Perheet, joissa sosioekonominen status on korkea, kuinka paljon teillä syödään lihaa?
Kommentit (29)
No ei nyt niin vähän. Pidämme lihasta, ja vuorottelemme ruuassa eri lihalajeja sekä kalaa. Kasvisruokaa on ehkä kerran viikossa.
Ei ollenkaan.
T. Johtaja, akateeminen
Me kuulumme tulojen perusteella korkeimpaan 10%:iin ja omaisuuden perusteella korkeimpaan 2%:iin. Minä syön paljon lihaa ja vaimo hyvin vähän. Kasvissyöjät ovat etupäässä nuoria naisia, joiden sosioekonominen asema on matala. Ei siis kannata olettaa mitään.
Meillä syödään kestävästi ja ekologisesti. Iso osa pöydän antimista on itse tuotettua tai lähiruokaa. Liha on pääsääntöisesti riistaa.
Päivittäin. t: Varakas akateeminen perhe
Hyvätuloinen akateeminen pariskunta ja taapero
Syömme punaista lihaa keskimäärin kaksi kertaa viikossa mutta painottuu sinne talveen. Liha pääasiassa nautaa ja kokolihaa. Kyllä välillä jauhelihastakin tehdään jotain, mutta enemmän pihviä, paistia tai perinteistä lihakastiketta. Nyt kesällä tulee grillattua possua silloin tällöin.
Broileria tai siipikarjaa emme kotona laita enkä itse sitä syö. Puoliso syö muualla kuin kotona.
Kalaa syömme useamman kertaa viikossa.
Muu ruoka on kasvisruokaa ja pitkälti myös vegaanista. Maitopohjaisia välipaloja tai vastaavia tuotteita emme syö, mutta jos liharuokaan kuuluu kerma niin kermaa laitan.
Eipä juuri ollenkaan. Parisen kertaa kuussa.
ihan pennitön köyhä prole olen kun jää vaan joku säälittävä 1500e/kk käteen pakollisten jälkeen velattomalla kämpällä ja muutama sata donaa osakesalkussa.. mutta lihaa tulee syötyä ihan milloin vain huvittaa ja maistuu
Sekasyöjä kirjoitti:
Me kuulumme tulojen perusteella korkeimpaan 10%:iin ja omaisuuden perusteella korkeimpaan 2%:iin. Minä syön paljon lihaa ja vaimo hyvin vähän. Kasvissyöjät ovat etupäässä nuoria naisia, joiden sosioekonominen asema on matala. Ei siis kannata olettaa mitään.
Olet väärässä, kasvissyönti on paljon kalliimpaa kuin lihansyönti. Ekologiset akateemiset ovat kasvissyöjiä usein.
Sekasyöjä kirjoitti:
Hmm, me kuulumme tulojen perusteella korkeimpaan 1%:iin ja syömme 4 pv viikossa kasvisruokaa, 2 kalaa+kasviksia, 1 päivä lihaa, joka onkin sitten hyvää lihaa (lue wagyu-pihvi). Sosioekonominen status korkea ja ikää jo yli 50.
Ihan jokaikinen päivä.
Ajamme myös autoilla, joita on useampi.
Sinä voit tehdä ja syödä ihan mitä itse haluat, hassua kysellä täällä ikäänkuin henkistä lupaa muilta siihen, mitä kuuluu syödä.
T. Hhvätuloinen akateeminen Helsingistä
Lähes päivittäin, mutta ei koskaan tehotuotettua, ainoastaan luomua ja riistaa. Ulkomailla syömme vain kalaa ja kasviksia, koska luomulihaa ei yleensä ole saatavilla. Suosimme muutenkin luomutuotteita.
Akateeminen, suurituloinen perhe pk-seudulta.
Vierailija kirjoitti:
Sekasyöjä kirjoitti:
Olet väärässä, kasvissyönti on paljon kalliimpaa kuin lihansyönti. Ekologiset akateemiset ovat kasvissyöjiä usein.
Tilastojen mukaan 10% suomalaisista on kasvisyöjiä. Tilastojen mukaan suurin osa heistä on nuoria naisia. Tosiasiat eivät muuksi muutu, vaikka sinun vegaanisessa ystäväpiirissäsi olisi joku varakaskin.
Punaista lihaa syömme mahdollisimman vähän, ehkä muutaman kerran kuussa. Tämä puhtaasti suolistosyövän riskin ja epäekologisuuden vuoksi. Vaaleaa lihaa useamman kerran viikossa, samoin kalaa.
-kahden lääkärin ja lapsen perhe
Ei syödä ollenkaan. Mies on vegaani ja minä ja lapset lakto-ovovegetaristeja. Lapset ei vegaaneita koska kasvaville on paljon helpompi turvata tarpeelliset ravintoaineet lakto-ovona, ja minä en ole koska mahani ei kestä juurikaan papuja jotka taas vegaaniruokavaliossa on tärkeä proteiininlähde. Mies oli ollut yli 10 v vegaani jo kun tavatiin, minä olin silloin vielä sekasyöjä. Olemme teknologia-alalla olevia DI:tä molemmat.
Joka ruuassa.
T. Aatelinen, akateeminen, johtavassa asemassa oleva