Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona ei ota loppuakseen Suomessa. Talvi lähestyy. ONKO EDESSÄ KORONAHELVETTI???

kristallipallo
08.07.2020 |

Loppusyksystä Suomi laitetaan taas kiinni ja avataan taas kesällä.

Vai mitä veikkaatte?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edessä koko euroopassa? Jos niin käy ja tauti tarttuu helpommin onko edessä pahempi kriisi kun mistä juuri luullaan toipuneen? Entä eu? Vielä on kesken edellisen tukipaketti neuvottelut. Tähänkö eu:n taru loppuu jos tukipaketit seuraa toisiaan.

Vierailija
2/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenkin oli nollapäivä (ne kaikki ilmoitetut 5 oli vanhoja, jopa maaliskuisia, tilastokirjauksia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teksti-tv:ssä oli, että Serbiassa on jo yhtä paljon tartuntoja kuin keväällä. Melbournen kaupunki 6 viikon karanteeniin.

Vierailija
4/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL pomot tuo taudin suomeen alpeilta. 

Ei minua haittaa korona. Jos toistamiseen ottaa kiinni niin tiedän mitä on tulossa ja tiedän, että minun keho osaa pistää vastaan, vaikka siinä henki menisi :D Onneksi nyt ruuan kuljetukset kotiin toimii ja kaikki rullaa tosi hyvin. Ei ole mitään niitä ongelmia mitä oli kevät talvella kun tauti tuli suomeen. Olen myös ollut kaukaa viisas tai sitten vain viisastuin sairastamisesta ja olen tiputtanut painoa jo melkein 7% ja tästä johtuen olen pystynyt luopumaan jopa astmalääkityksestäni.

Vierailija
5/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyllä krematoriot tulilla jos porukka ei nyt ala pitämään maskeja naamalla!

Usassa ihmiset hakeutuu jo ensiapuihin maskien aiheuttamien sieni-infektioiden takia keuhkoissa, ei koronan. Maski-ihmiset on kyllä typeryyden huippu niin monella tapaa.

Vierailija
6/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa korona. Jos toistamiseen ottaa kiinni niin tiedän mitä on tulossa ja tiedän, että minun keho osaa pistää vastaan, vaikka siinä henki menisi :D Onneksi nyt ruuan kuljetukset kotiin toimii ja kaikki rullaa tosi hyvin. Ei ole mitään niitä ongelmia mitä oli kevät talvella kun tauti tuli suomeen. Olen myös ollut kaukaa viisas tai sitten vain viisastuin sairastamisesta ja olen tiputtanut painoa jo melkein 7% ja tästä johtuen olen pystynyt luopumaan jopa astmalääkityksestäni.

Mielenkiintoista. Oliko sulla niin paljon painoa, että maha puristi keuhkoja kasaan?

http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/rakkuloita.htm

Vierailija
7/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usassa ihmiset hakeutuu jo ensiapuihin maskien aiheuttamien sieni-infektioiden takia keuhkoissa, ei koronan. Maski-ihmiset on kyllä typeryyden huippu niin monella tapaa.

Onko niitä samoja maskeja mitä Suomi osti Kiinasta mitkä aiheutti iho oireita?

Vierailija
8/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muinaismuija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Oliko sulla niin paljon painoa, että maha puristi keuhkoja kasaan?

http://koti.netplaza.fi/~paula/xyz/rakkuloita.htm

Ei, mutta astman kanssa huono yhdistelmä. Oli ylipainoa muutama kilo ja pääosin yläkropassa, että vaikka mahassa ei juuri mitään niin sehän ei kerro miten sisällä ne rasvat asettuu. Minulla on kuitenkin testattu viskeraalisen rasvan määrä vaaralliseksi vaikka maha litteä onkin. Joten vaikka päällepäin ei näy niin sisällä tilanne voi olla eri.

Vierailija
9/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavoitu teksti on ns. oksymoron eli itseristiriita. Eihän sun keho sitten kauhean hyvin osaa pistää vastaan jos kerran henki menee.

Vierailija
10/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä samoja maskeja mitä Suomi osti Kiinasta mitkä aiheutti iho oireita?

Pitävät liian kauan ja liikaa niitä maskeja, hengittävät niitä omia höyryjään . Ihmisen kehon pinnallahan elää paljon erillaisia sienilaatuja. Lämpimässä niiden elinolosuhteet paranee ja maskin sisällä kun hengittää niin se sieni siirtyy sisäänhengityksessä keuhkojen pinnalle. Voi sitten miettiä miten käy jos keuhkoissa on jo sieni ja saakin tartunnan.

Vierailija
11/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihavoitu teksti on ns. oksymoron eli itseristiriita. Eihän sun keho sitten kauhean hyvin osaa pistää vastaan jos kerran henki menee.

Huomaa hymiö lopussa. Lause viittaa taistelutahtoon joka voi viedä liian pitkälle. Ja kun et tiedä mitä se keho teki viimeksi niin tietenkään lause ei aukea.

Vierailija
12/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko Suomessa edessä koronahelvetti?"

On tällä menolla jo ennen syksyä. Raja Ruotsiin on auki, porukka lähtee Itämeren-risteilyille ja Välimeren maihin ja ottavat myös pienet lapsensa mukaan. Mä en ikinä olisi uskonut suomalaisten olevan näin tyhmiä, emme näköjään eroa länsinaapuristamme mitenkään. Meitä ei hetkauttaisi jos meille tulisi samanlainen kriisi kuin Italiassa. Super Alkoon on päästävä.

Vierailija
13/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onko Suomessa edessä koronahelvetti?"

On tällä menolla jo ennen syksyä. Raja Ruotsiin on auki, porukka lähtee Itämeren-risteilyille ja Välimeren maihin ja ottavat myös pienet lapsensa mukaan. Mä en ikinä olisi uskonut suomalaisten olevan näin tyhmiä, emme näköjään eroa länsinaapuristamme mitenkään. Meitä ei hetkauttaisi jos meille tulisi samanlainen kriisi kuin Italiassa. Super Alkoon on päästävä.

Joo, odotetaan taas (((kaksi viikkoa))) niin jysähtää.

Vierailija
14/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On edessä. Toinen aalto ja pahemmat ajat. Suomessa. Valitettavasti.

Vierailija
15/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida normalisoida syksyllä opiskelua ja työssäkäyntiä mielestäni. Pitää odottaa rokotetta tai todella tehokasta lääkettä, ennen kuin noin voidaan tehdä.

Nyt kesällä ei tietenkään ole ollut Suomessa kovin paljon tartuntoja kun ihmiset eivät ole pakkautuneet mihinkään kovin tiiviisti.

Vierailija
16/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronassa nuoret uhrit kuolee juuri siihen, että keho pistää liikaa vastaan, eli liian voimakkaaseen immuunireaktioon eikä niinkään tautiiin suoranaisesti. 

Vierailija
17/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio suostua enää mihinkään rajoituksiin. Meen ravintoloihinkin vaikka väkisin 😆

Vierailija
18/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voida normalisoida syksyllä opiskelua ja työssäkäyntiä mielestäni. Pitää odottaa rokotetta tai todella tehokasta lääkettä, ennen kuin noin voidaan tehdä.

Nyt kesällä ei tietenkään ole ollut Suomessa kovin paljon tartuntoja kun ihmiset eivät ole pakkautuneet mihinkään kovin tiiviisti.

Nykyisillä tartuntamäärillä olisi täysin järjetöntä pitää yhteiskuntaa suljettuna tai edes puoliteholla vielä syksylläkin.

Itse olisin tosin, vaikka työelämän ja koulujen avaamista kannatankin, toivonut että matkustelu olisi vähän pidempään ollut pannassa. Meillä kun on nyt Suomessa tosi hyvä tilanne koronan suhteen, mutta matkailu voi muuttaa koko jutun jos ihmiset ei toimi vastuullisesti (eli esim. mene itsenäiisesti karanteeniin pariksi viikoksi palattuaan matkalta maasta, jossa koronaa esiintyy).

Vierailija
19/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut varautua jo. Olen yrittänyt miettiä, mitä kaikkea tarvitsee ostaa syksyksi/ talveksi ja ensi kevääksi vaatteita jne, sekä muuta tavaraa. Ruokavarastoja olen kartuttanut taas. Yrittänyt siis minimoida tulevaa tarvetta käydä kaupoissa, kun koronaa on enemmän liikkeellä.

Vierailija
20/22 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisillä tartuntamäärillä olisi täysin järjetöntä pitää yhteiskuntaa suljettuna tai edes puoliteholla vielä syksylläkin.

Itse olisin tosin, vaikka työelämän ja koulujen avaamista kannatankin, toivonut että matkustelu olisi vähän pidempään ollut pannassa. Meillä kun on nyt Suomessa tosi hyvä tilanne koronan suhteen, mutta matkailu voi muuttaa koko jutun jos ihmiset ei toimi vastuullisesti (eli esim. mene itsenäiisesti karanteeniin pariksi viikoksi palattuaan matkalta maasta, jossa koronaa esiintyy).

Matkailun avaaminen + samaan aikaan fyysisen paikallaolon iso lisääminen työpaikoilla ja oppilaitoksissa on se iso riski nimenomaan.

Koronavirus parhaillaankin leviää monissa maissa todella kovaa tahtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän