Miten tietyö voi kestää puoli vuotta? Helsingissä (P-Haagan ostarin kohdalla) on ollut risteys tuhannen paskana keväästä asti!
Mikä siinä voi kestää? Eikö joku laki voisi määrätä, että siinä pitää olla 20 ukkoa tekemässä hommia 24/7 kunnes tie on taas kunnossa? Nyt siellä on ehkä yksi tyyppi vähän kuopsuttelemassa, usein ei ketään.
Kommentit (19)
Tekevät varmaan tahallaan ja tien pinta mahdollisimman kuoppainen ja epätasainen.
Se kaupungin lupaamasta paremmasta tietyösuunnittelusta
Tuostakin menee aika monta bussilinjaa. Varmaan kuskitkin tykkää siitä maastoajofiiliksestä.
Vierailija kirjoitti:
Tuostakin menee aika monta bussilinjaa. Varmaan kuskitkin tykkää siitä maastoajofiiliksestä.
Ne ajaa niillä kuin ei olisi penniäkään kiinni vehkeessä mikä on tietysti ihan tottakin, rytinä ja ryske vaan käy kun painetaan menemään. Kukaan ei omalla autolla tekisi samoin. Ja käytännössä helsinkiläinen veronmaksaja kustantaa nekin ylimääräiset korjaamokäynnit.
Tietyön työjärjestys:
1. Liian alhainen nopeusrajoituskyltti tien poskeen.
2. Liikenteenhaittauspuomit tielle.
3. Revitään tie auki.
4. Mietitään, mitä aletaan tekemään.
5. Etsitään muita duunareita.
6. Pohditaan uudestaan, tehdäänkö mitään.
7. Tehdään iso kuoppa.
8. Pidetään lomat.
9. Täytetään kuoppa.
10. Mennään muille työmaille.
11. Tullaan joskus takaisin.
12. Päällystetään huonosti.
13. Kerätään puomit pois.
Nopeusrajoitusmerkki ruostuu poikki ja kaatuu ojaan.
Menkääpä huviksenne jokeribussilla (550) linjan päästä päähän. Aaah, koko vi*un reitti on yhtä työmaata! Aaah, ihanaa !!?!?!
Voi hyvänen aika, mitä marinaa. Yksi risteys ollut puoli vuotta työmaana.
Tulkaapa Tampereelle. Täällä on ollut ihan koko keskusta ratikkatyömaana alkuvuodesta 2018 lähtien. Alueella ei voi kulkea autolla, ja kävellenkin oikean reitin löytyminen on arpomista.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika, mitä marinaa. Yksi risteys ollut puoli vuotta työmaana.
Tulkaapa Tampereelle. Täällä on ollut ihan koko keskusta ratikkatyömaana alkuvuodesta 2018 lähtien. Alueella ei voi kulkea autolla, ja kävellenkin oikean reitin löytyminen on arpomista.
Joo, mutta sen jotenkin ymmärtää, koska ratikka on iso projekti. Mutta miksi yhden #%@:n risteyksen kuntoon laittaminen voi kestää niin kauan ??
Toi on varmaan järjettömyyksissään samaa kuin oli kerran tuossa läheisen kadun kulmassa, kun olivat loka-autolla kunnan viemäriä putsaamassa. Hirvee määrä ukkoja varmaan suunnilleen kaupungin katuosaston aluevastaavasta lokafirman johonkin piirijohtajaan tms. Ja sitten se yksi loka-auton kuljetta hoitaa yksinään sen työn. Ei ihme, että kaupungin budjetit kusasee, jos kaikki hoidetaan samalla tyylillä.
Elkääs nyt.. Hyvin se etenee, minä johdan vastaavanlaisia prokkiksia ja saan 5 tonnia kuussa työnjohdosta...
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä huviksenne jokeribussilla (550) linjan päästä päähän. Aaah, koko vi*un reitti on yhtä työmaata! Aaah, ihanaa !!?!?!
Ja sitten vielä ihmetellään, miksi ihmiset kulkee työmatkat mielummin omalla autolla.
Samaa ihmetellyt, satun asumaan korttelin päässä! Yhtä hiton risteystä väsätään kuin iisakin kirkkoa, eikä se edes ole mikään iso risteys. Aiemmin siinä oli liikennevalot ja se oli kieltämättä tyhmää mutta typerää tuollainen tuhertaminenkin on. Kivenheiton päässä Eliel Saarisen tiellä on sitten jättiläismäinen työmaa, mutta se tuntuu edistyvänkin jonnekin.
Hesaalaane kirjoitti:
Elkääs nyt.. Hyvin se etenee, minä johdan vastaavanlaisia prokkiksia ja saan 5 tonnia kuussa työnjohdosta...
Hyvä esimerkki miesvaltaisten alojen "raskaista töistä"
Sehän riippuu siitä mitä kaikkea tuossa tiessä pitää tehdä siinä risteyksessä.
Miten paljon maata kaivettu, putket ja kaapelit sun muut?
Ei noita hommia tahallaan vitkuteta, niihin selvät työsuunnitelmat ja niiden mukaan mennään.
Ei noissa hommissa työmiehet määrää vaan ohjaus ja käskytys tulee muualta.
Kummallista arvostella ja moittia aina muiden tekemää työtä.
Vierailija kirjoitti:
Tietyön työjärjestys:
1. Liian alhainen nopeusrajoituskyltti tien poskeen.
2. Liikenteenhaittauspuomit tielle.
3. Revitään tie auki.
4. Mietitään, mitä aletaan tekemään.
5. Etsitään muita duunareita.
6. Pohditaan uudestaan, tehdäänkö mitään.
7. Tehdään iso kuoppa.
8. Pidetään lomat.
9. Täytetään kuoppa.
10. Mennään muille työmaille.
11. Tullaan joskus takaisin.
12. Päällystetään huonosti.
13. Kerätään puomit pois.
Nopeusrajoitusmerkki ruostuu poikki ja kaatuu ojaan.
14. Sieltä kuopasta unohtui joku palikka. Revitään asfaltti auki ja palataan takaisin kohtaan 4.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt, satun asumaan korttelin päässä! Yhtä hiton risteystä väsätään kuin iisakin kirkkoa, eikä se edes ole mikään iso risteys. Aiemmin siinä oli liikennevalot ja se oli kieltämättä tyhmää mutta typerää tuollainen tuhertaminenkin on. Kivenheiton päässä Eliel Saarisen tiellä on sitten jättiläismäinen työmaa, mutta se tuntuu edistyvänkin jonnekin.
Onko sulla tietoa, mitä ne oikeasti tekee siinä? Jotain putkiahan siellä on näkyvissä.
Noku kokoomus ja keskusta päätti, että kuntien toiminnat pitää kaupallistaa ja keksittiin liikelaitokset, jotka tekevät jotain tappiodenn lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt, satun asumaan korttelin päässä! Yhtä hiton risteystä väsätään kuin iisakin kirkkoa, eikä se edes ole mikään iso risteys. Aiemmin siinä oli liikennevalot ja se oli kieltämättä tyhmää mutta typerää tuollainen tuhertaminenkin on. Kivenheiton päässä Eliel Saarisen tiellä on sitten jättiläismäinen työmaa, mutta se tuntuu edistyvänkin jonnekin.
Onko sulla tietoa, mitä ne oikeasti tekee siinä? Jotain putkiahan siellä on näkyvissä.
Minuakin kiinnostaisi
Itse ihmetellyt samaa!