Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Miten saa rasvatahran pois vaatteesta

Vierailija
03.05.2013 |

Voisiko joku paremmin tietävä kertoa miten saisin rasvatahran (sulaa margariinia) irti vaatteesta joka on tumman harmaata tenseliä (puukuitu kuten viskoosi). Olen pessyt vaatteen pariin kertaan, mutta tahra ei irtoa. Myöskään tavallisella saippualla pesu ei auttanut. Toimisikohan vanish? Tai olisiko muita ehdotuksia? Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää millään kotikonstilla, koska olet tyhmästi polttanut tahran kiinni kankaaseen yrittämällä pestä sitä ilman tahranpoistoainetta.

Vie se pesulaan, tosin voi olla, että hekään eivät saa tahraa pois.

Ja jatkossa: kun rasvatahra syntyy, pese se mahdollisimman välittömästi. Hiero siihen ennen pesua runsaasti sappisaippuaa (saa tavallisesta marketista) tai hätätilassa voi kokeilla astianpesuainettakin - ja pese sen jälkeen normaalisti koneessa.

Vierailija
2/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fairya suoraan tahralle ja pesukoneeseen.

Vanish on hyvä, jos laitat vaatteen likoamaan veteen (pesuvatiin) ja kaadat ainetta suoraan tahralle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mjaah. Olen mä vanhatkin rasvatahrat saanut pois sappisaippualla.

Vierailija
4/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi kakkoselle, ei sitä enää parin pesukerran jälkeen saa irti. Rasvatahrat on hankalia, ne pitää käsitellä heti ennen ekaa pesua.

Vierailija
5/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:21"]

Mjaah. Olen mä vanhatkin rasvatahrat saanut pois sappisaippualla.

[/quote]

Joskus hyvällä tuurilla onnistuu, mutta ei tuossa taida enää tehota, kun on kahdesti pesty ja kuivattu. Voi kokeilla, mutta epäilen, että se pesulareissu on edessä.

Vierailija
6/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanishilla voit saada, se on tosi tehokas aine, mutta sen ei saa antaa vaikuttaa ohjeessa sanottua aikaa pidempään, muuten vaatteeseen voi tulla reikä.

Vierailija
7/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut rasvatahrat pois jo pestystä vaatteesta siten, että olen pisätnytnestemäistä astianpesuainetta suoraan tahraan ja sitä sitten hieman hinkannut. Sen jälkeen uudelelen pesukoneeseen ja tahra on lähtenyt.

Vierailija
8/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marseille-saippua on paras!

Vierailija
9/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut kaiken pois vanishillä. Vaikka olisin pessyt jo koneessa ja vaikka olisi niitä hirveitä vanhoja ikitarhroja, jotka eivät muka enää lähde mihinkään. Ei mitään hankausta tai tahran päälle kaatelua vaan pesuvatiin lämmintä vettä ja reilusti pulveria ja antaa vaatteen olla vaikka viikon, tai kaksi, likoamassa (veden voi kyllä vaihtaa lämpimäänkin taas siinä välissä...). Sitten pesukoneeseen suoraan huuhtomatta. Kerran yksi tahra nimittäin oli vielä siinä kun laitoin koneeseen mutta lähti sitten liotuksen jälkeen konepesussa irti. Ja lapsen ohuttakin ohuempi rimpsumekko kesti myös käsittelyn. Olin ihan innoissani. (Köyhät ilot.)

Vierailija
10/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Vanish on ihan pilipaliaine, ei poista MITÄÄN. Siis todellakaan yhtikäs mitään, jota ei tavallinen pesuainekin poistaisi. Laitan tahralle, annan vaikuttaa hetken tai liotan - sama huuhaa-juttu. Varsinkaan rasvatahroihin se ei tehoa, minultakin menee ääni ennemmin tolle sappisaippualle (joka on halvempaa ja ympäristöystävällisempääkin).

Vierailija
11/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Beckmann tahranpoistoaine on tehonnut vanhempiinkin rasvatahroihin.

Vierailija
12/12 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista neuvoista (: Fairylla ja marseillesaippualla sain tahran lähtemään ilman kallista pesulaa.

T: Nyt onnellinen köyhä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä