Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä nuori tekee, jos ei ole kesätöitä?

Vierailija
03.05.2013 |

Jos kesän alussa 18 vuotta täyttävällä nuorella ei ole kesätöitä, mitä hän tekee koko kesän? Ovatko useimmat kaverit töissä? Käykö aika pitkäksi ja ärysttääkö vanhempia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla oli varaa olla tekemättä kesätöitä? Minä en ainakaan ehdi opintojen ohessa käydä niin paljoa töissä, että rahaa jäisi säästöön kesään varten, joten kesällä on raadettava hiki hatussa töitä... olen pitänyt lomaa/vapaata viimeksi 5 vuotta sitten. En malta odottaa valmistumista ja säännöllisiä työaikoja sekä palkallista kesälomaa...

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 09:36"]

Minä itse en edes hakenut kesätöitä koko opintojeni aikana.

Lomalla lomailin. Harrastin. Luin. Ulkoilin. Minulta ei vaadittu edes kotitöitä, eivätkä vanhempani olleet siitä mitenkään ärsyyntyneitä. Sitten kun olin ylioipstossa, kävin parissa kesätentissä tai kirjoitin jonkun esseen kesän aikana, muuten lomailin. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut käydä joku kielikurssi ulkomailla, tms, mutta siihen minulla ei ollut rahaa eikä oikein aikaa ja haluakaan. Yliopistoaikana kävin kyllä töissä lukukausien aikana ja parina kesänä yhden lomakuukaudenkin (mulla oli erinomainen oman alan työpaikka, jossa täysin vapaat työajat). Sen kielipuolenkin hoidin myöhemmin vaihto-opiskelijana.

EN näe, miksi vanhempien pitäisi ottaa pulttia nuoren kesätöistä. Nuori itse saattaa ärsyyntyä, kun tietää, että rahaa ei ole tulossa mistään, mutta ei se lomailu, lepääminen ja harrrastaminen tai mahdolllinen opiskelukaan mitään hukkaan heitettyä aikaa ole.

[/quote]

Vierailija
2/6 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että sellainen nuori lomailee, nukkuu aamuisin pitkään ja chillailee sen jälkeen.

Voi ärsyttää vanhempiaan, tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailee, käy harrastuksissa/lenkillä, tekee vanhempien kanssa sovitut kotityöt. Ja lisäksi hakee edelleen koko ajan kesätöitä.

Ärsyttävyys taitaa riippua tapauksesta.

Vierailija
4/6 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse en edes hakenut kesätöitä koko opintojeni aikana.

Lomalla lomailin. Harrastin. Luin. Ulkoilin. Minulta ei vaadittu edes kotitöitä, eivätkä vanhempani olleet siitä mitenkään ärsyyntyneitä. Sitten kun olin ylioipstossa, kävin parissa kesätentissä tai kirjoitin jonkun esseen kesän aikana, muuten lomailin. Näin jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut käydä joku kielikurssi ulkomailla, tms, mutta siihen minulla ei ollut rahaa eikä oikein aikaa ja haluakaan. Yliopistoaikana kävin kyllä töissä lukukausien aikana ja parina kesänä yhden lomakuukaudenkin (mulla oli erinomainen oman alan työpaikka, jossa täysin vapaat työajat). Sen kielipuolenkin hoidin myöhemmin vaihto-opiskelijana.

EN näe, miksi vanhempien pitäisi ottaa pulttia nuoren kesätöistä. Nuori itse saattaa ärsyyntyä, kun tietää, että rahaa ei ole tulossa mistään, mutta ei se lomailu, lepääminen ja harrrastaminen tai mahdolllinen opiskelukaan mitään hukkaan heitettyä aikaa ole.

Vierailija
5/6 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin ainakin tekeen jotain isompia kotitöitä, mistä voisi sitten saada vähän taskurahaa. Esim laittaisin pesemään ikkunat koko talosta, ehkä jotain pihahommia? Aidan maalausta, kukkien istuttamista jne. Jokatapauksessa niin, että ei lorvisi koko kesää. Ja jotta sitten oikeasti olisi oikeutettu saamaankin sitä rahaa, jotta voi tehdä jotain kivaa. 

Vierailija
6/6 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

bilettää, nauttii, ottaa arskaa, syö, matkustaa, shoppailee.... elää sossun rahhoila

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi