Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi noilla somaleilla on järestään uudet iphonet tms?

Vierailija
02.05.2013 |

Niin,miten?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:05"]

Mä en tiedä vastauksia, mutta oon kuullut tapauksesta, jossa somaliteini heitti kännykkänsä seinään ja tuumasi: "Sossu ostaa uuden." Mä uskon kyllä että sossu ostaa puhelimia harkinnanvaraisesti, ostaahan ne paljon muutakin.

[/quote]

Joku ottaa siis tämän kommentin ihan tosissaan?

Vierailija
22/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tästä ketjusta saa kyllä kuvan että somalit on varsin säästeliästä kansaa, jotka osaavat säästää vähistä itse raatamalla ansaituista pennosistaan pari kolme vuotta että saavat ostettua kultaakin kalliimman iphonen. :D uskon että totuus on hieman toinen.

Satumpa tuntemaan hyvin yhden sossutätin ja kyllä se on kuule totta että he saavat puhumalla yhtä sun toista sossusta! He ovat oikeasti todella röyhkeitä ja osaavat valehdella hyvin. Tavallinen suomalainen ei osaa eikä kehtaa. Tarina voi olla vaikkapa sellainen että puhelin varastettiin ja sitten ollaan anomassa rahoja uuteen. Ajokortteja on hankittu niin, että sama tyyppi on käynyt ajamassa usean inssin eri nimillä. Suomalaisten kun ei ole ihan helppo erottaa heitä toisistaan. Tämä tyyppi tosin jäi kiinni lopulta.

Sekin on fakta että kun he tulevat tänne varattomina, heitä verrataan keskituloiseen suomalaiseen, ei köyhään, ja he saavat harkinnanvaraista sen mukaan. Eli ei tarvi tyytyä käytettyihin lastenvaunuihin kun verrokkiryhmänä on suomalaiset, joilla on varaa (omilla tuloillaan) ostaa uudet.

Mä en henk.koht, arvosta tätä ihmisryhmää sitten yhtään. Liian monesti oon mm. todistanut kun myyvät avustusvaatteita ja -tavaroita kirpparilla, valehtelevat ym. Heidän kulttuurissaan ei ole samanlaista häveliäisyyttä kuin suomalaisilla. Kaikki otetaan mitä irti saadaan ja millä keinolla hyvänsä. Somalit ovat Afrikassakin roskakansaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 12:55"]

Tässä ketjussahan olisi hyvä keskittyä sosiaaliturvaan ja mihin ja miten se riittää kulutukseen. Tuohonhan ap varmaan viittasi tarkoittaen että kun somalit suurimmaksi osaksi elävät toimeentulotuella niin miksi heillä on iphone ja muut uudet vempaimet eli miten heillä on siihen varaa.

No iphoniin tai puhelimeen ei mitään maksusitoumuksia saa sossussa vaan se kuuluu hankintoihin jotka on tehtävä siitä perusosasta itse mutta mielenkiintoista on sinänsä miten voi olla kaksi perhettä jotka  elävät sosiaalitukien varassa ja toisella perheellä näyttää olevan varaa joihinkin asioihin enemmän kun toisella vaikka kummatkin perheet saavat tasan saman määrän tukia eli saman verran rahaa käyttöönsä.

Jos vaikka vertaamme kahta perhettä jossa kaksi lasta ja kaksi aikuista (ihan sama ovatko maahanmuuttajia tai toinen maahanmuuttaja ja toinen suomalainen tai molemmat suomalaisia perheitä) niin tällaiselle perheelle pitää jäädä toimeentulotuen mukaann. 1440€ elämiseen vuokran, sähkön, terveyskulujen ja päivähoitomenojen jälkeen eli käytännössä tuo summa 1440€ jää siis sitten siihen kaikkeen muuhun vapaaseen kulutukseen ruoka, vaatteet, matkailu- virkistyskulut, puhelin- nettikulut jne.

Perheessä A voidaan käyttää ruokaan ja juomiin 900€ kuussa ja perheessä B ruokaan ja juomiin 700€ kuussa. Ero voi johtua yksinkertaisesti siitä että perheessä A ostetaan kalliimpia elintarvikkeita.

Lisäksi perhe A:ssa ainakin toinen henkilö polttaa ja käyttää alkoholia joihin menee 100€ kuussa. Nyt kulutusero on jo 300€ perhe B:n hyväksi.

Lisäksi perhe A ostelee uusia vaatteita useammin kun perhe B eli niihin perhe A saa menemään 50€ kuussa enemmän kun perhe B.

Perhe A kuluttaa samoihin asioihin 350€ kuussa enemmän kun perhe B. Ja kun kummallakin alunperin oli sama summa käytettävissä perhe B voi käyttää vaikka tuon 350€ muihin hankintoihin kuten vaikka kodinelektroniikkaan tai huonekaluihin. Kyllä perhe B saa tuolla 350€ kuussa aika paljon enemmän hankittua tavaraa kun perhe A.

Samalla perhe A voi miettiä miten perhe B:llä on Iphone ja taulutelevisio kun heillä ei ole siihen varaa.

Totuus on että ihmisten kulutustottumukset ovat hyvin erilaisia. En tiedä tasan tarkkaan somaleiden kulutustottumuksia mutta tiedän vaan että yleensäkin ihmisten välillä voi mennä hyvin erilaisia summia ihan perustarpeisiin kuten ruokaan ja vaatteisiin.

Sossustahan annetaan ihan sama perustoimeentulotuki kaikille taustasta riippumatta. Sitten on se harkinnanvarainen tuki joka kieltämättä on hieman hämärä koska sehän on ihan tapauskohtaista mihin sitä annetaan ja kenelle. Kaiken se perusteella mitä kuitenkin olen lukenut ja kuullut harkinnanvaraisesta tuesta olen saanut kuvan että sitä on todella vaikea saada mihinkään hömppään eikä ainakaan iphoneen tai taulutelevisioon siitä olen varma.

[/quote]Laskelmasi on mielivaltainen eikä sitä voi yleistää.

Sossusta ei saa maksusitoumusta iPhoneen mutta sieltä saa korvamerkkaamatonta käteistä jola voi ostaa mitä haluaa

[/quote]

Se käteinen juuri on toimeentulotuen perusosaa joka on sama kaikille. Siihen vaikuttaa perheen koko. Harkinnanvarainen tuki ei ole ikinä korvamerkkaamatonta käteistä jonka voi kuluttaa mihin haluaa! Voit saada kuittia vastaan harkinnanvaraista tukea jos on sovittu sossun kanssa jostain minkä he ovat valmiita kustantamaan vaikka lapsen harrastuskuluja.

Ja miten niin laskelma oli mielivaltainen. Tiedän että monissa samansuuruisissa perheissä voi ruoka- ja juomakulut erota vaikka kolmella sadalla riippuen ihan perheen kulutuksesta. Toisessa syödään kalliimmin ja käytetään alkoholia ja tupakkaa. Pienistä asioista ne erot tulee.

Vierailija
24/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:21"]

Heh, tästä ketjusta saa kyllä kuvan että somalit on varsin säästeliästä kansaa, jotka osaavat säästää vähistä itse raatamalla ansaituista pennosistaan pari kolme vuotta että saavat ostettua kultaakin kalliimman iphonen. :D uskon että totuus on hieman toinen.

Satumpa tuntemaan hyvin yhden sossutätin ja kyllä se on kuule totta että he saavat puhumalla yhtä sun toista sossusta! He ovat oikeasti todella röyhkeitä ja osaavat valehdella hyvin. Tavallinen suomalainen ei osaa eikä kehtaa. Tarina voi olla vaikkapa sellainen että puhelin varastettiin ja sitten ollaan anomassa rahoja uuteen. Ajokortteja on hankittu niin, että sama tyyppi on käynyt ajamassa usean inssin eri nimillä. Suomalaisten kun ei ole ihan helppo erottaa heitä toisistaan. Tämä tyyppi tosin jäi kiinni lopulta.

Sekin on fakta että kun he tulevat tänne varattomina, heitä verrataan keskituloiseen suomalaiseen, ei köyhään, ja he saavat harkinnanvaraista sen mukaan. Eli ei tarvi tyytyä käytettyihin lastenvaunuihin kun verrokkiryhmänä on suomalaiset, joilla on varaa (omilla tuloillaan) ostaa uudet.

Mä en henk.koht, arvosta tätä ihmisryhmää sitten yhtään. Liian monesti oon mm. todistanut kun myyvät avustusvaatteita ja -tavaroita kirpparilla, valehtelevat ym. Heidän kulttuurissaan ei ole samanlaista häveliäisyyttä kuin suomalaisilla. Kaikki otetaan mitä irti saadaan ja millä keinolla hyvänsä. Somalit ovat Afrikassakin roskakansaa.

[/quote]

Mä nyt en oikein ymmärtänyt. Sossu ei maksa ajokortteja kenellekään ellei sitten ole joku erikoistapaus ehkä, vammainen perheessä tai muuta.

Sossua et taida tuntea sen verran epäkohtia jutuissasi on.

Ai että verrataan pakolaisia keskituloiseen jotta saman tason saisi. Anna mun nauraa.

Toimeentulotuen asiakkaana olet suomalainen tai maahanmuuttaja niin lastenvaunut saa ainakin Helsingissä lainaksi Pakilan työkeskuksesta tai maksimi summana voi saada 250€ lastenvaunuihin. Muuta ei tipu.

Vierailija
25/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 12:55"]

Tässä ketjussahan olisi hyvä keskittyä sosiaaliturvaan ja mihin ja miten se riittää kulutukseen. Tuohonhan ap varmaan viittasi tarkoittaen että kun somalit suurimmaksi osaksi elävät toimeentulotuella niin miksi heillä on iphone ja muut uudet vempaimet eli miten heillä on siihen varaa.

No iphoniin tai puhelimeen ei mitään maksusitoumuksia saa sossussa vaan se kuuluu hankintoihin jotka on tehtävä siitä perusosasta itse mutta mielenkiintoista on sinänsä miten voi olla kaksi perhettä jotka  elävät sosiaalitukien varassa ja toisella perheellä näyttää olevan varaa joihinkin asioihin enemmän kun toisella vaikka kummatkin perheet saavat tasan saman määrän tukia eli saman verran rahaa käyttöönsä.

Jos vaikka vertaamme kahta perhettä jossa kaksi lasta ja kaksi aikuista (ihan sama ovatko maahanmuuttajia tai toinen maahanmuuttaja ja toinen suomalainen tai molemmat suomalaisia perheitä) niin tällaiselle perheelle pitää jäädä toimeentulotuen mukaann. 1440€ elämiseen vuokran, sähkön, terveyskulujen ja päivähoitomenojen jälkeen eli käytännössä tuo summa 1440€ jää siis sitten siihen kaikkeen muuhun vapaaseen kulutukseen ruoka, vaatteet, matkailu- virkistyskulut, puhelin- nettikulut jne.

Perheessä A voidaan käyttää ruokaan ja juomiin 900€ kuussa ja perheessä B ruokaan ja juomiin 700€ kuussa. Ero voi johtua yksinkertaisesti siitä että perheessä A ostetaan kalliimpia elintarvikkeita.

Lisäksi perhe A:ssa ainakin toinen henkilö polttaa ja käyttää alkoholia joihin menee 100€ kuussa. Nyt kulutusero on jo 300€ perhe B:n hyväksi.

Lisäksi perhe A ostelee uusia vaatteita useammin kun perhe B eli niihin perhe A saa menemään 50€ kuussa enemmän kun perhe B.

Perhe A kuluttaa samoihin asioihin 350€ kuussa enemmän kun perhe B. Ja kun kummallakin alunperin oli sama summa käytettävissä perhe B voi käyttää vaikka tuon 350€ muihin hankintoihin kuten vaikka kodinelektroniikkaan tai huonekaluihin. Kyllä perhe B saa tuolla 350€ kuussa aika paljon enemmän hankittua tavaraa kun perhe A.

Samalla perhe A voi miettiä miten perhe B:llä on Iphone ja taulutelevisio kun heillä ei ole siihen varaa.

Totuus on että ihmisten kulutustottumukset ovat hyvin erilaisia. En tiedä tasan tarkkaan somaleiden kulutustottumuksia mutta tiedän vaan että yleensäkin ihmisten välillä voi mennä hyvin erilaisia summia ihan perustarpeisiin kuten ruokaan ja vaatteisiin.

Sossustahan annetaan ihan sama perustoimeentulotuki kaikille taustasta riippumatta. Sitten on se harkinnanvarainen tuki joka kieltämättä on hieman hämärä koska sehän on ihan tapauskohtaista mihin sitä annetaan ja kenelle. Kaiken se perusteella mitä kuitenkin olen lukenut ja kuullut harkinnanvaraisesta tuesta olen saanut kuvan että sitä on todella vaikea saada mihinkään hömppään eikä ainakaan iphoneen tai taulutelevisioon siitä olen varma.

[/quote]Laskelmasi on mielivaltainen eikä sitä voi yleistää.

Sossusta ei saa maksusitoumusta iPhoneen mutta sieltä saa korvamerkkaamatonta käteistä jola voi ostaa mitä haluaa

[/quote]

Tampio hei: missä hän YLEISTÄÄ laskelmansa koskemaan kaikkia perheitä? Etkö ikuna ole kuullut "esimerkki" sanasta?

Sossusta saa perustoimeentulotukeen liittyen rahaa, mutta ei somaleille yhtään sen enempää kuin suomalaisillekaan. Näin.

Vierailija
26/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on puhelimia yleensä siksi, että he haluavat omistaa sellaisen.

Vierailija
27/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne saavat rahaa alunalkaen, kun yli 80% on työttöminä?

Onko joku palstalainen oikeasti onnistunut säästänmään tukirahoilla iPhonen tai vielä useamman yhteen perheeseen?

Vierailija
28/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli taannoin pari vuotta kestävä ajankohta elämässä, jossa sain leskenä ja yksinhuoltajana aika paljon yhteiskunnan tukea. Mulla oli myös ystävä, jonka tilanne oli taloudellisesti hyvin samankaltainen, vaikkei leski ollutkaan.

Musta tuntui silloin, että raha riitti kaikkeen tarvitsemaani koko ajan. Samaan aikaan ystäväni valitti, miten mikään ei mihinkään riitä. Ihmettelin tätä jonkin aikaa, kunnes sitten oltiin kerran yhtä aikaa ruokakaupassa. Ystäväni käytti viikonlopun ostoksiin yli kaksi kertaa enemmän kuin minä, vaikka oluesta tai tupakasta ei ollut kysymys. Ystäväni osti kalliita hedelmiä, ei katsonut yhtään tarjouksia ja valitsi usein rinnakkaisista tuotteista sen "paremman" (lue: kalliimman). Mä puolestani bongasin -30% -tuotteita, tarjouksia, kaupan omia merkkejä ja vihanneksista ja hedelmistä kausituotteita, joiden hinta oli siedettävämpi. Koska me kaikki käytämme ruokaa joka päivä, en enää jatkossa ihmetellyt, miksi ystäväni oli aina loppukuusta täysin pee aa ja mulla riitti rahaa käydä välillä jopa baarissa kavereiden kanssa.

Vuoden ajan laitoin tukirahoista sata euroa kuussa säästöön ja käytimme sen iloisella etelänmatkalla täysin rinnoin hurvitellen ja joka päivä ulkona syöden. Varmaan sillä rahalla olisi saanut pari älypuhelintakin, mutta päätimme törsätä rahan reissussa :)

Vierailija
29/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:45"]

Onko joku palstalainen oikeasti onnistunut säästänmään tukirahoilla iPhonen tai vielä useamman yhteen perheeseen?

[/quote]

Tiedän monilapsisen suomalaisperheen jossa isällä on iphone. Ostettu kytkykauppana eli olisko kustannukset puhelinkuluineen jotain 40€ kuussa. 20€ puhelimen osuus 20€ puheluiden osuus. Jos olisi puhelimena vanha Nokia josta ei enää mene maksua puhelimesta niin kustannukset olisi silti tuo 20€ joka on puheluinen osuus eli iphone kustantaa tuon parikymppiä enemmän kuussa. Ei se nyt niin ihmeellistä ole.

Vierailija
30/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:58"]

[/quote]

Tiedän monilapsisen suomalaisperheen jossa isällä on iphone. Ostettu kytkykauppana eli olisko kustannukset puhelinkuluineen jotain 40€ kuussa. 20€ puhelimen osuus 20€ puheluiden osuus. Jos olisi puhelimena vanha Nokia josta ei enää mene maksua puhelimesta niin kustannukset olisi silti tuo 20€ joka on puheluinen osuus eli iphone kustantaa tuon parikymppiä enemmän kuussa. Ei se nyt niin ihmeellistä ole.

[/quote]

Niin ja siis perheessä kummatkin vanhemmat ovat työttömiä!

Vierailija
31/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:37"]

[/quote]

Mä nyt en oikein ymmärtänyt. Sossu ei maksa ajokortteja kenellekään ellei sitten ole joku erikoistapaus ehkä, vammainen perheessä tai muuta.

Ai että verrataan pakolaisia keskituloiseen jotta saman tason saisi. Anna mun nauraa.

Toimeentulotuen asiakkaana olet suomalainen tai maahanmuuttaja niin lastenvaunut saa ainakin Helsingissä lainaksi Pakilan työkeskuksesta tai maksimi summana voi saada 250€ lastenvaunuihin. Muuta ei tipu.

[/quote]

Johan noista ajokorteista on ollut juttua: http://aijaa.com/v.php?i=004267983333.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=007457983339.jpg

Kyllä ne saa ajokortteja. Se on fakta. Syyntä on integrointi yhteiskuntaan, katsotaan että heillä pitää olla samat mahdollisuudet ja edellytykset kuin kantiksilla, eli keskituloisilla suomalaisilla. Enkä valehtele, ihan olen sossun kertomana tämän kuullut. Ja itse olen ollut Kelalla joskus hetken aikaa töissä ja siellä selvisi että esim. liitteiden toimittamisessa ollaan mamujen suhteen armeliaampia, ei olla niin tarkkoja määräajoista tai siitä muistettiinko ilmoittaa ulkomaanmatkasta työkkäriin. Heidän kohdallaan katsotaan enemmän sormien läpi. Tavalliset suomalaiset eivät halua uskoa sitä, mutta totta se on.

Vierailija
32/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Dna-kaupassa iPhone-4 11 euroa kuussa + liittymä. Ei kaadu työttömänkään talous siihen.

Vierailija
33/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 hei, persun lehdessä siteeraama kaupunkilegenda ei muutu faktaksi siitä, että se on sitaattina laitettu lehteen. Sitaatti merkitsee juurikin sitä, että se on jonkun mutua, ei lehden selvittämä fakta. Sinun mutusi pysyy myös mutuna, "olen omin korvin kuullut" ei ole mikään fakta.

Vierailija
34/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:37"]

[/quote]

[/quote]

Johan noista ajokorteista on ollut juttua: http://aijaa.com/v.php?i=004267983333.jpg

http://aijaa.com/v.php?i=007457983339.jpg

Kyllä ne saa ajokortteja. Se on fakta. Syyntä on integrointi yhteiskuntaan, katsotaan että heillä pitää olla samat mahdollisuudet ja edellytykset kuin kantiksilla, eli keskituloisilla suomalaisilla. Enkä valehtele, ihan olen sossun kertomana tämän kuullut. Ja itse olen ollut Kelalla joskus hetken aikaa töissä ja siellä selvisi että esim. liitteiden toimittamisessa ollaan mamujen suhteen armeliaampia, ei olla niin tarkkoja määräajoista tai siitä muistettiinko ilmoittaa ulkomaanmatkasta työkkäriin. Heidän kohdallaan katsotaan enemmän sormien läpi. Tavalliset suomalaiset eivät halua uskoa sitä, mutta totta se on.

[/quote]

Lieksa on outo kaupunki ja poikkeuksellisen avokätinen pakolaisten suhteen.

Vierailija
35/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä vastauksia, mutta oon kuullut tapauksesta, jossa somaliteini heitti kännykkänsä seinään ja tuumasi: "Sossu ostaa uuden." Mä uskon kyllä että sossu ostaa puhelimia harkinnanvaraisesti, ostaahan ne paljon muutakin.

[/quote]

Joo, minäkin olen kuullut yhtä ja toista. En vaan usko ihan kaikkea :)

Vierailija
36/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaha, sulla taitaa olla ns. valesossu kaverina :) Oikeastihan se sun sossukaveri on asiakkaana siellä sossussa, ei suinkaan töissä vaikka paljon siellä aikaansa viettääkin. Ei vaan saa mielestään tarpeeksi tukea joten keksii sitten että ne on ne somalit jotka vie kaikki rahat ja siksi hänelle ei jää mitään.

Mulla oli sukulaisena samanlainen ruikuttaja. Siinä tapauksessa rahat vei venäläisnainen, joka osteli sossunrahoilla ties mitä. Myöhemmin paljastui, että kyseinen nainen oli töissä ja tienas omat rahansa. Tää ruikuttaja vaan luuli, että sossusta se ne rahat saa. 

Vierailija
37/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:43"]

Tampio hei: missä hän YLEISTÄÄ laskelmansa koskemaan kaikkia perheitä? Etkö ikuna ole kuullut "esimerkki" sanasta?

Sossusta saa perustoimeentulotukeen liittyen rahaa, mutta ei somaleille yhtään sen enempää kuin suomalaisillekaan. Näin.

[/quote]Laskelma oli juurkin yleistys. Ei tuollasia perheitä ole niin paljoa että tuo olisi relevantti esimerkki tähän keskusteluun

Ja noi tukiasiat on jo moneen kertaa todistettu että toiset saa toiset ei saa.

http://i.imgur.com/Ag4IisK.jpg

Vierailija
38/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minä olen kuullut saman tarinan, tosin ekalla kerralla siinä oli romaniteini, toisella kerralla WT-perheen teini ja kolmannella kerralla AV-mamman muksu. Uskokoon ken haluaa.

Vierailija
39/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suurin osa puolustelee hirveästi sossua/mamuja argumentoiden että "puheet on puheita jne?" Onko teillä sitten todisteitä että kantasuomalaisia ja mamuja EI kohdella eriarvoisesti? Kummastakaan menettelystä ei voi sanoa juuta eikä jaata ilman todisteita. Ei myöskään siitä että he saavat enemmän tukia. Itse kyllä uskon että eriarvoisuutta on olemassa, ehkä ei (toivottavasti ei) kuitenkana siinä mittakaavassa kuinka paljon asiasta pidetään meteliä.

Vierailija
40/89 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä syrjäytymistä ehkäisevää toimeentulotuke... pitää pysyä katsos linjoilla että voi soitella lisää sukulaisia tulemaan Suomeen :D

Sehän olisi rasismia jos pitäs halppis Nokialla soitella kun suomalaiset soittaa Lumialla tai Galaxylla :D

Sossu ostaa tietokoneet ja kaikki! ja sit nää velmut myy ne koneet... 

http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/toimeentulotuki

[quote author="Vierailija" time="02.05.2013 klo 20:15"]

Niin,miten?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä