Minulta on mennyt jo 70 euroa muutaman vohvelipaketin takia, kun tuttavan piti lähettää niitä Hollannista Suomeen MAALISKUUSSA.
Tuttavani (entinen työkaveri) asuu Hollannissa. Ihastelin maaliskuussa sen Instassa vohveleita, joita siellä myydään (jokainen hollanninkävijä tietää ne tietynlaiset, joita kyllä myydään myös Suomessakin..). Näiden vohveleiden päällä oli myös Spekuloosia, joka on mun mielestä taivaallista levitettä. No, Spekuloosia ei Suomesta saa oikein mistään, joten päädyttiin siihen, että tuttava hankkii Spekuloos-purkkeja ja vohveleita ja lähettää ne mulle Suomeen. Tämä siis maaliskuussa.
No, paketti lähetettiin. Kesti tuhottoman pitkään. Aloin kysellä paketin perään, kun oli kulunut kuukausi. Tuttava laittoi viestiä, että paketti oli palautunut takaisin Hollantiin jostain syystä. Puutteelliset merkinnät tai jotain, vaikka osoite oli aivan oikea. No, paketti lähetettiin sitten huhtikuun lopulla uudestaan (ja maksoin sekä palautus- että uudet lähetyskulut..).
Ei taaskaan kuulunut mitään kuukauteen ja nyt sain sentään lähetystunnuksen mukaan. Toukokuun lopulla tuli taas tuttavalta viesti, että paketti on palautunut jälleen takaisin. En tajua. Postin lähetysten seurannassa luki vain "Lähetys ei ole saapunut vielä Postille, odotathan" tai jotain sen tapaista. Posti ei auttanut ollenkaan.
Taas tuttava sitten lähetti, mutta tällä kertaa UPS:n pikapakettina. Ja taas maksoin lisää. Kesäkuussa ei kuulunut mitään ja nyt on heinäkuu. Pakettia ei kuulu vieläkään. UPS:n toimitusseurannassa näkyy jotain ihmeellisiä siirtymiä Hollannista Hong Kongiin (?), San Franciscoon ja Tukholmaan ja takaisin Hollantiin. UPS:n mukaan tämä ei ole mahdollista ja että seurantakoodissa on jotain häikkää. Pakettia ei vaan kuulu.
Minulta on nyt mennyt tähän sotkuun jo yli 70 euroa parin keskilevitteen ja vohvelin takia. Harmittaa vietävästi. Nielenkö nyt tappioni ja annan olla vai pitäisikö tästä periä Postilta/UPS:ltä/tuttavalta jotain korvauksia?