Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnon saanti hankalaa?

Vierailija
07.07.2020 |

Eli tilanne on se että asun vanhempani luona, olen työkyvytön ja minulla ei ole säästöjä. Onko mahdotonta löytää asunto? Ainakaan kaupungilta minulle ei ole koskaan tarjottu asuntoa

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela ei maksa takuita pelkästään sillä perusteella, että haluat muuttaa äidin nurkista pois. Eli takuuvuokra sinun pitäisi saada aikaan jostain.

Vierailija
2/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lumokodit.fi, sieltä voit vuokrata asunnon, takuu 0 €. Toki vuokra pitää pystyä maksamaan, mutta niinhän se on kaikissa vuokra-asunnoissa.

Vierailija
4/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei maksa takuita pelkästään sillä perusteella, että haluat muuttaa äidin nurkista pois. Eli takuuvuokra sinun pitäisi saada aikaan jostain.

Aika vaikeaa koska olen köyhä enkä voi käydä töissä

Vierailija
5/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa koska olen köyhä enkä voi käydä töissä

Voi voi, sitten varmaan pitää yrittää lainata.

Vierailija
6/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa niin kannattaako sitä ees nurkista muuttaa? Syrjäydyt vain pahemmin yksiösi hikikomeroon.

Vierailija
7/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa niin kannattaako sitä ees nurkista muuttaa? Syrjäydyt vain pahemmin yksiösi hikikomeroon.

No olen jo yli 25-vuotias niin tämä on vähän noloa asua vanhemman nurkissa. 

Vierailija
8/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lumokodit.fi, sieltä voit vuokrata asunnon, takuu 0 €. Toki vuokra pitää pystyä maksamaan, mutta niinhän se on kaikissa vuokra-asunnoissa.

Harmi ettei näitä koteja ole omalla paikkakunnalla :( 

Vierailija
9/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muuttaisi johonkin missä on? : ) Ei sinua ainakaan työt ja opinnot pidättele.

Vierailija
10/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen jo yli 25-vuotias niin tämä on vähän noloa asua vanhemman nurkissa. 

Kannattaisko alkaa sit säästää takuuvuokraa varten niin pääset noloudestasi jonain päivänä eroon.

Vierailija
11/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on onneksi kesä. Muuta telttaan kodittomaksi, pistä postiosoitteeksesi "poste restante". Ilmoita kunnan asuntotoimistolle että olet koditon, pyydä asuntoa. Jos ne kysyy että mikset enää voi asua sun edellisessä asunnossa niin vastaa "vanhemmat potki pihalle".

Useimmilla paikkakunnilla kunta järjestää sulle asunnon viimeistään muutamassa kuukaudessa. Helsingissä ei ehkä, siellä joudut varmaan asumaan teltassa loppuikäsi.

Kela/sosiaalitoimisto auttaa sua sitten asunnon vakuusmaksun maksamisessa jos sulla itsellä ei ole varaa. Ei ne vanhempien luota pois muuttavaa auta, mutta koditonta ne auttaa.

On ihan mukavakin asustella teltassa hetken aikaa.

Vierailija
12/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei maksa, mutta sossu voi myöntää myös maksusitoumuksen vakuudeksi.

Tässäkin kyllä varmaan täytyy jotain kriteerejä täyttyä, enkä usko että äidin nurkissa asumisen nolous on yksi niistä.

Vierailija
13/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on onneksi kesä. Muuta telttaan kodittomaksi, pistä postiosoitteeksesi "poste restante". Ilmoita kunnan asuntotoimistolle että olet koditon, pyydä asuntoa. Jos ne kysyy että mikset enää voi asua sun edellisessä asunnossa niin vastaa "vanhemmat potki pihalle".

Useimmilla paikkakunnilla kunta järjestää sulle asunnon viimeistään muutamassa kuukaudessa. Helsingissä ei ehkä, siellä joudut varmaan asumaan teltassa loppuikäsi.

Kela/sosiaalitoimisto auttaa sua sitten asunnon vakuusmaksun maksamisessa jos sulla itsellä ei ole varaa. Ei ne vanhempien luota pois muuttavaa auta, mutta koditonta ne auttaa.

En todellakaan voi asua missään teltassa. Olen pelokas kuin mikä.

t. Ap

Vierailija
14/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa, ettei kaupunki oltarjonnut asuntoa? Oletko edes hakenut? Asuntotoimistoon kannattaa soitella ja käydä paikan päällä juttelemassa ja tehdä selväksi, että asunto tosiaan tarvitaan.

On olemassa myös tahoja, jotka tarjoavat tai järjestävät asumista erityisryhmille, joihin sinäkin kuulut.

Sinuna ottaisin yhteyttä esimerkiksi kunnan sosiaalitoimeen. Olet oikeutettu tukeen ja neuvontaan.

Vierailija
15/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan voi asua missään teltassa. Olen pelokas kuin mikä.

t. Ap

Mitä pelottavaa telttailussa muka on?

Väitä kaupungin asuntotoimistolle että olet koditon teltassa/kadulla/sillan alla, mutta tosiasiassa ole jossain muualla jos pelottaa. Eli tosiasiassa ole vaikka vielä siellä sun vanhemmilla. Tai ole täällä mun nurkissa, mä en ole yhtään pelottava.

t. Tosi kiltti mies

Vierailija
16/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa, ettei kaupunki oltarjonnut asuntoa? Oletko edes hakenut? Asuntotoimistoon kannattaa soitella ja käydä paikan päällä juttelemassa ja tehdä selväksi, että asunto tosiaan tarvitaan.

On olemassa myös tahoja, jotka tarjoavat tai järjestävät asumista erityisryhmille, joihin sinäkin kuulut.

Sinuna ottaisin yhteyttä esimerkiksi kunnan sosiaalitoimeen. Olet oikeutettu tukeen ja neuvontaan.

On ollut hakemus jo pitkään että olen sen jo uusinutkin. Olen soittanut ainakin 3 kertaa ja sanottiin että vapaita asuntoja ei nyt vain ole. Olen kyllä ollut yhteydessä sosiaalitoimeen, mutta ei ne voi auttaa muuta kuin kehottaa täyttämään asuntohakemuksia. Rahaa ei riitä säästää yksityisten vuokratakuisiin

t.AP

Vierailija
17/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muuttaisi johonkin missä on? : ) Ei sinua ainakaan työt ja opinnot pidättele.

Koska tämä on ensimmäinen asuntoni ja muutto täysin vieraalle alueelle ilman ketään tuttuja kauhistuttaa. Täällä asuu kaikki läheiset keiltä saan tarvittaessa apua. Ja minulla ei ole autoa joten jäisi varmaan heidän tapaaminen vähiin. En uskoisi että se olisi enää hyväksi mielenterveydelleni jos erkaantuisin liikaa läheisistäni tai en voisi tavata heitä niin usein

t.AP

Vierailija
18/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt hyvä aika kuntouttaa itseään työkykyiseksi?

Vierailija
19/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko nyt hyvä aika kuntouttaa itseään työkykyiseksi?

Kyllä kai työtönkin voi saada asunnon?

Vierailija
20/21 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ollut hakemus jo pitkään että olen sen jo uusinutkin. Olen soittanut ainakin 3 kertaa ja sanottiin että vapaita asuntoja ei nyt vain ole. Olen kyllä ollut yhteydessä sosiaalitoimeen, mutta ei ne voi auttaa muuta kuin kehottaa täyttämään asuntohakemuksia. Rahaa ei riitä säästää yksityisten vuokratakuisiin

t.AP

Esim. Vantaan kokoisessa kaupungissa kaupungin asuntoja vapautuu vuodessa muutama kymmen. Siellä on porukkaa aidosti kadulla sitä odottamassa eikä nolostele äidin luona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan