Poika haluaa 11v synttärilahjaksi Battlefield pelin
ja monilla samanikäisllä kavereilla se jo kuulemma on. Sanokaa te, ostanko? Itse en tunne peliä ja on ilmeisesti K16.
Kommentit (52)
Ok, katsoin videota ja tein päätöksen etten osta. Kyselin koska meillä on yksi K16 peli (Skate3), ja se on kyllä kuitenkin ihan kymmenvuotiaalle sopiva. Battlefield taitaa olla vähän erilainen.....
Itse oon saanut pelata vastaavia pelejä poikasi iässä ja ihan normaali musta on tullut. Ei ampumispelien pelaaminen tarkoita, että lapsesta heti kasvaa joku kouluampuja. Skate on joo titetty ihan erilainen, kun ei ole mikään väkivaltapeli, mut älkää kaikkia vähänkään väkivaltasia pelejä heti lyökö laudalta vain k-merkinnän tai sen väkivallan takia, kyllä salkkareissakin on väkivaltaa...
Todella mielenkiintosta että esim musiikkia tai
Kirjoja ei pidetä ollenkaan haitallisina. Mutta tätä "väkivaltasta" videopeli taidemuotoa paheksutaan ja laitetaa kouluampujat ynnä muut pelien piikkiin. Olen pelannut pelejä 10vuotta oon nykypäivänä 17 ja en oo väkivaltasista peleistä huolimatta luokkatovereitani ampunut tai muutenkaa piessy ketään kovin usein ostarin nurkalla
Olen seitsemän ja asun heinävedellä mul on batlefield se on oookooo mut gta on paljo siistimpi ku radiost kuuluu gansta räppii siin pelis ja voi tappaa ihmisii
ihan oikeen ite en nää mitää pahaa noissa peleissä ite oon 13 ja pelaan k 16 pelejä eikä oo muhu mitenkää vaikuttanu en ymmärrä ku mummot selittää jotai ei vittu antais vaa
Minä ainakin henkilökohtaiset puolustaisi kyseistä lasta koska uusimpien tutkiimusten mukaan edes tappo pelit kuten golden gan ei vaikuta pienenkään lapsen psyykkiseen ajatteluun tai ja toimintaan .
Battlefieldiä ei kyllä kannattaisi missään nimessä ostaa lapselle. Varsinkin nyt ulos tullut battlefield 1 on todella realistisen näköinen ja koko pelin idea on ihmisten tappaminen, kun se keskittyy siis sota teemaan. Eli todella väkivaltainen peli johon voi helposti myös nuoret jäädä koukkuun.
Ja ei kukaan ala lapsia kiusaamaan koska niillä ei ole k16 pelejä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin henkilökohtaiset puolustaisi kyseistä lasta koska uusimpien tutkiimusten mukaan edes tappo pelit kuten golden gan ei vaikuta pienenkään lapsen psyykkiseen ajatteluun tai ja toimintaan .
Haluaisitko jakaa nämä tutkimuksien linkit? Koska nuo ikärajoitukset on peleissä ihan sen takia, koska lapsen aivot kehittyvät vielä ja sen takia lapset eivät saisi tietynlaisia pelejä pelata tietyssä iässä. Esim. moniin multiplayer peleihin on helppo jäädä lapsen koukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi kyllä se bäfä on pienempi paha kuin dead spacet ja residentti evilit
Itse antaisin kyllä pelata 11vuotiaan batlefieldejä ja codeja sillä eihän niissä ole paljoakaan raakuutta verrattuna
noihin kahteen mainitsemaani peliin, jotka eivät todellakaan sovi lapsille.
Lisäksi että lapsesi puhuu aivan totta, kyllä sen ikäiset pelailee noitaräiskintä pelejä.
tässä on pätkä Dead spacesta
ja tässä Batlefieldistä
Kummatkin ovat 18pelejä kuten huomaatte Batlefieldissä ei ole kauheasti gore kohtauksia.
Kuka idiootti vertaa Dead spacea Battlefieldiin? Se on vähän niinkun vertas kauhuelokuvaa sotaelokuvaan, tottakai kauhuelokuvassa on enemmän verta ym, koska se on kauhua.. Ja dead space on KAUHUPELI.
On niitä muitakin pelejä, kun niitä, missä veri lentää ja toisia pitää tappaa.
Kyllä toiset lapset voivat kiusata esim, koulussa jos ei ole jotain peliä, joka muilla on.
En tiedä onko kauhean järkevää pelata k18 pelejä 13v iässä itse olen 13v ja olen koittanut pelata luvalla mutta ei se niin kivaa ollutkaan
11v puhumattakaan
Ei ole meilläkään tuota peliä. Poika on 12 -vuotias. Isällään on muutamia isommalla ikärajalla varustettuja pelejä, mutta niitä ei pojan ole lupa pelata, eikä hän niihin käsiksi pääse.