pikaisesti! paljonko 2-3kk vauva syö kerralla?
siinäpä se kysymys. täysimetän ja olen pumpannut omaa maitoani, tarkoituksena jättää vauva isukin hoitoon ekan kerran ruoka-ajan yli. mulla ei vaan ole mitään käsitystä minkälaista määrää 2kk ikäiset yleensä pullosta syö? varmasti yksilöllistä, mutta jotain viitettä ois kiva saada, ettei tarvi lämmittää kallisarvoista ;) tavaraa hukkaan.
Kommentit (5)
Määrät yhdellä syötöllä oli 80-120 milliä. Voisi karkeasti arvioida, että max 150 milliä kerrallaan. Jouduin kolmena päivänä peräkkäin jättmään vauvan ja määrät, jota maitoa päiväksi jätin, oli joka päivälle reilut (3 x 120 ml/7-8 tuntia).
meillä 2,5 kk poika syö kerralla vaan n. 50-75 ml pumpattua tissimaitoa, mutta syökin sitten tiheään max 2 h välein..testaamalla se selviää parhaiten. kannattaa tietysti arvioida yläkanttiin ettei käy hassusti. itse arvioin varuilta 1dl per syönti. ja jotkut sanovat että pullosta syövät yleensä enemmän, sillä siitä maito tulee nopsempaan.
niin, että illalla määrä on välillä jopa 150 ml kerralla. Päivällä kerta-annos yleensä ollut 100ml paikkeilla, plusmiinus 20 ml. Vauva on nyt 3 kk.
niiden pohjalta sanoin miehelle että lämmittää 100-150ml kerralla riippuen kuinka kauan edellissyötöstä. poju oli nukkunut megaunet ja syönyt just 100ml (jonka mies oli lämmittänyt, olisi saanut laittaa kyllä 150ml) pullosta kun tulin kotiin. ja tankkasi sitten tissistä vielä päälle :)
Meillä molemmat vauvat täysimetettyjä ja molemmat syöneet pullosta tarvittaessa parin kuukauden ikään, sen jälkeen pullo ei ole enää kelvannut. Meillä alle kuukauden ikäisenä syöty parhaimmillaan 1,5 dl, mutta sen jälkeen määrät pienentyneet. Parin kuukauden ikäinen syönyt enää vajaan desin. Monestihan imetetyt vauvat syövät tiuhemmin ja pienempiä annoksia kuin pullolapset.