Eikö seurustelusuhdetta nykyisin alun perinkään haluta pysyväksi?
Eräässä lehtihaastattelussa nuorehko nainen kuvaili aiempia seurustelusuhteitaan ja mietiskeli, miten kauan nykyinen mahtaa kestää. Eikö suhdetta enää nykyisin perusteta sillä asenteella ja tarkoituksella, että se on pysyvä? En nyt tarkoita yhden illan suhteita.
Kommentit (31)
Itse haluaisin ainakin vain yhden koko loppuelämän kestävän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että suurin osa haluaa pysyvää, ja sitten on tämä marginaaliryhmä jolle kaikki on vain leikkiä.
Mitä hiton leikkiä? Kuka sinä olet määrittelemään mikä on se ainoa oikea tapa tapailla ihmisiä? Millä perusteella se on leikkiä?
Oletko koskaan ajatellut, että ihmiset ovat erilaisia erilaisine tarpeineen?
Oletko ikinä harkinnut sitä vaihtoehtoa, että olet hiukan sairas halutessasi vain nussia randomisti tai vähintäänkin jättää miehen parin vuoden jälkeen ilman syytä?
M/40
Se, että tapaillaan vähän rennommin ei ole = pelkkää nussimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että suurin osa haluaa pysyvää, ja sitten on tämä marginaaliryhmä jolle kaikki on vain leikkiä.
Mitä hiton leikkiä? Kuka sinä olet määrittelemään mikä on se ainoa oikea tapa tapailla ihmisiä? Millä perusteella se on leikkiä?
Oletko ikinä harkinnut sitä vaihtoehtoa, että olet hiukan sairas halutessasi vain nussia randomisti tai vähintäänkin jättää miehen parin vuoden jälkeen ilman syytä?
M/40
Vähintääkin yhtä sairasta, kuin näiden kukkaislupausten antaminen, että me ollaan yhdessä aina vaikka mitä tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/40
En usko, että kukaan lopettaa suhteen ilman syytä. Jos se ei vaan tunnu hyvältä yrityksistä huolimatta.
Nii, kyllähän se syy aina keksitään. Kasvettiin erilleen, kemiat eivät enää kohtaa, ei ole hauskaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/40
Se, että tapaillaan vähän rennommin ei ole = pelkkää nussimista.
Elä yritä, kyllähän se vaan on sitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse haluaisin ainakin vain yhden koko loppuelämän kestävän suhteen.
Ettei sinulla olisi mahdollisuutta erota?
Osa haluaa, osa ei. Minä en ole koskaan halunnut, ei ole siis ollut mitään haavetta tai ideaalia loppuiän kestävästä parisuhteesta. Tästä syystä myöskään en ole koskaan kokenut loppunutta suhdetta epäonnistuneeksi: ei sillä suhteella alunperinkään ollut mitään elämää suurempia tarkoituksia ja kestotavoitteita, vaan oltiin yhdessä niin kauan kuin molemmat halusi ja sitten jos ei enää haluttu, erottiin.
Käytännössä olen ollut 40 v ikään mennessä 3:ssa parisuhteessa, joiden kestot 1 v, 2 v ja 7 v. Noiden parisuhteiden välillä tai ulkopuolella ei ole ollut edes seksiä kenenkään kanssa eli seksikumppanieni määrä on myös tuo 3. Nykyään en enää halua pari- tai seksisuhteita ollenkaan, vanhemmiten tullut sen verran erakoksi ja aseksuaaliksikin.
Ongelma tuossa on se, että usein toinen osapuoli haluaisi jatkaa, toinen ei. Jättäjä päättää toisenkin puolesta, mikä ei ole myöskään reilua.
En edes aloita mitään seurustelua henkilön kanssa, jonka asenne on "no kattellaan".
N
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tuossa on se, että usein toinen osapuoli haluaisi jatkaa, toinen ei. Jättäjä päättää toisenkin puolesta, mikä ei ole myöskään reilua.
En edes aloita mitään seurustelua henkilön kanssa, jonka asenne on "no kattellaan".
N
Nämä kannattaa puhua jo suhteen alussa selväksi. Minä ainakin olen aina tehnyt selväksi että en halua sitoutua mihinkään loppuelämän juttuuun, mennä naimisiin tai saada lapsia tms. Jolloin ne sellaisesta haaveilevat ovat ymmärtäneet jo siinä vaiheessa häipyä kuvioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M/40
En usko, että kukaan lopettaa suhteen ilman syytä. Jos se ei vaan tunnu hyvältä yrityksistä huolimatta.
Nii, kyllähän se syy aina keksitään. Kasvettiin erilleen, kemiat eivät enää kohtaa, ei ole hauskaa...
täytyyhän siihen jokin todellinenkin syy olla, jos erotaan. mitään ei voi tapahtua ilman syytä.