Eikö seurustelusuhdetta nykyisin alun perinkään haluta pysyväksi?
Eräässä lehtihaastattelussa nuorehko nainen kuvaili aiempia seurustelusuhteitaan ja mietiskeli, miten kauan nykyinen mahtaa kestää. Eikö suhdetta enää nykyisin perusteta sillä asenteella ja tarkoituksella, että se on pysyvä? En nyt tarkoita yhden illan suhteita.
Kommentit (31)
Joillakin varmaan on niin tai sitten myös epäilee kun ei aiemmatkaan pysyviä. Itselläni ainakin tarkoitus että parisuhde olisi pysyvä.
Kai useimmat haluaa suhteesta pysyvän, muttei käytännössä toimi.
Mitä iloa siitä suhteesta ylipäätään on? Kivaa hetken, mutta lopulta arki koittaa. Sitten on hyvä vaihtaa parempaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa siitä suhteesta ylipäätään on? Kivaa hetken, mutta lopulta arki koittaa. Sitten on hyvä vaihtaa parempaan.
Juuri näin moni ajattelee ja menettelee. Silloin, kun ensi huuman jälkeen suhteen eteen pitäisi aloittaa se oikea työ ja vaivannäkö, vetäydytään leikistä kokonaan. Lyhytnäköistä!
Onneksi nykyisin ei ainakaan taloudellisista syistä kenenkään tarvitse kitkutella huonossa suhteessa. Ihmisiä maailmasta löytyy, jos kumppanin haluaa.
Kylmä tosiasia on että ihmiset kyllästyvät toisiinsa. Siinä se.
Miksi edes aloittaa suhdetta? Seinä tulee eteen jossain vaiheessa useimmissa tapauksissa. Tämä on realismia.
Voi myös olla eri käsitys siitä mikä on seurustelua ja mikä vain silloin tällöin tapailua. Odotukset ei kohtaa.
Nuorempana oli aina tavoitteena pysyvä suhde. Nyt eronneena nelikymppisenä harrastan viihdesuhteita eikä ole niin väliä, kuinka pitkään ne kestävät. Aina löytyy kuitenkin uusi. M40
Jos olet lukenut seuranhaku ilmoituksiakin niissä usein rajataan kesto ilmoittamalla vaikkapa etsivänsä pitkäaikaista kumppania. Kukaan ei ole enää liikkeellä sillä oletuksella että suhteessa oltaisiin loppuelämä. Lisäksi on tulleet kevytsuhteet ja määräaikaiset suhteet. Ja oikeastaan hyvä niin.
Minä ainakin tapailen ajankuluksi ja tästä olen myös ollut rehellinen ja seuraa on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet lukenut seuranhaku ilmoituksiakin niissä usein rajataan kesto ilmoittamalla vaikkapa etsivänsä pitkäaikaista kumppania. Kukaan ei ole enää liikkeellä sillä oletuksella että suhteessa oltaisiin loppuelämä. Lisäksi on tulleet kevytsuhteet ja määräaikaiset suhteet. Ja oikeastaan hyvä niin.
Ilmeisesti enää ei ole edes sopivaa rakastua ja haluta viettää loppuikä toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti enää ei ole edes sopivaa rakastua ja haluta viettää loppuikä toisen kanssa.
On se sopivaa, mutta kumppanin tulee haluta samoin.
En minä ainakaan halua parisuhdetta ja perhettä. Toisen ihmisen tapailu on vähän kuin työ, harrastus, ystävät, jne...osa sitä arkea, eikä joku asia jolla täyttää se koko arki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopivaa tai ei, mä olen just tuommoinen. Rakastun niin että heikottaa janäen meidät käsi kädessä tuplakiikkustuolissa hymyilemässä toisillemme. ☺️
Minä en missään tapauksessa usko loppuelämän kestäviin parisuhteisiin. Ehkä järkisuhteisiin joo ja sellaisiin pystyvät sitten ne, jotka eivät ehkä koskaan ole kokeneet sitä toiseen hullaantumisen ilotulitusta tai eivät usko voivansa kokea sellaista.
Ongelmiahan siinä sitten seuraakin jos ihan aidosti ja oikeasti ihastuu kunnolla suhteen aikana ulkopuoliseen.
Ihmiset eivät ole yksiavioisia. Tai saattavat olla parin vuoden ajan seurustelun aloituksesta. Sitten tulee tarve vaihtaa. Onhan se huomattu. Ehkä joku biologinen syy?
Mä luulen että suurin osa haluaa pysyvää, ja sitten on tämä marginaaliryhmä jolle kaikki on vain leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että suurin osa haluaa pysyvää, ja sitten on tämä marginaaliryhmä jolle kaikki on vain leikkiä.
Mitä hiton leikkiä? Kuka sinä olet määrittelemään mikä on se ainoa oikea tapa tapailla ihmisiä? Millä perusteella se on leikkiä?
Oletko koskaan ajatellut, että ihmiset ovat erilaisia erilaisine tarpeineen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hiton leikkiä? Kuka sinä olet määrittelemään mikä on se ainoa oikea tapa tapailla ihmisiä? Millä perusteella se on leikkiä?
Oletko koskaan ajatellut, että ihmiset ovat erilaisia erilaisine tarpeineen?
Oletko ikinä harkinnut sitä vaihtoehtoa, että olet hiukan sairas halutessasi vain nussia randomisti tai vähintäänkin jättää miehen parin vuoden jälkeen ilman syytä?
M/40
Ehkä ei. Taitaa olla kivempi vain katsoa, kuinka kauan toisen kanssa on hauskaa.