Miksi jotkut alkavat lässyttää kun on asperger
Rasittavaa! Ei tietenkään kaikki, mutta jotkut kaikkitietävät
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Ai sinulle lässytetään?
Nii.
Jos sä oot semmonen suloinen assi? Jotkut assinaiset on söpöjä ja olemukseltaan hieman lapsenomaisia.
Jos se tosiaan johtuu sinun kenties lapsekkaasta olemuksesta, eikä assiudesta?
Vierailija kirjoitti:
Ei. Se alkaa vasta, kun kuulevat että minulla on asperger. Ei sitä toki kovin moni tiedä, mutta silti olen huomannut sen.
Ehkä he kokevat kommunikoivansa selkeästi, mutta tietävät vain miten se tehdään lasten kanssa. Aikuisten kanssa selkeä kommunikaatio, jossa vältetään esimerkiksi liian vertauskuvallisia ilmaisuja, on erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Se alkaa vasta, kun kuulevat että minulla on asperger. Ei sitä toki kovin moni tiedä, mutta silti olen huomannut sen.
Jätä kertomatta, eihän sitä tarvitse jokaiselle vastaantulijalle ilmoittaa ja lässytyssuhtautuminen voi johtua jopa pelkästään siitä kertomisesta että tyrkyttää omaa erityisyyttään ikäänkuin vastaisuuden varalle jotta toinen osaisi suhtautua, mutta kyllä ihmiset hoksaa muutenkin ja ne ärsyyntyy aliarvioimisesta.
olet vissii semmoinen joka toitottaa tuota assia jokaiselle vastaantulijalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätä kertomatta, eihän sitä tarvitse jokaiselle vastaantulijalle ilmoittaa ja lässytyssuhtautuminen voi johtua jopa pelkästään siitä kertomisesta että tyrkyttää omaa erityisyyttään ikäänkuin vastaisuuden varalle jotta toinen osaisi suhtautua, mutta kyllä ihmiset hoksaa muutenkin ja ne ärsyyntyy aliarvioimisesta.
Sanoin jo että harva tietää. Se on tullut vain esiin, jos on ollut läheinen ”hoitosuhde”.
Monesti huomaan asioidessani ihmisten kanssa esimerkiksi kaupassa, lääkärissä tai toimistoissa, että ihmiset alkavat puhumaan minulle eri tavalla, vähän niin kuin lapselle. Kai minä sitten vaikutan jotenkin lapselliselta, en ole varma mistä se johtuu. Yritän usein jopa näytellä normaalia. Diagnoosin tietää vain lähimmät ihmiset.
Minua se ei kyllä haittaa. Usein ihmiset tuntuvat enemmän ystävällisiltä ja on ollut kivaa, kun myyjä on pistänyt merkille esimerkiksi mikä luultavasti on lempivärini. Tulee erityinen olo :)
Ai sinulle lässytetään?