Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valitusvirsi Suomen Nuorista

Vierailija
30.04.2013 |

Siis onko tosiaan niin etta suomalaisista nuorista on tullut ihan pullamossoa? Tarkoitain nyt sellaisia 18-25 vuotiaita.. Asun ulkomailla ja mulla on ollut au paireja Suomesta viimeiset 10 vuotta. Olen aika jarkyttynyt suorastaan au pairieni tason laskusta tassa viime vuosien aikana. Ollaan ihan normaali mukava perhe eika vaadita etta au pairit tekee muuta kuin hoitaa lapsia ja pitaa paikat siistina (meilla kay erikseen siivooja). Alkuvuosina mulla oli mahtavia tyttoja. Olivat iloisia, energisia, maailmasta kiinnostuneita, halusivat matkustaa ja kokea, mutta tajusivat myos etta au pairina olo ei ole pelkkaa sohvalla makailua. Veivat lapsia puistoon, piknikille, askartelivat, ja kuuntelivat musaa, jne. Saivat otteen lapsista ja olivat "in charge". Nyt viime vuosien aikana mulla on ollut aivan hirveita selkarangattomia, masentuneen oloisia tyttoja jotka ei saa otetta mistaan. Eivat pysty tekemaan lasten kanssa mitaan ohjattua hommaa kuten askartelua, eivat pysty organisoimaan puistokaynteja ja piknikeita. Eivat halua kuunnella lastenmusaa, vaan vahtivat lapsia omat kuulokkeet korvilla (totta puhun!). Napertavat alypuhelintaan ihan jatkuvasti, eivatka anna lapsille yhtaan huomiota. Odottavat myos etta heita palvellaan, eli eivat esim. vie omaa lautastaan ruokapoydasta tiskikoneeseen.. Minulla oli yksi muun maalainen tytto (Karibialainen) tassa valissa ja voi hyva ihme mika ero. Lapset oli tyytyvaisia kun saivat huomiota, paasivat tekemaan juttuja hanen kanssaan, naama ei ollut koko ajan nyrjallaan vaan huumorintaju kukki ja kaikilla oli kivaa. Ainoa haittapuoli oli ettei han puhunut suomea.. Mista ihmeesta loytaisin taas sellaisen au pairin kun minulla aikoinani oli?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se tollo olet kun et osaa valita työntekijöitäsi.

Vierailija
2/5 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kai sitten.. huokaus..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosen vastaus tyypillinen av-vastaus...

Valitettavasti en osaa auttaa ongelmassasi, mutta voin kyllä sanoa ,että olen huomannut saman ilmiön. Meille on tullut 10 vuoden aikana 15-vuotiaita työharjoittelijoita, joita olen ohjannut, ja kaiholla muistelen niitä reippaita, energisiä ja oma-aloitteisia tyttöjä alkuaikoina. Nykyiset (juuri valvoin taas neljää) ovat jo ihan ulkonäöstä alkaen "vääränlaisia" asiakaspalveluun. Tissivaot ja vesirajat näkyy, purukumia jauhetaan, kännykkää sujautellaan rintaliiveihin sen ajaksi, kun pitää jotain kantaa, kaikki mumistaan itsekseen ja hihitellään kaverin kanssa laumassa. Kun ohjeistan tekemään jotain, ekat pari minuuttia menee suu auki toljottamiseen, kun ihmetellään, miten joku voi komennella MINUA, MINÄ saan tehdä mitä haluan ja niin äitikin sanoo. Sitten lampsitaan hartiat lysyssä ja mahdollisimman hitaasti sitä hommaa tekemään. Aivan saamattomia ja ihan olemukseltaan jo vastenmielisiä nuoria ihmisiä!

Tiedän, että kuulostan joltakin nuorten vihaajalta, mutta viimeisin kokemus oli todella iso pettymys. Onneksi pomoni nyt harkitsee, että enää ei oteta kuin yksi kerrallaan harjoitteluun.

Vierailija
4/5 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harmittaa jos nuoret on ihan oikeasti tuonlaisia nykyaan. Luulin etta ehka mulla sitten vaan oli ollut tosi huono saka viimeiset ajat.. mika ihme niissa oikein on vialla. Onko kasvatus?

Vierailija
5/5 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vinkkinä. Ota au pair jostain lestadiolaisperheestä pohjois-pohjanmaalta. Et tule katumaan.