Miten te saatte vauvoilla pysymään sukat jaloissa?
Siis niin, että sukat eivät ole lahkeiden päällä vaan ihan "normaalisti" jalassa? Meillä ei meinaa millään pysyä, usein valuu lahkeiden päältäkin pois. Mistä niitä jalassa pysyviä sukkia saisi ostettua?!
Kommentit (16)
Meillä oli yhdet sukat, mitkä oli samanlaiset kuin sairaalassa vauvoilla käytetään. Pitkä varsi ja sen saa "makkaralle". Älyttömän hyvät! Normisukat tippui aina.
Käytin Polarn O. Pyretin polvisukkia.
Ainoat sukat, mitkä meidän kolmen vauvan jaloissa on pysyneet, on äitiyspakkauksessa tulleet ns. "jenkkisukat" sellaset pitkällä resorivarrella varustetut. Kaikki muut on olleet ihan turhia kun putosivat tai lensivät jaloista sekunneissa. Sukkahousuja on suosittu sit vaan..
Meillä kaksi lasta ja toisella ei mikään keino auttanut sukkien jalassapysymiseen vauvana. AINA oli sukat pudonneet ja moni hukkui. Toisella lapsella ei vastaava ollut sitten lainkaan. Sukat osin samoja, eikä ostettu mitään erityisiä uusiakaan. Eli meidän kokemuksen mukaan on kyse vauvan ominaisuudesta, eikä sukkien ominaisuudesta riippuvasta asiasta ;D
Mäkin oon ostanut Polarn o. Pyretin pitkävartisia sukkia. Muut ei pysyneet jalassa. En edelleenkään osta muita sukkia lapselle.
Ohuet puuvillaiset sukat pysyy paremmin kuin froteesukat. Itse olen tehnyt sen huomion että jos sukka ei pysy jalassa, on se yleensä liian pieni ja siksi pullahtaa pois. Pikkuisen reilu sukka pysyy paremmin jalassa. Toki niitä saa olla välillä korjaamaassa. Ihan lindexiltä olen noita ostanut.
Ei sukkia. Muu ei ole auttanut :D. Aina sukkahousut tai potkuhousut.
Sukkahousuja suosin. Ainoat sukat, jotka on jalassa pysyneet, on marimekon sukat. Sopivan ohkaiset ja varsi ei ole löysä.
Mä suosittelen niitä Polarn O Pyretin sukkia myös. Mitään muita vaatteita en oo sieltä halunnut ostaa, kun ovat niin ylihintaisia, mutta noi sukat on aivan loistavia. Taaperoiässäkin. Ne on ainoat, jotka pysyvät hyvin jalassa, mutta eivät purista. Ja tarrapohja ei kulu pesussa liukkaaksi, vaikka pestään aina 60 asteessa.
Leikkasin pienemmistä sukista säärystimet ja vedin ne varren päälle. Ja onhan niitä babylegsejäkin.
Mä käytin pikkuvauvoilla aina kokopukua. Siis terällisiä potkareita.
meillä vauvalla on aina pysynyt sukat jalassa kunhan ovat ollet tarpeeksi isot. joskus kun oikein melskaa lattialla saattaa sukka tai molemmat pudota, mutta tämä on melko harvinaista eikä aiheuta minusta suurta harmia. Meidän vauvalla nyt ikää 3kk enkä ole kyllä törmännyt kyseiseen ongelmaan muutakuin liian pienien sukkien kanssa
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 20:22"]
Mäkin oon ostanut Polarn o. Pyretin pitkävartisia sukkia. Muut ei pysyneet jalassa. En edelleenkään osta muita sukkia lapselle.
[/quote]
Nämä oli oikeesti ainoot, jotka pysyi jalassa. Pitkät "resorimaiset" varret ja varret sai taittaakin, eikä tippuneet siltikään. POPin sukat muutenkin parhaita, pysyy jalassa, eikä kulu puhki.
Pitää olla paksut pohkeet vaan. Meidän esikoisella laiheliinilla oli tuo ikuinen sukkaongelma, kahdella seuraavalla ei mitään ongelmia. Taitaa 1-vuotiaan pikkuveljen pohje tänä päivänä yhtä leveä, kun 6-vuotiaan isoveljen :)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 23:58"]
Pitää olla paksut pohkeet vaan. Meidän esikoisella laiheliinilla oli tuo ikuinen sukkaongelma, kahdella seuraavalla ei mitään ongelmia. Taitaa 1-vuotiaan pikkuveljen pohje tänä päivänä yhtä leveä, kun 6-vuotiaan isoveljen :)
[/quote]
Meillä kanssa laiheliini ja sama ongelma! Käyttää nykyään samoja kalsareita(7v) kuin veljensä(5v).
Laita ne sukkiksien alle tai osta "polvisukkia".