Äiti, onko sinulla koskaan päiviä ettet kerro lapsellesi rakastavasi häntä?
Kommentit (18)
Kuuluu nukkumaanmeno tapoihin. Iltapusu ja hali, samoin aamulla kun herätään. Ja päiväkodissa kun lähdet sieltä töihin.
Ja satunnaisesti kotona päivän aikana.
Itse asiassa aika monesti, olipa kiva huomata. Tuli aivan hyvä mieli itselle.
ja puhuttelen kultaseksi, mussukaksi ym. kaikkia lapsiani, jotka ovat 0-14 v. iältään.
Juu, tiedän, että pitäisi sanoa em. lause suoraan ja ääneen, mutta tuntuisi teennäiseltä. Ehkä asia välittyy heille kuitenkin näin "epäsuorastikin"...
ja sitten: mä rakastan sua. Sitten on hyvä nukahtaa, sekä äidin, että lapsen.
Mulla on myös 18-vuotias poika, joka on juuri muuttanut pois kotoa. Kun hän soittaa, Hän monesti lopettaa puhelun sanoihin: Olet mulle rakas. Ellen ennätä itse sanomaan sitä ensin.... :-)
Halin, suukotan, kehun, hellittelen ja kerron että rakastan heitä ja he ovat minulle tärkeitä.... joka ikinen päivä.
Uskon, että rakkaus välittyy paremmin tekojeni kautta.
ihan joka päivä tietysti ei sanota että mä rakastan sua, aina välillä kuitenkin. Joka päivä halaillaan, hellitellään ja suukotellaan, ja sanon kultaseni ja muruseni.
Halitaan ja pussaillaan päivittäin.
Olen normi suomalainen eikä tuollainen lepertely kuulu repertuaariin.
onneksi sain lapsen sillä mies ei ymmärrä lepertelyä ja taputtelua myöskään ollenkaan, saapa olla nyt rauhassa.
.Mutta muuten kyllä halitaan ja suukotellaan päivittäin.
Surullista että joku kokee rakkauden tunnustamisen lapselle "ei-suomalaisena" asiana.
Kerron heille joka päivä että rakastan. Myös teoin, esim suukottelemalla ja halaamalla mutta mielestäni lapsi tarvitsee myös selkeästi sanottuna tuon asian.
Mun vanhemmat ei ole koskaan sanonut että rakastavat mua. TIEDÄN silti että rakastavat. Teot sanoo enemmän kuin sanat.
mutten ehkä joka päivä. Joka päivä kutsun lasta ihanaksi tai muuta vastaavaa, silittelen halailen ja pussaan poskelle. Pyrin myös siihen, että joka päivä edes hetken ajan ollaan hupsuja, siis kutitellaan ja nauretaan. Lapsi näkee myös vanhempien välistä hellyyttä joka päivä (haleja ja pieniä pusuja). Sekä teot että sanat ovat tärkeitä.
paitsi niiltä harvoilta päiviltä jotka lapsi viettää isänsä luona yötä.
Minulle ja sisaruksilleni ei rakkautta kerrottu lapsuudessamme, nykyään kyllä äitini halaa minua ja kertoo rakastavansa.
Omille lapsilleni sanon monta kertaa päivässä, että rakastan heitä, suukkojen ja halien kera.
Halin, suukottelen ja lepertelen paljon ja joka paikassa. :)
sanon myös rakastavani joka ilta, joka kuuluu nukkumaanmenoon.
olen uupunut ja masentunut(?) . NÄmä päivät ovat nyt näyttäneet sen että on aika hakea tosissaan apua ja muutosta tilanteeseen.
(eilen illalla jo syliteltiin, halittiin ja puhuttiin mukavia kummankin kanssa)