Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako äiti suuttua lapsen musiikkimausta

Vierailija
30.04.2013 |

Hei! 

Tykkään kuunnella rap/ hip-hop musiikkia ja käyttää rentoja vaatteita...mutta se ei käy "sivistyneelle" äitilleni, joka haluaa että kuuntelisin iskelmää ja käyttäisin normaaleja vaatteita.

Olen monta kertaa sanonut että tykkään rap musiikista ja tykkään käyttää löysiä vaatteita, mutta äitini alkaa huutamaan aina "En kehtaa kävellä missään tuommoisen lökäpöksy hipsterin kanssa".

Apua mitä teen!!?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mausta sinänsä ei saa eikä kannata suuttua, mutta siitä voi, jos teini pakottaa koko talon ja naapuruston kuuntelemaan omaa musaansa. Myös saa kokea sanooitukset juuri niin loukkaavina kuin usein kokeekin. Jos teini haluaa kannattaa misogyniaa niin siitä vaan, mutta meitä muita ei voi siihen pakottaa.

Vierailija
2/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei myöskään hyväksynyt silloin kun olin nuori että kuuntelin rap musaa. 

En voi antaa muuta vinkkiä kuin että pidä itsesi aitona, rap on cool ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini ei myöskään hyväksynyt silloin kun olin nuori että kuuntelin rap musaa. 

Vierailija
4/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskelmät ja sivistyneisyys? :D

Eikös hyvin sivistyneet kuuntele klassista musiikkia. Laitapas sitä ensi kerralla kuulumaan kun äitisi tulee ja opettele ulkoa hieno litania Haydnin viidennestä sinfoniasta ja kerro, että vain juntit kuuntelevat iskelmiä ja poppia. Olet aloittanut uuden elämän. ;)

Vierailija
6/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta hänellä on sanansa sanottavana siihen, mitä musiikkia talossa kuunnellaan kovaan ääneen. 

Vierailija
7/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa suuttua. Mielipiteitä saa kyllä esittää, puolin ja toisin.

Vierailija
8/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin aina kotona todella hiljaa, enää en kuuntele ollenkaan, koska äitini takavarikoi kaikki musiikki laitteeni...

Vierailija
9/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minunkaan äitini tykännyt kun kuuntelin teininä räppiä. No, omat lapset kasvaneet räppi musiikin soidessa kotona :)

Vierailija
10/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun äitini (n. 60 v) on sitä mieltä, että pitä kuunnella oopperaa, operettia ja kaikenlaista kulunutta klassista.

Tylsää musta ja aika junttiakin, noin rajoittunut musiikkimaku. Äiti ei tunnista juuri mitään muuta musiikkia eikä halua tutustua. Se on mielestäni kaikkea muuta kuin sivistynyttä!

Olen ihan aikuinen ja kuuntelen monenlaista musiikkia, vanhaa klassista, modernia nykymusiikkia, etnistä, kotimaista, jazzia, keskiaikaista, instrumentaalimusiikkia jne jne. Rakastan musiikkia. Olen kyllä itsekin rajoittunut: iskelmistä (uusista) en piittaa enkä hevistä juurikaan.

Ärsyttävää on tässä, että "sivistynyt" äitini ei ole lainkaan kiinnostunut asiasta, joka on minulle tärkeä ja pitää ainoana oikeana musiikkina vain yhtä lajia, jota taas on aina tuputtanut lapsilleen ja halveksinut muuta musiikkia "rokkia". Sama meno jatkuu, mutta onneksi saan nykyään aikuisena  itse valita, mitä kuuntelen.

Ihanaa, että on niin monenlaista musiikkia. Rap on hyvää, rakastan mm. ranskalaista rap -musiikkia.

nimim. täti 40 v :)

Vierailija
11/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun reilu 60-vuotias äiti on sitä mieltä, että olen huono äiti kun kuuntelen vääränlaista musiikkia, katson telkkarista vääränlaisia ohjelmia ja luen vääriä kirjoja.

Ja onpa sitten myös tehtaillut meistä lastensuojeluilmoituksia, koska olen huono äiti.

Itse olen yli 30-vuotias.

Ja ikävä kyllä, tämä tarina on tosi.

Vierailija
12/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo uskoa, tutulta kuulostaa. Suosittelen etäisyyden ottamista!

t. 10

Vierailija
13/13 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.s. Äiti, joka häpeää lastaan ja sanoo sen vielä tälle ääneen, on NOLO ja käyttäytyy rumasti omaa lastaan kohtaan.

Keskustelkaa tästä, miten niin ei kehtaa kulkea lapsensa kanssa? Antaisi toisen olla ja kasvaa rauhassa!

t. 10