Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hammasraudat teinille ja rautojen väri

Vierailija
30.04.2013 |

Teini 14v saa nyt hammasraudat ja ei ole kovin yhteistyöhaluinen. Kammoaa että tulee ruman näköiseksi ja haukutaan.Itkee tulevaan ulkonäköään.

Raudat nyt laitetaan, tykkää lapsi tai. Mutta minkävärisiä rautoja teidän lapsilla on ollut? Saako niitä eri värisinä?

Entä valkoiset raudat? Onko sellaisia? Vai kannattaako ihan vain laittaa ne harmaat metallinväriset?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tavallisen väriset, enpä ole kuullutkaan, että niitä voisi saada muissa väreissä. Mutta ne renkulat niissä raudoissa on pojallani nyt mustat, tykkää vaihdella niissä värejä, niin kyllä esikoinenkin aikanaan.

Vierailija
2/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapselle ehdotettu mitään vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräällä tytöllä oli tänään bussissa pinkit! Luultavasti ne kumilangat siis.

Vierailija
4/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin näyttäisi olevan lähes pelkästään valkoisia. Niitä ei juurikaan edes huomaa.

Vierailija
5/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisko että niitä värejä käytetään siellä ulkomailla, missä noita käytetään ihan imagosyistä, ilman oikomisen tarvetta.

En mä kyllä lähtisi niistä huomiota herättävämpiä tekemään.

Mutta mulla on itselläni ollut vuosikausia raudat, ja niistä ei kyllä kiusattu, eikä ole mun lapsillekaan mitään sanottu, vaikka heillä nyt on ollut sellaisia näkymättömämpiä kuin ne palikat joka hampaassa.

Kyllä kai nykyään saa olla tyytyväinen jos ne saa ilmaiseksi oiottua, jossain vaiheessa saavat kenties kaverit olla kateellisia.

Vierailija
6/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaanko raudat purentavirheen vuoksi?

Jos pelkästään esteettisistä syistä niin antaisin 14-vuotiaan päättää itse.

Vierailija
7/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kauniin hammasrivin omaava olisi kateellinen? Meillä lapsilla virheettömät hammasrivit mutta eivät toki ilku niitä joilla ei näin ole.

Viittaan tuohon viimeiseen lauseeseen.

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 13:17"]

No olisko että niitä värejä käytetään siellä ulkomailla, missä noita käytetään ihan imagosyistä, ilman oikomisen tarvetta.

Mutta mulla on itselläni ollut vuosikausia raudat, ja niistä ei kyllä kiusattu, eikä ole mun lapsillekaan mitään sanottu, vaikka heillä nyt on ollut sellaisia näkymättömämpiä kuin ne palikat joka hampaassa.

Kyllä kai nykyään saa olla tyytyväinen jos ne saa ilmaiseksi oiottua, jossain vaiheessa saavat kenties kaverit olla kateellisia.

[/quote]

Vierailija
8/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kauniin hammasrivin omaava olisi kateellinen? Meillä lapsilla virheettömät hammasrivit mutta eivät toki ilku niitä joilla ei näin ole.

[/quote]

Vierailija
9/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 13:20"]

[/quote]

[/quote]

Joo, mutta paljon on niitä joilla ei itsellä ole niin täydellinen, mutta eivät saa oikomishoitoa. Mutta silti nyt luulen ettei kukaan niin typerä ole että raudoista ilkkuu. Ja niitä on niin monilla.

Vierailija
10/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin sinä olet joka sanoit että teilläpäin lähes kaikilla valkoisia rautoja?

Vierailija
11/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljelläni oli "läpinäkyvät", ei valkoiset vaan lähes hammasluun variset ja tosiaan läpikuultavat. kyllä suomessakin saa eri värejä ja monia huomaamattomia, ei tarvitse ottaa metallisia

Vierailija
12/27 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 pääkaupunkiseudulta

Vierailija
13/27 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ainakin erivärisinä mun ekat raudat 3 luokal ja nyt taas saan ja oon 7 luokal ja oon ihan super innoisaani ku saan ne keskiviikkonaotan pinkit 😉

Vierailija
14/27 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fazerin siniset olis aika kivat.

Vierailija
15/27 |
18.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Braketteja saa eri värisinä. Tosin ainakin meidän teinin yksityisellä oikojalla ovat liki puolet kalliimmat per braketti kuin ne metallinväriset. 13 v saa silti valita itse värin.

Vierailija
16/27 |
09.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kumilenksuja (tai mitä lie ovatkaan) saa eriväreissä. Joskus on mahdollista ottaa vaikka kaikki eri värit peräkkäin.

Vierailija
17/27 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain eilen raudat ja otin ihan kokeiluksi eka "silver" värin eli rautojen värin (ne "kumilenksut" niissä raudoissa on se väri ja siellä on kaksi harmaata ja silver on se joka on täysin sama kun rautojen oma väri) mutta jos ei halua liian näyttävää niin kannattaa mennä harmaalla värillä. Valkoisia ei itseni mielestä kannata ottaa missään nimessä koska ne tulee olemaan valkosemmat kun tytön hampaat, jos läpinäkyvä on vaihtoehto niin se menee rajalla koska ne saattaa alkaa kellertämään. Itse otan seuraavaksi vrm mustat mutta nähä harmaatkin on ihanat. Itseäni ei ole hammasraudat haitannut vaan me nimen omaan sopivat minulle ja olen saanut valtavasti positiivista palautetta ja nykyään raudat on jo niin yleiset.

Vierailija
18/27 |
03.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan perusmetalliset ja siniset koristeet.

Miksi se rauta tulee vasta teinille? Meillä oiottiin jo alakoulussa.

Vierailija
19/27 |
07.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saamassa kohta raudat ja olen innoissani, tykkäään raudoista ja ne on jotenkin vaan niin söpöt :)

Vierailija
20/27 |
14.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tällä viikolla raudat alahampaisiin ja hirvittää aika paljon. Ei sillä et ne raudat ois niin pahat, mutta multa revitään ensiksi yksi hammas edestä ja hirvittää se. Mulle siis jää vaan3 hammasta eteen ja musta tuntuu et lopoutuloksesta tulee huono ja et kaikki ihmettelis et miks mulla on vaan 3 hammasta edessä (siis torahampaiden välissä vaan 3 hammasta) ja eiks se näytäkki vähän oudolta vai?🥶😖 Apua enkä tiiä mitä mä teen:/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi