Poirot vai Marple?
Kommentit (12)
Koittakaa katsoa ensi kerralla, miten upeita kukka-asetelmia niissä on. Siinä on lavastaja kyllä ansainnut palkkansa.
Poirot. Tykkään juonen kerronnasta, mutta myös lavasteista ja ihanista, jugentyylisistä yksityiskohdista.
Jos kysyt, kummasta tykkään persoonana enemmän, niin Marple. Poirot ärsyttää enemmän, siksi se onkin hyvä hahmo. Joten tasapeli. Christie, ainakin rajallisen tietoni mukaan, itse kypsyi Poirotin itseriittoisuuteen.
Btw, mä tykkään just Mc Ewanista Marplena, on just sellanen kun kuvittelinkin kirjojen perusteella.
Marplessa viehättää pikkukyläläisyys. Mummot ja juorut jne. On kaunniita puutarhoja ja taloja. Poirot liikkuu enemmän yläluokassa. Kumpikin viehättää.
Poirot on ehdottomasti parempi. Sen pöyhkeä itsevarmuus yhdistettynä inhimillisyyteen on hieno yhdistelmä. Porotin asuintalo ja itse adunto upeaa funkkista.
Poirot. Molemmat ovat kyllä ihania hahmoja, älykkäitä ja hyveellisiä.
Poirot on kieltämättä itseriittoinen. Toisaalta hän antaa todella paljon muille ja omistautuu tehtävälleen.
Tunnen hahmot enimmäkseen tv-sarjojen kautta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vaikea valinta. Kirjoista en pysty valitsemaan suosikkia, tv-sarjoista David Suchetin Poirot on ehkä suosikkini vaikkakin Joan Hicksonin näyttelemä Marplekin on myös hyvä.
Poirot