Vieläkö neljäs lapsi? Onko muita samanlaisessa elämäntilanteessa olevia
palstalla? Meillä uusperhe jossa lapset 19v, 11v ja 10v. Nyt miehen kanssa ollaan todettu olevamme kumpikin vauvakuumeessa, mietitään vieläkö yhtä lasta uskaltaisi yrittää. Ikää miehellä 46v ja mulla 36v. Ikä tulee siis minulla jo vastaan jokusen vuoden sisällä.
Vieläkö kannattaa aloittaa alusta, kokemuksia olisi kiva kuulla? Taloudellisesti tullaan toimeen tosi hyvin, eli sen puolen ongelmaa ei ole. Toinen auto pitäisi vaihtaa isompaan mutta niin varmaan vaihdettaisiin muutenkin että harrastuskamata mahtuu. Vanhin lapsista muuttaa varmaan vuoden sisällä pois kotoa, niin on uhkaillut joten jokaiselle olisi oma huonekin.
Kommentit (3)
Mä tein neljännen kun olin 41v. Isommat oli tuolloin 16v, 10v ja 8v.
Ja on kyllä koko perheen lellikki tuo iltatähti joka syksyllä 3v täyttää. Kaikki on yhtä mieltä siitä miten tyhjää elämä olisi ilman kuopusta. Itsekin tunnen ihan uudelleensyntyneeni taas!
No jos siltä tuntuu, niin miksei. Mulla itsellä ei ole lapsia mutta siskoni ja miehensä tekivät iltatähden muutama vuosi sitten, kun olivat 42 ja 44v. Muut lapset olivat silloin jo 8-, 14-, ja 16-vuotiaat. Heillä kaikki meni ja menee edelleenkin hyvin, mutta tietysti kannattaa varautua siihen että riskejä on enemmän kun vanhempana synnyttää, mutta toisaalta olet näköjään vasta 36v., joten eihän se ole edes vanha :)
Sanoisin siis että go for it, varsinkin jos et itse keksi mitään miinuspuolia. Mun sisko on vaikuttanut ainakin oikein tyytyväiseltä ja on ollut tyytyväinen siihenkin että sai työelämästä parin vuoden hengähdystauon kotona, mutta tietysti se miten leppoisaa kotona on riippuu varmasti siitä millainen teini-ikä muilla lapsilla on ja miten helppo tai vaikea tapaus uusi vauva on.
Mä olen paininut saman asian kanssa jo jonkin aikaa. Itse olen 37 v. ja kuopukseni 11 v. Mulla on 3 tervettä lasta ja pelkään, että jos nyt näin vanhana teen lapsen, niin kaikki ei olekaan hyvin. Mietin myös jaksanko yövalvomisia. Onko lapsi yksinäinen, kun on ainoa pieni? Pitääkö tehdä toinenkin toisen seuraksi? Meilläkin menisi auto vaihtoon, mutta mun hintaluokan autoon ei ole varaa. Talo on sen verran iso, että huoneita vielä riittää. Mun esikoinen sanoo, että hän ei todellakaan halua pikkusisaruksta. Se on kuulemma äärimmäisen noloa, jos on mummoikäiset vanhemmat (Hänen monella kaverilla on vanhat vanhemmat.) eikä me kuulemma jaksettaisi riehua lapsen kanssa samallalailla kuin nuorena. ;-)