Laivaristeilyllä koronasairas pyöri huoletta muiden matkustajien joukossa
Mennää vaan laivaristeilyille. Tosi kiva, kun jotkut ei välitä pätkääkään muiden terveydestä vaan oireisena kiertää tartuttamassa ihmisiä.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Virossa ole ollut paljon tartuntoja eli laivalle meneminen on ollut yhtä vaarallista/turvallista kuin Helsingin vaikka keskustassa pyöriminen. Itse en ainakaan halua välttää kaikkea sosiaalista elämää ihan varmuuden vuoksi. Miksi ne laivayhteydet sallitaan avata, jos laivalle meneminen on paha-paha? Sitä en kannata enkä ymmärrä ollenkaan, että ruotsiin avattiin yhteydet, mutta Virossa käyminen ei kyllä ole ollut mitenkään vaarallista ja tuomittavaa.
Pieni tila ja paljon ihmisiä, yksi oireeton tai ei-tää-mitään-koronaa-ole tyyppi laivalle mukaan ta-daa..
Käynyt Virossa kesäkuussa. Ei ollut pieni tila eikä paljon ihmisiä. Vietin paljon aikaa kannella ja hytissä. Joka puolella laivassa oli käsidesiä tarjolla. Ainoa riski maissa olemiseen verrattuna nyt se ilmastonnin mukana levittäminen. Lähtöselvityksessä kysyttiin, onko matkustaja ymmärtänyt että oireisena ei saa tulla. Suurin osa varmaan ymmärtää, mutta ottaa sen riskin, että joku matkustaja ei välitä tai on vielä oireeton.
Olen maissa matkustanut mm. bussissa ja junassa koska minulla ei ole autoa. Sielläkin riittää vain yksi tartuttaa ja siellä voi olla tietäen kipeitäkin ihmisiä, joiden on pakko mennä jonnekin. Jos en olisi käynyt Virossa, niin olisin kotikaupungissa vapaapäivinä matkustanut bussilla uimarannalle. Koska olin oireeton, riskini koronan saamiseen oli luultavasti suurinpiirtein sama, olin sitten laivalla tai kotikulmilla.
Näin palataan risteilyltä Riiasta... miten sinun oireettomuutesi vaikuttaa sinun sairastumiseesi? 😂
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006562286.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Virossa ole ollut paljon tartuntoja eli laivalle meneminen on ollut yhtä vaarallista/turvallista kuin Helsingin vaikka keskustassa pyöriminen. Itse en ainakaan halua välttää kaikkea sosiaalista elämää ihan varmuuden vuoksi. Miksi ne laivayhteydet sallitaan avata, jos laivalle meneminen on paha-paha? Sitä en kannata enkä ymmärrä ollenkaan, että ruotsiin avattiin yhteydet, mutta Virossa käyminen ei kyllä ole ollut mitenkään vaarallista ja tuomittavaa.
Pieni tila ja paljon ihmisiä, yksi oireeton tai ei-tää-mitään-koronaa-ole tyyppi laivalle mukaan ta-daa..
Käynyt Virossa kesäkuussa. Ei ollut pieni tila eikä paljon ihmisiä. Vietin paljon aikaa kannella ja hytissä. Joka puolella laivassa oli käsidesiä tarjolla. Ainoa riski maissa olemiseen verrattuna nyt se ilmastonnin mukana levittäminen. Lähtöselvityksessä kysyttiin, onko matkustaja ymmärtänyt että oireisena ei saa tulla. Suurin osa varmaan ymmärtää, mutta ottaa sen riskin, että joku matkustaja ei välitä tai on vielä oireeton.
Olen maissa matkustanut mm. bussissa ja junassa koska minulla ei ole autoa. Sielläkin riittää vain yksi tartuttaa ja siellä voi olla tietäen kipeitäkin ihmisiä, joiden on pakko mennä jonnekin. Jos en olisi käynyt Virossa, niin olisin kotikaupungissa vapaapäivinä matkustanut bussilla uimarannalle. Koska olin oireeton, riskini koronan saamiseen oli luultavasti suurinpiirtein sama, olin sitten laivalla tai kotikulmilla.
Niin ja Suomeen paluusta sen verran, että matkustajia kehotettiin toistuvasti pitämään turvavälejä. Maahan takaisin valumiseen kului tämän takia normaalia enemmän aikaa. Mutta ei todellakaan ollut mitään hullua tunkeilua ja väkijoukossa pärskimistä siellä.
Ohis,
Maskipakko olisi varmasti tässäkin auttanut, MIKSEI maskipakko tule, en ymmärrä.
Lähes kaikkialla muualla maailmassa kuljetaan maskit kasvoilla, ei siitä varmasti haittaakaan ole... Miksi muuten muualla niitä käytettäisiin?
Ja minusta _lieväoireisena_ ei mennä julkislle paikoilla, vaan jäädään kotiin. Mutta tuokin kjvaa sitä, että ensimmäisinä tolloimmat ovat noilla laivoilla, toki siellä varmasti virolaisia raksamiehiä ym. on myös, tarkoitan "vapaa-ajan risteilijöitä".
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla se tarttuu työpaikalla kuin laivallakin.
Siksi meillä tehdäänkin etänä töitä. Töissä olevat selvinpäin 2 m turvavälit, ei yhteiskahveja tai ruokailuja, omissa työpisteissä/huoneissa, kokoukset skypen kautta jne... on eroa laivaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona on viheliäinen, sillä se tarttuu eniten ennen kuin mitään oireita on edes tullut, kun ihminen ei siis vielä tiedä saaneensa tartuntaa. Ja toiseksi eniten, kun oireet ovat juuri alkaneet.
Siksi vain hullu lähtee risteiluille ja liikkuu väkijoukoissa, ennen kuin tulee rokote. Aivan kuka tahansa voi olla tartuttaja. Sinäkin.
Sinäkö et liiku väkijoukoissa ollenkaan? Älä viitsi nyt.
T. Hullu, joka elää suht normaalisti
Tietenkään en liiku missään väkijoukoissa ollenkaan.
Apua, ihanko totta! voiko risteilyltä saada koronan??!
Toivon, että nämä tapaukset ja uutisoinnit muistuttavat nyt suomalaisia siitä, että koronan uhka on täällä koko ajan. Eikä vain risteilyillä, vaan ihan missä tahansa. Jos et ole varma onko hengitystieoireesi koronaa vai allergiaa, tarkkaile oireitasi ja ota tästä selvää ennen kuin lähdet muiden ihmisten keskelle. Jos olet ollut em. risteilyllä, jää kotiin 14 vuorokaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka puolella laivassa oli käsidesiä tarjolla.
Auttaako tuon käsidesin hierominen mitään (jos nyt ihmiset edes sitä käyttäisivät), jos tää kerta leviää pärkseiden mukana. Onhan se tietysti näyttävää laittaa laiva täyteen käsidesipisteitä.
Samalla lailla se leviää tai on leviämättä laivassa tai oman lähiön Prismassa.
Lähiön Prismassa käy lähinnä samalta alueelta tulevia ihmisiä. Pienempi riski kuin laivalla, jossa ihmisiä eri puolilta Suomea, jos lähialueilla vähän tartuntoja.
Prismassa menee aikaa max 45 min, laivalla lähes vuorokausi, jos risteilee.
Prismaan voi mennä hiljaisena ajankohtana. Laivalla kaikki ryysii samoissa kaupoissa ja käytävillä samaan aikaan.
joo-o... eivät ihmiset siis oppineet yhtään mitään koronasta ja koronaeristyksestä. kuulen jo kuinka hallitus alkaa valmistautua uusiin sulkuihin.
ihanko oikeasti on pakko lomailla ulkomailla noin paljon. onko se niin kauheaa yhden kevään ja kesän ajan vaikak tutustua omaan lähiympäristöön tai naapurikuntaan. tai ylipäätään matkailla suomessa, kun täällä on ollut pitkään hyvä tautitilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka puolella laivassa oli käsidesiä tarjolla.
Auttaako tuon käsidesin hierominen mitään (jos nyt ihmiset edes sitä käyttäisivät), jos tää kerta leviää pärkseiden mukana. Onhan se tietysti näyttävää laittaa laiva täyteen käsidesipisteitä.
Lähiön Prismassa käy lähinnä samalta alueelta tulevia ihmisiä. Pienempi riski kuin laivalla, jossa ihmisiä eri puolilta Suomea, jos lähialueilla vähän tartuntoja.
Prismassa menee aikaa max 45 min, laivalla lähes vuorokausi, jos risteilee.
Prismaan voi mennä hiljaisena ajankohtana. Laivalla kaikki ryysii samoissa kaupoissa ja käytävillä samaan aikaan.
Suomessa tartuttavuus on ollut samaa joka puolella, paitsi Uudellamaalla. Jos asun vaikka uudellamaalla niin riskini koronaan on sama ja pienempi laivassa ja Virossa kuin kotosalla.
Laivalla ei ole ollut kesäkuussa minkäänlaisia ryysiksiä niinä kertoina kun olen käynyt. Kaupassa käyntiä varten en kyttää mitään mahdollisimman hiljaista aikaa, vaan käyn kun se aikatauluuni sopii.
Vierailija kirjoitti:
tuo tilanne syntyy siitä, että kaikki ei jaksa jonottaa, joten alkavat ohittaa varsinaista jonoa sen vierestä ja sitten muodosdtuu kaksi jonoa, sitten taas kiirekaalepit ohittavat jonoa (ilmeisesti kuvittelevat, että laivan ovien läpi voi kävellä, kunhan on tarpeeksi iso kiire) ja muodostuu kolmas jono.
laivayhtiöiden tulisi varmistaa, että muodostuu vain yksi jono, esim. sulkea kulkuväylä niin kapeaksi ettei yksikään kiirekaaleppi voi lähteä ohittelemaan ketään.
parasta olisi antaa vaikka jokaiselle kannelle omat laivastapoistumisajat, jolla voisi kontrolloida ihmisvirtaa.
Onhan Suomessa baaritkin jo auki. Miksei tätä paheksuta? Miksi kotimaan baarissa käynti on kohtuullista elämää, mutta risteilyllä käyneet tuomitaan?
Vierailija kirjoitti:
Onhan Suomessa baaritkin jo auki. Miksei tätä paheksuta? Miksi kotimaan baarissa käynti on kohtuullista elämää, mutta risteilyllä käyneet tuomitaan?
Parempihan se on käydä hakemassa kalsarikännijuomat ja pysyä sen jälkeen kotona tai puistossa juomassa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa itse ajatella ja ottaa vastuuta mistään?
Ihmeen suuri osa ihmisistä on tuollaisia, että antaa jonkun muun päättää jopa hengestään ja terveydestään. Jollei joku auktoriteetti kiellä jotain, niin sitten sitä ei varotakaan yhtään. Aivan ulkoapäin ohjautuvia ihmisiä.
Jos tieten lähtee paikkoihin, missä muita ihmisiä, vaikka on korona, pitäisi tuomita murhasta, taposta tai pahoinpitelystä tai niiden yrityksestä riippuen seurauksista muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä ulvottiin kuorossa miten baarien avaaminen räjäyttää tartunnat. Ei tapahtunut mitään, joten nyt sitten uusi kohde.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos menee kesäteatteriin, huvipuistoon, terassille. Vieressä istuvalla voi 8lla korona.
Siksi niihin ei mennäkään.
Se toinen Aalto on tulossa ja todennäköisesti on pahempi kuin eka. Vttu että ihmiset on idiootteja!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs, jos menee kesäteatteriin, huvipuistoon, terassille. Vieressä istuvalla voi 8lla korona.
Tänä kesänä näihin ei vain nyt mennä. Itse en ainakaan mene. Tartunnan riski on huomattavn suuri. Ihmisten tyhmän rohkean toiminnan takia olemme taas lomien jälkeen syksyllä epidemian keskellä ja eritys tiedossa.