Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikös kaukajärvi ole Hervantaakin kamalampi paikka? Taikka multisilta?

Vierailija
29.04.2013 |

Kävin Hervannassa sukuloimassa mummollani ja siellähän on kaikki palvelut ja näin keväällä paljastui kivat puistot ja leikkipaika,luonto ja järvet ihan keskustan ytimessä..tätini kävi myös,jolla pieniä lapsia ja sanoi että on paljon lapsiperheille toimintaa ja puuhaa,ihmetteli miksi Hervantaa parjataan ja esim kaukajärveä sanotaan paremmaksi? Kyselenpä huvikseni siis täällä :D Itsekkin entisenä Tre asukkaana törmään tähän asiaan..kun vertaa esim Kaukajärveä ja Hervantaa niin eihän siellä Kaukkiksella ole edes palveluja,deekuja siekin on se oma laumansa ja jokunen karu puisto.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sellainen paikka on huono, missä on tulossa koululuokkaan runsaasti apua tarvitsevaa oppilasainesta. Siis lapsiperheen kannalta huono paikka asua. Tällöin luokassa on rauhatonta ja sekavaa ja oppiminen on hankalaa.

Siis alue, jossa on paljon maahanmuuttajia tai alkoholiongemaisia perheitä, työttömiä syrjäytyneitä tai runsas määrä yksinhuoltajia ja muita, jotka ovat kaupunkien vuokrataloissa. Siis paikka, missä on vähiten vuokrataloja on paras.

Kaukajärvellä on paljon ulkomaalaisia. Niin on Hervannassakin. Siellä tilannetta rauhoittaa opiskelijat, mutta ei heistä ole apua koululuokkien ongelmiin.

Yleisesti ottaen pidän Hervannasta enemmän.

Vierailija
22/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yläasteen Kaukajärvellä ja ei ole pahaa sanottavaa. :)

Itse en myöskään Hervannasta erityisemmin pidä, mutta tässä viereisissä kaupunginosissa on tullut asuttua koko ikä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen ei tarvitse käydä oman alueen koulua. On erilaisia painotusluokkia,joille voi hakea.Siten kaveripiiriä on aika helppo muokata juonisti;) Lapsella tietenkin olisi hyvä olla jotain lahjoja tai kiinnostusta johonkin suuntaan tai toisaalta jos on heikkolahjainen, niin sitenkin pääsee pois omalta alueelta, kun taksi vie.

Vierailija
24/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin muutama vuosi sitten Helsingistä Tampereelle ja asuntoa etsittiin vain ja ainoastaan Hervannasta. Syynä juurikin tuo alueen kauneus, uimarantojen ja vesistöjen läheisyys sekä palvelujen hyvä tarjonta. Helsingissä sitä kyllästyi juuri siihen että kaikki oli kaukana. Hervannassa kaikki on kävelymatkan päässä. Lisäksi lapset pääsivät ihanaan pikkukouluun, jossa kiusaamista ei ole, tai silloin kun on, siihen puututaan välittömästi. Ei ole valittamista!

Vierailija
25/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden painotusluokkien mukaan koulun vaihtaminen on ongelmallista. Lapsella on ihan hyvä todistus, mutta hän ei ole erityisen kiinnostunut mistään aineesta, jossa olisi painotuksia. Kurjaa, että joutuisi ottamaan painotuksen vain siksi, että saisi kätevästi vaihdettua koulua. Uskon kyllä monen tekevän niin.

Vierailija
26/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokos se kiinalaisen murha selvitetty.

Vierailija
27/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukajärvellä ammuttiin se nuori tytto vai miten se tapettiinkaan siinä s-marketin lieppeillä?

Vierailija
28/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

okainen voi mennä itseensä, jos pitää asuntoaluettaan huonona. Asun  itse Länsi-Tampereella. Jokaisessa alueessa on etunsa ja haittansa.

Vierailija
29/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pah.. Hervantaa hirveämpää paikkaa ei Treella ole!! Ne juopot ei todellakaan ole se suurin ongelma vaan narkkarit, joita siellä on PALJON!

Multisilta on rauhallinen.

Kaukajärvi on rauhallinen. Yksi random-sekopään tappo ei tee koko paikasta huonoa.

Vierailija
30/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaukajärvi on paljon ankeampi lähiö,huonommat palvelut yms. Hervanta on mainettaan parempi,mielenterveyspotilaita on paljon pohjois-hervannassa mutta ei mulla ole ikinä heistä ollut haittaa vaikka olen asunut täällä 25v. Pulsuja on kans paljo mutta ihan harmittomia hekin,tunnen heitäkin paljon työni kautta.Hervannassa on hyvä asua.

Vierailija
31/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä noissa Treen lähiöissä kun niissä ei ole kunnon joukkoliikennettä. Sama sitten muttaaa omalle tontille johonkin vähän kauemmaksi

Vierailija
32/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Hervannasta kulkee useampi bussi ympäri kaupunkia. Äkkiä tulee neljä linjaa mieleen, joilla pääsen 300m päästä kotoa kulkemaan minne haluan. Eikä maksa vaunujen kanssa mitään, toisin kuin ympäristökunnissa. Hervannassa on lasten satubaletista tekniikkalukioon lapsille ja nuorille kaikki. Taloja remontoidaan koko ajan ja viheralueisiin panostetaan :) Tykkään ja en lähde kulumallakaan.

Vierailija
33/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hervannassa on huonoa: maahanmuuttajat, sekopäät (vintti pimeenä) ja tapa rikolliset. Jotain asiasta kertoneen että 10 vuotta asuneena olen tasan 3 kertaa käynyt lähi kuppilassa. On turvallisempaa vetää kuppia keskustassa.

Vierailija
34/34 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, Kaukajärvi on kyllä ihan jees aluetta, uimarantakin on, ladut lähellä ja ihan suuria rivitaloalueitakin. Mulla on asunut mummo Kaukajärvellä ja nyt siellä asuu täti. Molemmat viihtyvät erinomaisesti ja minustakin se on ihan kiva paikka vierailla siinä missä muutkin. Siellä on haiharan nukkemuseoki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi