Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia kun työpaikalla on hlö jota pelkää?

Vierailija
29.04.2013 |

Niin, työskentelen sosiaalialalla ja työpaikallani on hlö jota suoranaisesti pelkään. Hän on minua pari vuotta nuorempi nainen, ei alan ihmisiä vaan on sijaisena on/off-tyyliin. Hänen käytöksensä minua kohtaan on ollut jo kuukausia sitten niin arvaamatonta ja raivon värittämää että itkin sitäkin tapausta päiväkausia, sen jälk en ole voinut suhtautua häneen ns luontevasti. Luojan kiitos hän ei ole päivittäin paikalla mutta silti.

Tänään hän oli paikalla ja kas, saikin hepulit minulle, en voi tajuta mitä olen hänelle tehnyt tai miksi olen hänen hampaissaan (en muuten ole ainoa, hän puhuu kaikista pahaa ja valehtelee kaikista ylemmille tahoille) mutta yhtäkaikki ainoa sana mikä kuvastaa hänen käytöstään on "arvaamaton" ja "järjetön". Hän vaikuttaa aivan sekopäiseltä silloin enkä yhtään hämmästyisi vaikka kävisi käsiksikin, ääni ainakin onnoussut asiakkaidenkin läsnäollessa ja solvauksia sadellut, tänään paukautti myös oven kiinni nenäni edestä ja haukkui nartuksi.

En oikeasti tiedä mitä tehdä, otin ylempään tahoon yhteyttä mutta luulen sen olevan yhtä tyhjän kanssa aivan kuten viimeksikin jolloin asioiden tiimoilta oli tapaaminen mutta hänen ei tarvinnut edes tulla paikalle:O. Ja päinvastoin ehkä tilanne vain pahenee koska tämä ylempi taho ilm kaveeraa hänen kanssaan en tiedä.

Pelottava hlö enkä tiedä miten toimia, tuntuu ettei ole mitään keinoja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita keskusteluanne. Työnjohto ei voi olla puuttumatta tilanteeseen jos ala-arvoisesta käytöksestä on todisteita. Jos työnjohto ei tomi, niin sitten otat yhteyttä työsuojelupiiriin. Ei kenenkään pitäisi pelätä työkavereitaan, tuo on työpaikkakiusaamista.

Tyyppihän voi ihan oikeasti olla hullu, ei siitä teidä mitä se vielä tekee.

Vierailija
2/4 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistäkää se porukalla kuriin, joukkovoimaa, eristäkää se ja herjatkaa sitä, alkakaa käyttäytymään itsevarmasti porukalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetaan ensin vastaukset kysymyksiin "mitä tapahtui, milloin ja missä".

Kyllä, olen esimiehenä tuontapaisessa paikassa enkä todellakaan voi tietää, mikä väite pitää paikkansa ja mikä ei, olipa syy sitten sysissä tai sepissä.

Hanki vaikka ruma mustakantinen vihko tätä tarkoitusta varten, jos se sopii mielialaasi. Tai semmoinen kaunis, keltainen, kukkakuvioinen, jos se piristäisi sinua.

Kirjaa siihen aina tarkkaan paikka (työhuoneen ovella), aika (tiistai 30. päivä klo 10.28), ketä oli paikalla (mahdolliset todistajat) ja mitä sanottiin. Varsinkin viimeksi mainittu niin sanatarkasti kuin mahdollista, äläkä unohda OMIA sanomisiasi siltä varalta, että niitä vääristellään.

Tällä keinolla sinä itse pysyt tavallaan ulkopuolisena tarkkailijana, kun teet mielessäsi muistiinpanot ja kirjaat ne paperille mahdollisimman pian sen sijaan, että vain itkisit.

Jos tuo kaveri tekee samaa muille, tehkää porukassa jotain. Työsuojelu on olemassa teitäkin varten.

Vierailija
4/4 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti nauhoitat ja sitähän ei voi kiistää kukaan. Muista olla itse asiallinen. Mikä on oma osuutesi tässä kuviossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme