Kermakko ja sokerikko, mitä hyötykäyttöä tuollaisille keksisi?
Vanhat, lasiset. Aika pikkuiset. Sormisuolallekin on jo oma kiva astiansa ja oliviöljylle. Ja juu, meillä ei ole käyttöä alkuperäiseen tarkoitukseensa. Ovat olleet kaapissa vuosia muttei raaskisi luopuakkaan kun ovat isomummun.
Kommentit (30)
Ei meilläkään niille varsinaista hyötykäyttöä ole, pidän niitä vitriinissä ja silloin kun appiukko tulee vieraisille katan ne pöytään. Me ei itse käytetä sokeria tai kermaa, mutta se on tottunut.
Koriste-esineiksi, kolikkopurkeiksi, pikkukukkaruukuiksi...
Laita esille koristeeksi tai käytä karkkikippoina. Itse laitan joskus konvehteja vanhaan sokerikkoon tarjolle. Pähkinät ajaa saman asian. Tee niihin neulatyynyjä. Käytä tuikkukuppeina.
Mulla oli lasinen kermakko ja ajattelin myydä kirppiksellä. Katoin netistä, että on joku vintage eikä täysin arvoton esine. En nyt kuitenkaan heti pistäny siihen hälyä, mutta auta armias kun parin päivän kuluttua menin katsomaan kirppikselle niin varastettuhan se oli.
Jollain on kova tarve saada näitä. Yritä siis myydä! Muuten käyttäisin ehkä maljakkona.
Vierailija kirjoitti:
Laita esille koristeeksi tai käytä karkkikippoina. Itse laitan joskus konvehteja vanhaan sokerikkoon tarjolle. Pähkinät ajaa saman asian. Tee niihin neulatyynyjä. Käytä tuikkukuppeina.
Ihan kivoja ideoita, mutta nämä on tosiaan aika pieniä. Noin desin mittaisia kumpikin. Ei mahtuisi kuin ehkä 5 konvehtia :D Tuikkukuppina voisi sokerikko toimiakin. Ap
Pippuriako pippurikostako? Pippuriahan!
No varmaan sitten jonkun kirjahyllyn lasiovien taakse kaikkien muiden hassujen keräilyesineiden kanssa. Tai hyllyn päälle posliini -kissojen/enkeleiden/majakoiden keskelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja ideoita, mutta nämä on tosiaan aika pieniä. Noin desin mittaisia kumpikin. Ei mahtuisi kuin ehkä 5 konvehtia :D Tuikkukuppina voisi sokerikko toimiakin. Ap
Eli täysin oikea koko. Just sen verran kun kuuluukin karkkipäivinä maksimissaan parille henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Pippuriako pippurikostako? Pippuriahan!
No varmaan sitten jonkun kirjahyllyn lasiovien taakse kaikkien muiden hassujen keräilyesineiden kanssa. Tai hyllyn päälle posliini -kissojen/enkeleiden/majakoiden keskelle
Siellä hyllyllä ne on seisseet vuositolkulla! Mietin että kiva olisi laittaa johonkin hyötykäyttöön. Ap
Aina joskus joku vieras käyttää sokeria ja aika usein maitoa.
Harvoin tulee käytettyä edes kahvikuppeja, mutta kun miehen työkaveri perheineen oli kesälomareissulla, ohi kulkumatkalla poikkesivat, katoin oikein kahvikupit ja sokerit ja kaffemaidot, varsinkin miespuolinen vieras oli kertakaikkisen ihastunut, pitäisi tehdä näin joskus kotonakin. Itsekin ajattelin miksi kummassa sitä harvoin tulee juotua kahvia kupista eikä kuljeta sitä puolen litran mukia ympäri kämppää tai huutelee vieraalle jääkaapista ethän käytä maitoa kun se on loppu.
Eikö teillä käy koskaan vieraita, joille tarjotaan kahvia tai teetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli täysin oikea koko. Just sen verran kun kuuluukin karkkipäivinä maksimissaan parille henkilölle.
Noh, meillä on selkeästi eri käsitys maksimimääristä karkille :D Ap
Jos ne on isomummun, niin pakkaa huolella ja laita perikunnalle kirje mukaan jossa kerrot niiden tarinan. Sitten jonnekin vintille tai muuhun missä säilöt muita suvun rojuja joita ei raaski poiskaan heittää.
Vierailija kirjoitti:
Käy joskus, mutta toi maitomäärä mitä tuohon kermakkoon mahtuu menisi melkein yksinomaan mun kahvikupilliseen :)
Meillä on näppärämmän kokoinen ja mallinen sokerikko jos tulee sellainen tilanne että sellaista tarvitsee, samoin kermakkokin. Toooodella harvoin on ollut sellaisia tilaisuuksia että ei olisi voinut vieraalle maitopurkista tarjota kahvimaitoja. Kun oikein mietin niin edellinen kerta on ollut joskus 4v sitten. Ap
Joskus tulee hienosteltua ihan itsekseen ja keitän teetä kannullisen, hienot kupit, maito nekkaan ja konvehtejakin jos löytyy tarjolle, kukkia maljakkoon jne.
Hammastikkuja tarjolle, ne aina puuttuu ruokapöydästä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo vanhat kermakot on kahvimaidolle liian pieniä, ei niistä riitä kuin 2 kuppiin ja sitten pitää taas täyttää.
Joskus katoin jokaiselle vieraalle oman sokerikon ja kermakon, ihan vitsillä. Mullekin on niitä suvun jäämistöistä kertynyt ja sitä ennen olin jo ostanut ne itseä miellyttävätkin.
Pyritään ihan perheen kesken jokaisen syntymä- ja nimipäivää juhlistamaan nätisti katetulla kaffepöydällä, tarjoilut tosin on ankeammat (leivos, pulla, kakkuviipale per lätty eikä mitään sen seittemää sorttia niinkuin kutsutuille vieraille).
Järkkää isomummun kahvikestit isomummun syntymäpäivänä.
Tällaisista siis on kyse
https://www.astiataivas.fi/tuotteet.html?id=25753/6827&utm_source=ilmoi…
https://www.ekoaarrekauppa.fi/product/1012/kermakko-oy-kumela
Ap
Anyone? :)