Paljonko dokailit teininä, entä nyt?
ja minkä ikäisenä tarkemmin? Joka viikonloppu molempina päivinä / vain toisena päivänä, harvemmin, useammin? Itse joka viikonloppu, joskus toisena, joskus molempina päivinä. 13-vuotiaasta lähtien. Sitten kun täytin 18 vauhti kiihtyi, opiskelukavereiden kanssa baarissa joka keskiviikko (pikkulauantai...) ja luonnollisesti viikonloppuisin discossa jne. Rauhotuin oikeastaan vasta kun aloin odottaa esikoista v. 1998. Sen jälkeen on ollut huomattavasti rauhallisempaa, en käy ulkona nimeksikään enkä juo kotonakaan paljoa. Viikonloppuisin max. 3 lasia viiniä / ilta, joskus viikolla lasin punkkua esim. ruoan kanssa.
Kommentit (23)
Aloitin seiskalla. En muista, miten usein join, en nyt joka viikonloppu kuitenkaan, varmaan muutaman kerran kuussa tai harvemmin. Se juominen tapahtui paljolti talvisin, kesällä, kun ei ollut koulua, oli paljon hiljaisempaa sillä rintamalla.
Sen jälkeen, kun täytin 18, mulla oli sellaisia pitempiä kausia, jolloin en juonut. Lähdin 18-vuotiaana vaihtoon, ja siellä ei juuri huvittanut jostain syystä juoda, vaikka se ei olisi ollut mikään ongelma. Ehkä jonkinlainen pelko kontrollin menetyksestä vieraissa olosuhteissa pidätteli?
Opiskeluaikana join kyllä ihan reippaasti, mutten mitenkään joka viikonloppu. Opiskeluaikana opin tissuttelemisen ja yhdellä tai parilla käymisen. Kyllä siihen sekaan mahtui ihan kunnon kännejäkin, mutta paljolti taisin opiskeluaikana istua baarissa ihan päiväsaikaan turisemassa niitä näitä kaverien kanssa.
Nyt, kun mulla on yksi pieni lapsi, ei oikein tule harrastettua humalahakuista juomista. Olen kyllä pari kertaa ollut vähän kännissä, mutta siihen nyt ei paljoa tarvita, mulle menee sellainen 1 puolen litran olut tai siiderikin ihan huomattavasti päähän. Pari kertaa oon juonut miehen kanssa viinipullon puoliksi ja oon jo kohtuullisessa humalassa.
Näin vähistä alkoholimääristä yhdistettynä syömiseen ei onneksi tule krapulaakaan! Se on mulle pahin, että lähden baariin, jossa en syö, mutta juon useamman tuopin. Oksennan seuraavana päivänä oikein kunnolla!
Olen 32-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 13:47"]
Opiskeluaikana opin tissuttelemisen ja yhdellä tai parilla käymisen.
[/quote]
Sama täällä. Yliopistoseura opetti mulle sivistyneen juomatavan, mistä olen kyllä kiitollinen. Ei mun kotipaikkakunnallani kukaan käynyt yksillä, vaan juominen oli aina uskomatonta kittaamista ja koomakännejä.
Teininä kaverien kanssa join 6 pulloa olutta melkein joka viikonloppu. Nyt (33v.) en käytä alkoholia lainkaan. En pidä sen mausta, enkä halua tuhlata aikaa krapulassa makoiluun.