Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni haluaa aloittaa kilpaurheilun...

Vierailija
06.07.2020 |

Eilen tyttäreni kertoi minulle haluavansa aloittaa kilpaurheilun... Tähän mennessä tyttöni on harrastanut yleisurheilua n. 2 krt viikossa. Nyt hän pääsisi kilpailuryhmään, jossa treenejä 6 krt viikossa+ omat treenit.

Mietin onko tämä liikaa kuitenkin 12- vuotiaalle tytölle? Tyttö kovasti haluaisi kisata kilpatasolla.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos motivaatio lähtee itse tytöstä niin miksi ei? Eihän 6 kertaa viikossa urheilun pitäisi olla rankkaa lapselle. Noin paljonhan olisi luonnollista ihmisen liikkua. Parempi kuin kotona sängyssä makaaminen.

Vierailija
2/4 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos motivaatio lähtee itse tytöstä niin miksi ei? Eihän 6 kertaa viikossa urheilun pitäisi olla rankkaa lapselle. Noin paljonhan olisi luonnollista ihmisen liikkua. Parempi kuin kotona sängyssä makaaminen.

AP mainitsi, että 6 krt + omat treenit. Paljonkohan lie noita "omia treenejä"?

Mutta joo, lapsen pitäisi muutenkin liikkua päivässä pari tuntia, siis ihan jokaisen lapsen. Jos lapsi vain jaksaa, niin mikäs siinä, kunhan tuohon treeniaikatauluun oikeasti tulee myös lepopäiviä väliin tai kevyitä, palauttavia treenejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella itsellään motivaatio riittää, niin miksi ei voisi ainakin kokeilla. Kunhan teette myös selväksi, että luovuttaminenkin on sallittua, jos alkaa tuntua liian raskaalta. Ettei lapselle tule sellaista tunnetta, että tätä on nyt pakko jatkaa, vaikka ei jaksaisikaan tai muuten on pettymys jollekin taholle.

Vierailija
4/4 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta tuntia yhdet treenit kestää? Mun 13v tyttö harrastaa voimistelua ja treenit 4krt viikossa (3h/kerta). En kyllä yhtään enempää noita kertoja haluaisi. Tämäkin alkaa olla liikaa ja haluaisin muitakin harrastuksia hänelle. Mutta jos tyttösi on todella innokas niin varmaan antaisin kokeilla.