Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku uskaltanut lähteä vauvan (3-4kk) kanssa ulkomaille??

Vierailija
29.04.2013 |

Onko ihan tyhmä ajatus? Onko se liian pieni? Haluan niin merelle ja ulkomaille lepäämään, tämä raskaus on ihan kamala ollut :( en jaksa odottaa, että vauva tulee jo pois, kuukausi vielä, mutta tämä paha olo on jo ihan liikaa!!! Päässänikin ei kaikki ole kohdalla, mikä toki normaalia raskausaikana, mutta esikoisen kanssa kukoistin ja oli ihanaa...

Kokemuksia ja mielipiteitä kaipaan..

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olin.............. Halusin ihan samaa itsekin. Jos vaan pystyt odota, että vauva syntyy ja näet millainen sieltä tulee. Sillä meidän vauva ei ollutkaan helpoimmasta päästä ja matka oli varattu. Kärsin myös itse synnytyksenjälkeisestä masennuksesta (mitä en olisi koskaan uskonut sairastavani!!!) ja pitää sanoa, että matka oli katastrofi!!!

Mutta toisaalta, kaikki olisi voinut mennä hyinkin. Arpapeliä se vaan on ennen syntymää varata matkaa. Mutta ymmärrän sua kyllä!!! Jospystyt, odota lapsen syntymää. Jos et niin sitten vaan otat reissun vastaan sellaisena kun se tulee, joko täydellisenä tai maailman kamalimpana. 

Vierailija
2/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut.

Esikoinen oli vähän vajaa 3 kk kun olimme reissussa ja kuopus oikeastaan tasan 4 kk.

Molemmat matkat menivät hyvin. Vauvan kanssa on helppo matkustaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalotoveri :) Mulla la 8.7. ja raskausaika on ollut sen verran haasteellista pahoinvointineen ja supistuksineen, etten ole uskaltautunut ulkomaille kuin alkuraskaudessa Riikaan ja pääsiäisenä Tukholmaan. Ihan hirveä hinku olisi jonnekin lämpimään. Ensimmäisen kanssa raskausaika sujui paljon mukavammin ja pääsin matkustamaankin. Olen tässä suunnitellut, että josko varaisi alkusyksyyn reissun jonnekin lämpimään. Kunhan nyt lapsi saa nimen, niin voi hommata passin :)

Esikoisen kanssa matkustin ekan kerran ulkomaille hänen ollessa 6kk. Ja tuon reissun Puolaan tein hänen kanssaan ihan kahdestaan ja hyvin suoriuduttiin :) Kaverini oli hiljattain 2 kk ikäisen vauvan kanssa New Yorkissa. Toisaalta noin pienen kanssa reissaaminen on helppoa, kun eväätkin kulkevat pääsääntöisesti rinnoissa :)

Eli mä ajattelisin, että rohkeasti matkaan vaan :) Mieli piristyy kummasti, kun maisemat vähän vaihtuu....

Vierailija
4/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika täytti 5kk kanarialla. Kaikki meni hyvin!

Vierailija
5/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 08:37"]

Kyllä olin.............. Halusin ihan samaa itsekin. Jos vaan pystyt odota, että vauva syntyy ja näet millainen sieltä tulee. Sillä meidän vauva ei ollutkaan helpoimmasta päästä ja matka oli varattu. Kärsin myös itse synnytyksenjälkeisestä masennuksesta (mitä en olisi koskaan uskonut sairastavani!!!) ja pitää sanoa, että matka oli katastrofi!!!

Mutta toisaalta, kaikki olisi voinut mennä hyinkin. Arpapeliä se vaan on ennen syntymää varata matkaa. Mutta ymmärrän sua kyllä!!! Jospystyt, odota lapsen syntymää. Jos et niin sitten vaan otat reissun vastaan sellaisena kun se tulee, joko täydellisenä tai maailman kamalimpana. 

[/quote]

Esikoinen oli niin kamala :D että ajateltiin toki odottaa ensin mitä sieltä tulee ja miten minä voi, mies voi ottaa töistä lyhyeelläkin varoitusajalla vapaata, joten ajateltiin ottaa matkan tilanteen mukaan jos onnistuu, mietin vaan tota vauvan ikää..

Vierailija
6/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei voisi lähteä? outo kysymys.

Vierailija
7/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu Egyptissä 4 kk ikäisen kanssa ja Kanarialla oli mukana lapset iältään 5 kk, 2,5v , 5v 

Jos oma vointisi on sellainen, että jaksat lähteä ja vauva perusterve, niin hyvää matkaa!

Vierailija
8/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, odotin pahaa palautetta :D että olet paska äiti ja pitää selviytyä :DD mutta kyllä helpotti lukea nuo, ekan kanssa oltiin kun oli 8 kk ja se oli ihan hirveetä..

Eikös kaikki tarvittavat rokotukset saa aika helposti? 

Täälläkin supistelee, en ole edes päiväristeilylle uskaltanut mennä ja tuo pahoinvointi on ollut niin kauheeta!!!! Joten 4 tsemppiä meille ja jaksaa jaksaa, mulla on 5.6 la. Tuntuu kylläkin, että oksu olo pahentuu, nyt on ollut Losec käytössä, mutta ei siitä ollut kun viikoksi iloa (sentään kuitenkin) :) 

ap

Vierailija
9/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Etelä-Amerikassa 4kk ja 2v.:n kanssa. Hyvin meni. Vauva on paljon helpompi matkakumppani kun 2v. uhmis. tai 1v. vipeltäjä, älä odota liian kauaa! Mielestäni ennen 6kk on just se paras ja helpoin aika matkustaa kun eivät vielä ryömi karkuun eli ne voi laittaa rannalla viltin päälle auringonvarjon alle tai vaunuun päikkäreille ja oikeasti nauttia lomasta itsekin. Myös ruokabakteerit ja sellaiset eivät ole vielä tämän ikäiselle vaara ja ruoka on mukana jos imetät. Kantorepun kanssa pääset helposti minne vaan. Tietysti vauva arki pyörii myös lomalla jonkin verran haastavimmissa olosuhteissa eli jonkin verran lisäenergiaa tarvitaan matkaan mukaan. Jos hermolomaa kaipaat suosittelen ihan tuollaista All-Inclusive rantakohdetta jossa kaikki on helpppoa ja lähellä. Vauvan hoito sujuu helposti siinä ohella. Matkaan vaan! :)

Vierailija
10/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 08:51"]

[/quote]I

han siis mietin, että onko "normaalia" vauvan kanssa lähteä ei pakottavasta syystä ulkomaille (lentää), vai onko se vaan huutoa koko lennon ja se kuuma ilmasto, miten vauva sen kestää, kun itsellekin tuntuu olevan vähän tuskaa, vaikka ihanaa sellaista (Kanariaa pidemmälle  ei lähdetä)

ap

Vierailija
11/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 08:54"]

Oltiin Etelä-Amerikassa 4kk ja 2v.:n kanssa. Hyvin meni. Vauva on paljon helpompi matkakumppani kun 2v. uhmis. tai 1v. vipeltäjä, älä odota liian kauaa! Mielestäni ennen 6kk on just se paras ja helpoin aika matkustaa kun eivät vielä ryömi karkuun eli ne voi laittaa rannalla viltin päälle auringonvarjon alle tai vaunuun päikkäreille ja oikeasti nauttia lomasta itsekin. Myös ruokabakteerit ja sellaiset eivät ole vielä tämän ikäiselle vaara ja ruoka on mukana jos imetät. Kantorepun kanssa pääset helposti minne vaan. Tietysti vauva arki pyörii myös lomalla jonkin verran haastavimmissa olosuhteissa eli jonkin verran lisäenergiaa tarvitaan matkaan mukaan. Jos hermolomaa kaipaat suosittelen ihan tuollaista All-Inclusive rantakohdetta jossa kaikki on helpppoa ja lähellä. Vauvan hoito sujuu helposti siinä ohella. Matkaan vaan! :)

[/quote]

Juu niin ajateltiin ottaa kaikki ruoat hotellilta, jotta ei tarvitse liikkua, kun rannan ja meren välissä :) Kiitos tsempeistä, uskaltaa nyt katsella kohteita ja pitää peukkua, että synnytys menee hyvin ja vauvalla on kaikki hyvin! Ihan tietysti yleisestikin!

ap

Vierailija
12/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okein, mä oon oikeesti kade teille kaikille... En olisi millään voinut kuvitellakaan lähteväni meidän lapsien kanssa mihinkään matkalle (edes kotimaahan) ; oli kaikenlaista vaivaa/sairautta joten mentiin tosiaankin päivä kerrallaan.

Vierailija
13/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2013 klo 08:51"]

[/quote]I

han siis mietin, että onko "normaalia" vauvan kanssa lähteä ei pakottavasta syystä ulkomaille (lentää), vai onko se vaan huutoa koko lennon ja se kuuma ilmasto, miten vauva sen kestää, kun itsellekin tuntuu olevan vähän tuskaa, vaikka ihanaa sellaista (Kanariaa pidemmälle  ei lähdetä)

ap

[/quote]

uskoisin, että ihan hyvin menee. hyvin ilmastoituun hotelliin meette niin saatte yöt nukuttua. ja sehän ei kellekään kuulu milloin matkustatte, aina on näitä yliherkkiä mammoja joiden mielestä pitää olla kotona kunnes lapsi on vähintään 3 vuotta. ja pyh! lapsi kulkee kyllä mukana eikä se siitä kärsi. virkeät vanhemmat on lapsenkin etu :)

Vierailija
14/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viikko Kreikassa, kun vauva oli 2,5 kk. Kaikki meni oikein hyvin. Vauva oli rintamaidolla, joten syötöt sujuivat näppärästi (ilman vastikkeen lämmityksiä ja pullojen pesuja). Hotelli oli all inclusive, ehdottomasti paras vaihtoehto. Ei tarvinut lähteä etsimään ruokapaikkoja kauempaa, vaan oli helppo käydä hotellialueella syömässä. Vauva nukkui hotellihuoneessa itkuhälyttimen kera, joskus myös altaalla matkarattaissa varjossa.

Loma pienen vauvan kanssa oli tietysti erilainen, mihin olimme tottuneet, mutta hyvä kokemus silti. Nähtävyyksiä ei kierrelty, aika meni lähinnä hotellialueella. Rohkeasti vaan reissuun ja rentoutumaan! :)

Vierailija
15/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vauvani ovat lentäneet heti passin saatuaan, toinen 4-viikoisena, toinen oli 2 kk, kun muutimme ulkomaille. Mitä pienempi vauva, sen helpompi.

Vierailija
16/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se nyt olisi liian pieni. Samanlain sitä voi köllötellä vaunuissa vähän aurinkoisemmassakin ilmastossa.

Vierailija
17/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaan vain ennenkuin vauva alkaa liikkua, silloin kaikista helpointa. Vaikein matkustaa onkin sitten liikkeelle lähdöstä kaksivuotiaaseen ... Kolmivuotias jaksaakin sitten jo istua ja puuhaillaan jotain kauemminkin 

Vierailija
18/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin kerran vauvalle matkan ennen syntymää, vauvan matka oli työnimellä  ja lasketunajan  syntymäpäivällä varattu. Sitten kun vauva syntyi vaihdoimme varaukseen nimen (oli eri sukupuolinen nimi, kuin työnimi) ja sitten passi pian hankintaan ja niin olimme matkalla 3kk vanhan kanssa. Tuota nimen muutoksesta ei muuten tarvinnut maksaa matkatoimistolle mitään, olihan kyse koko ajan samasta henkilöstä :)

Toinen vauva lähti ekalle lomamatkalleen 3kk synttärinä. Mukana minulla oli kolme isompaa lasta. Olin siis neljän lapsen kanssa keskenään matkassa.

Vierailija
19/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko vähän miten ne lentomatkat ovat sujuneet vauvan kanssa? Meillä olisi aikomuksena muuttaa ulkomaille suunnilleen kun vauva on 3,5 kk:n ikäinen. Meillä olisi matkassa matkustamossa siis koira + vauva, mahtaako mennä ihan hulinaksi?

Miten vauvan ruokinta, vaipanvaihto, itkut, puklauttelut siellä koneessa sujuivat? Saako koneeseen jonkun sitterin mukaan vai sylissäkö vauvan pitää jatkuvasti olla?

Meillä olisi lento yhdellä vaihdolla. Lentokentiltä varmaan löytyykin sitten hoitohuoneet.

Vierailija
20/20 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kentillä on todella hienot hoitohuoneet vaippoineen, sänkyineen kaikkineneen, kunhan vain oikean päaikan löytää. Koneen vessa on armottoman pieni, mutta hoitotaso löytyy hädän tulle sieltäkin. Pienelle vauvalle saa usein koneeseen sellaisen vauvakopan (kuin vauvan vaunut koppa), jossa vauva voi köllötellä (toivottavasti nukkua) koneen ollessa ylhäällä. Noustessa ja laskeutuessa turvatöissä ollaan vauva sylissä. Ruokinta onnistuu kyllä, sinta suuhun... Ja kukaan ei estä purkkimuoniakaan antamasta, lentoemot tarvittaessa lämmiittää.

Koirista minulla ei ole mitään kokemusta koneessa. Olen ymmärtänyt, että ne on rahtitilassa häkissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi