Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hammashoitajia linjoilla?

Vierailija
06.07.2020 |

Onko täällä hammashoitajia linjoilla? Mitä pidät työstäsi? Palkkaus? Minkälainen työtilanne hammashoitajilla on? Onkohan hammashoitajille jotain aikuiskoulutusta, jossa keskitytään vaan tähän alaan (ei siis lähihoitaja) ilman mitään pakollisia enkkuja, matikkaa yms. Toisen asteen tutkinto toiselta alalta löytyy jo.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp!

Vierailija
2/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upp!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitajaksi voi valmistua vain opiskelemalla lähihoitajaksi.

Vierailija
4/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammashoitajaksi voi valmistua vain opiskelemalla lähihoitajaksi.

Se varmaan siitä sitten...

Vierailija
5/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin opiskellaan lähihoitajaksi ja sen jälkeen suuntaudutaan johonkin tiettyyn alaan kuten esim. hammashoitoon. Palkkaus on huono, voit perehtyä palkkataulukkoihin Tehyn sivuilla. Moni hammaslääkäriasema on liittynyt ketjuun (Oral, Mehiläinen) ja tämä on lisännyt alalla 0-tunti soppareita. Työtilanne vaihtelee paikkakuntakohtaisesti. Työ on aika yksitoikkoista ja kiire kova. Toiset tykkää ja toiset ei.

Vierailija
6/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi perusopintoja ja toinen suuntautumista hammashoitajaksi. Olisiko se ihan mahdoton asia ap?

Vierailija
7/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka enää voi hyväksilukea jo suorittettuja toisen tutkinnon perusopintoja kun opiskelee uutta tutkintoa ? Lähihoitajaksi taas voi opiskella aikuiskoutuksena joten ei pitäisi olla mikään este.

Vierailija
8/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö muka enää voi hyväksilukea jo suorittettuja toisen tutkinnon perusopintoja kun opiskelee uutta tutkintoa ? Lähihoitajaksi taas voi opiskella aikuiskoutuksena joten ei pitäisi olla mikään este.

Lähihoitajalla täytyy olla tietyt asiat suoritettuna. En tiedä minkä verran muista koulutuksista saa hyväksilukuja. Kun itse aloitin opiskelun 2011, ei saanut edes aiemmista sosiaalialan tutkinnoista juuri mitään.

Vierailija
9/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi perusopintoja ja toinen suuntautumista hammashoitajaksi. Olisiko se ihan mahdoton asia ap?

Ei välttämättä. Mutta mahtaakohan tuohon sisältyä pakollisia harjoitteluita esim. Päiväkodissa ja vanhainkodissa?

-Ap

Vierailija
10/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimuksella saattaa päästä. Järkyttävän kiireinen työ, minuuttiaikataulu, huono palkka, veemäisiä hammaslääkäreitä paljon. Työ itsessään kivaa, parhaimmillaan monipuolista.

Aion itse vaihtaa alaa heti kun vain mahdollista, en kestä tätä enää.

Vierailija
11/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppisopimuksella saattaa päästä. Järkyttävän kiireinen työ, minuuttiaikataulu, huono palkka, veemäisiä hammaslääkäreitä paljon. Työ itsessään kivaa, parhaimmillaan monipuolista.

Aion itse vaihtaa alaa heti kun vain mahdollista, en kestä tätä enää.

Millä tavoin sinusta työ on monipuolista? Olen avustanut mm. kirurgia ja proteetikkoa, mutta koen että hammashoitajan työ on erittäin tylsää ja yksitoikkoista. Sen lisäksi kova kiire ja huono palkka ei motivoi kyllä yhtään. Jaksoin tehdä kyseistä työtä viisi vuotta.

Vierailija
13/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pahimmista töistä saada koronatartunta, jos suojauksessa on puutteita:(  Suojat kustantavat aika paljon, joten?

Vierailija
14/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein kyseistä työtä vuoden, en jaksanut enää. Vaikutusta oli myös mun pomolla eli hammaslääkärillä kenen kanssa työtä tein. Aiemmin olin kuullut erään toisen hammashoitajan suusta että aika monta kertaa se hammaslääkärin paha päivä purkautuu siihen hoitajaan ja nyt voin todeta että näin se juuri meni mullakin. Ymmärsin että kiireinen aikataulu ja muutokset voi rassata mutta monta kertaa herkkänä otin pomon tiuskimiset itseeni ja rankan päivän jälkeen saatoin itkeä vessassa sekä omaa väsymystä että pomon äksyilyä. Kiireinen aikataulu oli välillä myös stressaavaa juuri tämän takia ja itse työ aika epäergonomista venyessä sinne ja tänne selkä kumarassa.

Mä olen kiinnostunut itse hammashoidosta/ lääketieteestä joten ala kiinnnosti kyllä mutta ehkä sitten juuri hammashoitajan työ ei ollut mulle henk koht kaikista sopivin

Vierailija
15/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi pahimmista töistä saada koronatartunta, jos suojauksessa on puutteita:(  Suojat kustantavat aika paljon, joten?

https://www.coronaria.fi/coronaria-oy-taydentaa-tarjousasiakirjaa-joka-…

suhteellista, sanoisin...

Vierailija
16/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä työ. Kiire ja koiran asemassa, kun lääkäri kaataa kaiken sinun niskaan. Lisäksi lääkärin mukaan menee ergomia eli jos olette erikokoisia niin oma kroppa on jumissa.

Ja palkka surkea.

Vierailija
17/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutun kuuloista tekstiä täällä. mun hammaslääkäri/ pari oli täysin skitso :D

Halusi hoitaa potilaat pois mahdollisimman nopeasti ja heidän läsnäollessa tiuski ja sätti mua mutta oli aina iloinen ja kehui mun työpanosta päivän päätteeksi , oli iloinen päästessään kotiin. Taisi hän olla väärällä alalla mutta se aika kun hoidettiin potilaita oli mulle ihan hirveetä ja paloin loppuun sekä pitkistä päivistä että hänen kanssaan työskentelystä. No joo tuo nyt oli oma kokemus eikä kerro itse varsinaisesta työstä mitään mutta noinkin voi käydä että se sun kanssa työskentelevä hammaslääkäri on niin iso osa ja myös kemioista kyse. Itse työ oli toisinaan hyvin yksitoikkoista ja liukuhihnamaista, ei ainakaan itselleni tarpeeksi haastavaa ja mä taas tykkään että mikään päivä ei ole samanlainen :D

Vierailija
18/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireistä ja ei kovin monipuolista. Tai no, monipuolista mutta samaan aikaan vähän yksitoikkoista työtä. Yksikään päivä ei porilaineen ole samanlainen mutta loppujen lopuksi työ koostuu perusjutuista: paikkaukset ja juurihoidot On rutiinia ja menee saman kaavan mukaan.

Saattaa siis käydä vähän monotoniseksi

Vierailija
19/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa hammashoitajaksi, joutuu huhkimaan ilmaistyöjaksoissa kuukausia (työharjoittelut) vanhainkodeissa ja päiväkodissa. Vasta viimeisenä vuonna erikoistutaan suun hoitoon. Hammashoitajilla 0-tuntisopimuksia, huonot työehdot. Koiran virka, mutta niinhän ne kaikki duunariammatit on.

Vierailija
20/26 |
08.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa hammashoitajaksi, joutuu huhkimaan ilmaistyöjaksoissa kuukausia (työharjoittelut) vanhainkodeissa ja päiväkodissa. Vasta viimeisenä vuonna erikoistutaan suun hoitoon. Hammashoitajilla 0-tuntisopimuksia, huonot työehdot. Koiran virka, mutta niinhän ne kaikki duunariammatit on.

Olis kyllä tärkeää pestä vanhuksien hampaita:-D

http://koti.utanet.fi/~paula/kuvilla/helmikuun20.09.htm

Tiedättehän, että migreenipotilaalle ei pidä laittaa sitä fluorilaccaa? Mun lääkäri tietää, mutta tuskin kertoo siitä muille, vaikka se voi olla hyvinkin yleistä;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi