Neliöisestä lättäpepusta muhkea ja pyöreä
Olen törmännyt netissä personal trainereiden ja fitness-harrastajien kirjoituksiin että kyllä treenaamalla kehon saa muokatuksi millaiseksi vain.
Sitten olen törmännyt jonkun personal trainerin kirjoitukseen että salille tullaan liian suurin odotuksin ettei kaikista tule sellaisen näköisiä kuin heillä on unelmana.
Niin näyttäkää nämä ensimmäiset video tai kuva missä neliön muotoisesta lättäpepusta tehdään muhkea ja pyöreä treenaamalla! Kyllä, kiinteyttää voi vartaloa mutta näyttäkää missä lättänäisestä isosta takapuolesta tehdään muhkea ja pyöreä.
Kommentit (31)
Älkää yrittäkö päästä eroon hip dipseistä. Esinnäkin ne ei treenillä lähde ja toisekseen ne on upeat. Mä nimenomaan haluaisin sellaiset oikein selkeät, niin että se lonkkaluu vielä paistaisi sillai tietyssä asennossa ahh.. mutta mun lonkkaluut on jotenkin niin "syvällä" että vaikken ole mikään pullukka niin ei ole käytännössä mitään hip dipsejä, mun lantio on mallia lyijykynä (eli ei edes mikään pyöreä tai tiimalasi). Itse en haaveile siitä muhkeasta sivupepusta, vaan nimenomaan hip dipseistä.
Sitten haukutaan, kun jollakin on iso perce. Kyllä se on niin, että mahasta isompi kuin pehvasta.
No laittakaa nyt niitä kuvia, niin päästään arvioimaan!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Olen itse kauan sitten hyväksynyt, että oma ahterini on ja pysyy enemmän tai vähemmän pannukakkuna. Radikaaliin muutokseen tarvittaisiin niin monia salitunteja, etten näe edes tarkoituksenmukaisena tavoitella omppupeppua. Treenaan sen verran, ettei ihan roiku ja lölly.
Ei pidä paikkaansa. Jos treenaat pepun kerran viikossa hyvin siis kovaa se riittää. Treeni kun kohdistuu oikein oikeaan kohtaa muutos on nopea. Pakara on lihas joka kehittyy nopeasti.
1 kerta viikossa lihasryhmää kohden ei tuota tulosta, lähinnä ylläpitää vain. Aloittelijalla hetken aikaa tulee tulosta, mutta kehitys loppuu nopeasti ennen kuin tavoite saavutettu.
Montako kertaa viikossa pitäisi treenata käsiä, jotta ne ei olisi ihan ompelulangan näköiset? Pepusta viis kun mun yläkroppa on tyhjentynyneen ilmapallon ja spagetin rakkauslapsi..
No jos pelkkiä käsiä haluaisit treenata niin 2-3 kertaa viikossa niin jää lepopäiviä väliin. Jos kokonaisvaltaisesti kroppaa niin 4 kertaa viikossa, joista joka toinen treeni on yläkroppa ja joka toinen alakroppaa. Treenit kovatehoisia ja joka kerralla aina pikkasen enemmän toistoja tai lisää painoja, tarpeeksi hyvää ravintoa ja lepoa. Tulokset on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Olen itse kauan sitten hyväksynyt, että oma ahterini on ja pysyy enemmän tai vähemmän pannukakkuna. Radikaaliin muutokseen tarvittaisiin niin monia salitunteja, etten näe edes tarkoituksenmukaisena tavoitella omppupeppua. Treenaan sen verran, ettei ihan roiku ja lölly.
Ei pidä paikkaansa. Jos treenaat pepun kerran viikossa hyvin siis kovaa se riittää. Treeni kun kohdistuu oikein oikeaan kohtaa muutos on nopea. Pakara on lihas joka kehittyy nopeasti.
1 kerta viikossa lihasryhmää kohden ei tuota tulosta, lähinnä ylläpitää vain. Aloittelijalla hetken aikaa tulee tulosta, mutta kehitys loppuu nopeasti ennen kuin tavoite saavutettu.
Montako kertaa viikossa pitäisi treenata käsiä, jotta ne ei olisi ihan ompelulangan näköiset? Pepusta viis kun mun yläkroppa on tyhjentynyneen ilmapallon ja spagetin rakkauslapsi..
No jos pelkkiä käsiä haluaisit treenata niin 2-3 kertaa viikossa niin jää lepopäiviä väliin. Jos kokonaisvaltaisesti kroppaa niin 4 kertaa viikossa, joista joka toinen treeni on yläkroppa ja joka toinen alakroppaa. Treenit kovatehoisia ja joka kerralla aina pikkasen enemmän toistoja tai lisää painoja, tarpeeksi hyvää ravintoa ja lepoa. Tulokset on taattu.
Eli 2 x vko yläkroppaa... njaah eiköhän tuo onnistu! Oon nyt tehnyt vain kokovartalotreenejä seuraamalla videoita tubesta. Mutta niistä suurin osa keskittyy sellaiseen cardiojumppaan ja se ei oo mulle nyt tärkeintä, mieluummin kasvattaisin narukäsiä kuin laihtuisin. Pitänee alkaa nostella jotain.. painoja ei oo mutta keksin jotain.
Suomaalaisissa naisissa on paljon aasialaista:
- lyhyitä, vääräsäärisiä, lättäperseisiä, lättänaamaisia (paitsi se perunanenä), suora rasvainen ohut tukka, ohut suu, silmät kuin perssilmä, jne.
No luustoahan ei saa muokattua vaan pelkkiä lihaksia. Eli esim. leveämpää lantiota ei kyllä kovallakaan treenillä saa. Jonkin verran massaa ja pyöreyttä lihaksiin saa toki. Toinen juttu on sitten se että samalla tuppaa myös reidet paksuuntumaan, on tosi vaikeaa keskittää voimaharjoittelu pelkkiin pakaroihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomaalaisissa naisissa on paljon aasialaista:
- lyhyitä, vääräsäärisiä, lättäperseisiä, lättänaamaisia (paitsi se perunanenä), suora rasvainen ohut tukka, ohut suu, silmät kuin perssilmä, jne.
mihin kansallisuuteen vertaat kun pidät suomalaisia naisia lyhyinä? Kansainvälisesti vertaillen suomalaiset on pitkiä, sekä naiset että miehet.
Auttaako kuntopyöräily lättäpeppuun vai treenaako se lähinnä vain etureisiä?
Vierailija kirjoitti:
Auttaako kuntopyöräily lättäpeppuun vai treenaako se lähinnä vain etureisiä?
No ei auta, kun siinähän se peppu lepää satulalla.