Lasten liikkuminen ulkona iltaisin
Mihin saakka lapsenne saavat olla ulkona viikonloppuiltaisin?
Eilenkin lapseni 6-luokkalaiset kaverit houkuttelivat häntä ulos vielä 22 aikaan, oma lapseni on 5. luokalla, enkä todellakaan päästä häntä edes lähiympäristöön klo 21,00 jälkeen illalla.
Kesällä ja kesälomalla voi sitten olla toinen juttu ja joustavampaa, mutta miten teillä muilla? Miten 5-.6. -luokkalaisenne saavat viettää viikonloppuiltoja?
Kommentit (6)
Mulla ei vielä noin isoja lapsia, mutta sanoisin pienempien äitinä (ja vähän luokanopenakin), että ei alakoululaisten enää klo 22 tarvitsisi ulkona liikkua ollenkaan. Sanoisin, että 5.-6.-luokkalaiselle ok kotiintuloaika olisi viikonloppuna (pe-la) klo 21 max. Jos seuraava päivä on koulupäivä, niin ysiltä pitäisi olla jo iltahommissa ja pian nukkumassa.
Meillä (viimeistään) 21 on kotiintuloaika 5. ja 6.luokkalaisille, usein käsken kotiin jo aiemmin. 6.luokkalainen voisi olla minusta vähän pidempäänkin, mutta iltatoimet ovat niin us...ko...mat....to....man hi....ta...at kaverilla, etten itse jaksa valvoa siihen asti että on vihdoin sängyssä.
Minulla ei tällä hetkellä ole 5-6-luokkalaista, mutta kun nykyinen ysiluokkalainen oli kutosella oli hänellä kerran viikossa tallin iltavuoro joka päättyi noin klo 22. Sen jälkeen pyöräili kotiin.
En pitänyt ongelmana.
Sen sijaan en tajua miksi kymmenen jälkeen pitäisi ulos vain "hengailemaan".
Meidän 16-vuotiaankin pitää olla klo 22 kotona, ellei ole jotain erityistä menoa esim. leffa tai bileet. En nöe mitään syytä miksi 6-luokkalaisen pitäisi tuohon aikaan vaan hengata ulkona.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 18:57"]
Meidän 16-vuotiaankin pitää olla klo 22 kotona, ellei ole jotain erityistä menoa esim. leffa tai bileet. En nöe mitään syytä miksi 6-luokkalaisen pitäisi tuohon aikaan vaan hengata ulkona.
[/quote]
Minun ysiluokkalaiseni lähti eilen kavereiden kanssa ulos, soitti yöllä ja kysyi saako mennä mökille yöksi, soitti lounasaikaan että kokkaavat ja eivät tule vielä tunteihin ja soitti puoli kuuden maissa ja kysyi, että voinko laittaa tililleen rahaa, jos pysähtyvät kotimatkalla pizzalla.
Ei taitaisi onnistua teillä?
Vitosluokkalaisen pitää olla lähistöllä klo 20, omassa kerrostalopihassa kesäiltoina klo 21 asti, yleensä siellä on talon väkeä ulkona muutenkin. Koulupäivinä klo 19.30 kotiin kun on pimeää, klo 20 valoisaan aikaan. Ei koskaan ulos ilman minua klo 22.