Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia lapsenvahdin palkkaamisesta? Mistä löytyy hyvä?

Vierailija
06.07.2020 |

Mistä lähtisitte etsimään luotettavaa lapsenvahtia, jos sukulaisia, tuttuja tai tutun tuttuja ei ole? Onko kokemuksia MLL:stä, muista lapsenvahtisivustoista, vai pitäisikö kysellä facebookin paikallisryhmästä tai jopa laittaa työpaikkailmoitus nettiin?

Minulla ei ole kokemusta mistään noista. Haluaisimme ns. vakkari lapsenvahdin, joka voisi keikkailla meillä vaikka kerran kuussa että vanhemmat pääsevät syömään, leffaan jne. Käsittääkseni MLL:n lapsenvahdit vaihtuvat joka kerta? Sellaista emme haluaisi. Lapset eivät ole enää kovin pieniä. Olisimme valmiita maksamaan hyvin. Suosituksia? Mistä teille on löytynyt lapsenvahti?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL:llä voi kyllä toivoa tiettyä lapsenvahtia, jolloin saat hänet, jos aika sopii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin sivuille ilmoitus, ja vaatimukseksi vaikka lastenhoitoalan koulutus.

Vierailija
4/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea? Olen kiinnostunut!

Vierailija
5/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tuttavapiiristä kyselemällä löytyvän joku lapsista tykkäävä teini-ikäinen tai eläkeläinen, jolle satunnainen lapsenvahtikeikka sopisi hyvin. MLL:n kautta jos löytyy hyvä hoitaja, voi häneen tietenkin ottaa myöhemmin suoraankin yhteyttä. Ellei systeemi ole muuttunut sen jälkeen kun itse teini-iässä tein niitä hommia hieman.

Vierailija
6/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea? Olen kiinnostunut!

Uusimaa-alueella :)

-työkiireistä päässyt Ap

Vierailija
7/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi tuttavapiiristä kyselemällä löytyvän joku lapsista tykkäävä teini-ikäinen tai eläkeläinen, jolle satunnainen lapsenvahtikeikka sopisi hyvin. MLL:n kautta jos löytyy hyvä hoitaja, voi häneen tietenkin ottaa myöhemmin suoraankin yhteyttä. Ellei systeemi ole muuttunut sen jälkeen kun itse teini-iässä tein niitä hommia hieman.

Meillä itse asiassa ei vain löydy. Tuttavapiirimme on suppea ja siroteltu eri puolille Suomea. Vielä vähemmän tuttuja (0kpl) asuu uudella paikkakunnalla jonne olemme muuttamassa. Täytyy tutustua tuohon MLL toimintaan, olen tosiaan aina luullut että voivat sieltä lähettää kenet vain.

Ap

Vierailija
8/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellyttää työsopimusta, palkkaa sivukuluineen ja jos kyseessä on ilta, niin myös mahdollisten lisien maksamista.

Vierailija
10/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin sitly-sovelluksen kautta ihanan hoitajan. Löysin myös huonon (Tai siis lähinnä oli ehkä vaan liian ujo tai arka hoitamaan lapsia). Tätä hyvää hoitajaa olen työllistänyt epäsäännöllisen säännöllisesti nyt puol vuotta ja olen tyytyväinen että lapsille tulee aina tuttu hoitaja, josta he pitävät. Aioin pitää hänestä kii ja nostin hänen palkkaa juuri.

Vierailija
11/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole sen kummempaa kuin että laitat ilmoituksen avoimesta työpaikasta ja käyt hakijat läpi. Valitse mieluisin ja pidä parin hyvän tyypin numerot tallessa varalta. 

Kuten yllä mainittiinkin, hän voi sitten joko laskuttaa laskutuspalvelun kautta (esim. ukko.fi, Op-kevytyrittäjyys, yms) tai voit maksaa hänelle palkkaa suoraan (www.palkka.fi). Muista laskea palkan sivukulut mukaan. Jos laskutuspalvelua käyttää, niin päälle tulee sitten palvelumaksut ja alv 24 %, joka ei ehkä ole järkevää tässä tapauksessa. 

Vierailija
12/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse löysin sitly-sovelluksen kautta ihanan hoitajan. Löysin myös huonon (Tai siis lähinnä oli ehkä vaan liian ujo tai arka hoitamaan lapsia). Tätä hyvää hoitajaa olen työllistänyt epäsäännöllisen säännöllisesti nyt puol vuotta ja olen tyytyväinen että lapsille tulee aina tuttu hoitaja, josta he pitävät. Aioin pitää hänestä kii ja nostin hänen palkkaa juuri.

Kuulostaa juuri sellaiselta järjestelyltä mitä itsekin haen! Suosittelisitko tuota Sitly-sovellusta, oliko muuten hyvä? Jouduitko kauan etsimään tai haastattelemaan?

Ap

Vierailija
13/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa juuri sellaiselta järjestelyltä mitä itsekin haen! Suosittelisitko tuota Sitly-sovellusta, oliko muuten hyvä? Jouduitko kauan etsimään tai haastattelemaan?

Ap

Kun aktiivisesti hain hoitajaa tein hyvän profiilin ja pihinä jäin odottamaan hoitajien viestejä (sovellus on ilmainen, jos ei itse halua lähestyä ketään. Jos hoitaja viestittää sulle siihen voi vastata ilmaiseksi). Näin jälkikäteen muuttaisin omassa toiminnassa sen että maksaisin sovelluksesta ja voisin itse laittaa viestiä hoitajille, kun tuo maksullisuus koskee heitäkin, en tiennyt sitä silloin ja ihmettelin kun tuli niin vähän yhteydenottoja. Haastattelin kolme, yhdelle jouduin sanomaan suoraa ettei sovi hakuuni. Ujolle ja aralle halusin antaa mahdollisuuden, keskusteltiin työn jälkeen ettei ehkä ole sopivan energinen meidän tarpeisiin nyt ja hän itsekin koki homman niin. Sit löytyi tää juuri oikea ja en oo enää hakenut muita.

Mulla tähän operaatioon meni noin kaks viikkoa ja nopeampaa ois varmasti ollut ottaa itse yhteyttä hoitajiin :)

Vierailija
14/26 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lyhyesti, suosittelen. Ilmaiseksi kannattaa katsoa et lähellä on joitain sopivan tuntuisia hoitajia (näkyvät kartalla) ja sit tosiaan maksaa siitä et saa laittaa viestiä heille, ovat usein nuoria ja innokkaita tekemään töitä :)

Vierailija
15/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vinkeistä! Aion kokeilla Sitlyä :)

Ap

Vierailija
16/26 |
07.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellyttää työsopimusta, palkkaa sivukuluineen ja jos kyseessä on ilta, niin myös mahdollisten lisien maksamista.

Työsopimus voi olla suullinen, palkka.fi :n kautta näppärästi hoituu palkanmaksu ja tuntipalkka keikka hommissa kuitenkin reilusti yli tessin.. toi mol.fi on tosi hyvä ja ilmainen, kannattaa käyttää..

Vierailija
17/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan löydetty Sitlyn ja Babysitsin kautta ihania lastenhoitajia! Ystävänpäivänä päästiin pitkästä aikaa kahdestaan ravintolaan kun Babysitsistä löytynyt lastenhoitaja hoiti taaperoa ja 5-vuotiasta, heillä oli ollut todella mukavaa. VArmasti kutsutaan myös uudestaan tämä tyttö meille lastenhoitajaksi. Jos etsit Vantaalta  lastenhoitajaa, voin suositella tätä kyseistä lastenhoitajaa täysin.

Vierailija
18/26 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on käydä töissä, jos palkka menee lastenhoidon järjestämiseen? Laittakaa lapsi kunnalliseen päivähoitoon ja vähentäkää töitä, niin saatte samalla tarpeeksi hoitoaikaa omia menoja varten.

Vierailija
19/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta samaa pohdiskelen. Omat vanhemmat alkaa olla jo niin iäkkäitä, ettei heitä viitsi rasittaa viemällä lapsia heille hoitoon.

Onko kellään tuoreita kokemuksia esim Sitlystä? 

Miten palkka maksetaan tuollaiselle yksityiselle lastenvahdille? Suoraan lapsenvahdin tilillekkö?

Vierailija
20/26 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

MLL nää kaikki täyttää tietyt kriteerit ja ovat hyviä ja luotettavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme