~oOoHELMINAUHA tiistainaoOo~
Kommentit (21)
Tervetuloa mukaan kaikille uusille!
Hitaasti on viikko menny, mutta vihdoin huomenna koittaa totuuden hetket.
Jos olotila ratkaisee niin raskaana ollaan edelleen, pahoinvointi ei osoita mitään helpottamisen merkkejä. Mutta annetaan ultran huomenna se kertoa. Paniikki yltyy.. onneks päätettiin mennä muumimaailmaan huomiseks niin saan muuta ajateltavaa, kun se aika on vasta illalla.
Hyviä vointeja helminauhalaisille!
piipaa
[b]Sussu[/b]lle voimia! Ei oikein ole sanoja, joilla surua voisi lievittää :( Oletteko olleet jo tutkimuksissa toistuvien keskenmenojen syyn selvittämiseksi? Toivottavasti syy ja sen mukana hoito löytyy! Varmasti tuntuu vaikealta uskoa, eikä varmaankaan tässä tilanteessa lohduta, mutta erään lääkärin sanoin: ne jotka saavat keskenmenoja, saavat myös lapsia. Voimia jaksaa eteenpäin! [color=red]♥
[/color][b]Nea [/b]: joidenkin arvioiden mukaan jopa 50 - 70 % raskauksista menee kesken, suurin osa ihan alussa ja äidin tietämättä. Kuukautiset saattavat tulla ajallaan tai pari päivää myöhässä. Myöhemmin tapahtuneen keskenmenon oireita on kipu ja verenvuoto, mutta keskeytyneessä keskenmenossa ei välttämättä ole mitään oireita ja asia huomataan vasta ultrassa.
[b][color=pink](.) [/color][/b]Omaan napaan ei uutta. Juuri nyt vetää nöyräksi oma onni. En tiedä sitten, osaako sitä arvostaa sen enempää aiempien menetysten takia. Toivottavasti. Lahjoja ja suuria aarteita ovat lapset.
- Pomelo ja E.S., rv 10+3
Ihme, että yöllä nukutti hyvin! =) Illalla miehen kanssa vitsailtiin, että kummankohan " syytä" tää nyt sitten on XD XD
Vaan ilmeisesti mun, sillä mun pappa (äidin isä) on ollut kaksonen. Pappa kuoli jo ennen mun syntymää, joten asia ei ole tullut puheeksi. On siitä mainittu, mut eipä ollut asia jäänyt mieleen.. Melkoinen uudelleen järjestelyhän tässä nyt on, ei taida esikoiselta jääneet vaunut ym. olla riittävät...
Synnytys alkaa pelottaa, ja mitenköhän isoksi mä sitten paisun ja imetykset ja kaikki... huhhuh...
jethuu 10+4x2 =)
Sussu89: Ihanan runon olit laittanut eiliseen pinoon. Hurjasti voimia teille molemmille. Uskon vahvasti, että vielä se Helmi teilläkin on ihan sylissä asti - jonain päivänä! *halaus*
jethuu: Onnea kaksosten johdosta! Minulla on kaksospikkuveljet, olihan se aika " vauhdikasta aikaa" kun he pieniä olivat (olin heidän syntyessään 9v, nyt pojat jo pian 14v). Minä olin onnesta soikeana, kun sain hoitaa pikkuisia - vaihdoin vaippoja jne. Meillä oli myös jonkin aikaa kotiapulainen, jotta sai äiti hiukan huokaista. Imetys sujui äidiltä mukavasti - toinen toisessa kainalossa, toinen toisessa! Siis tyynyt tukena ja lasten päät miltei yhdessä siinä keskellä, jalat siellä kainaloissa. =) Yksi vinkki olisi jo sinulle antaa (kun sivusta olen seurannut tuplaperheitä). Ole ripeä toimissasi, jotta pikkuisesi saisivat heti alusta asti samanlaisen rytmin. Olet nimittäin vaikeuksissa, jos pikkuisilla on täysin eri rytmit - toinen kun nukahtaa, toinen jo herää jne. Synnytys äidilläni sujui hyvin, en nyt tarkkoja kellonaikoja muista, mutta olisko veljilläni 10min ikäerot. =)
( . ) Olo on mitä on.. Välillä jo ihan hyvä, välillä taas huonompi. Väsy on myös aika ajoin tosi kova. Siivota pitäis, mutta ei kertakaikkiaan löydy moiseen voimia/intoa. Ultraa odottelen kuin kuuta nousevaa.. Aika on siis 3.8.06. Jänskättää, pääsekö veli tänään pois sairaalasta. bd
Minni rv.. hei! tänään tasan 8! Wau.. no, onhan tästä viel kuukaus, et täyttyy se rv 12, mut hyvää vauhtia sinne menossa.. =)
ja taas täytyy aloittaa samalla tavalla, että enpä ole pitkäään aikaan taas kirjoitellut...lukemassa käyn monta kertaa päivässä, mutta...
oma paha olo on alkanut helpottaa..sain torstaina sitten kaiken kukkuraksi mahataudin ja oksentelin illan ja yön...perjantaina olin niin heikkona, että vessaan sängystä pääsin, mutta en muualle, onneksi miehellä oli myös vp ja lenkitti koiran ja palveli minua minkä pystyi...samalla kyllä ajattelin, että mitä jos tässä olisi yksi tai enemmänkin lapsia, miten olisin heitä pystynyt hoitamaan...sisulla kai vaan..
sussu89 en pysty sanomaan mitään mikä lohduttaisi, tosi ikävää!!! iso iso lohtuhali ja jaksamista teille!!
jethuu oli sitten saanut kaksinkertaisen lahjan :o) ite olen kanssa miettinyt moista, jos semmonen ilouutinen sattuis omalle kohdalle ja ajatellut, että se on ehkä helpompaa, jos on yksi jo ennestään... sitten on jo joku rutiini lapsen hoidossa, kun ripeyttä siinä varmaan tarvitaan :o)..jos ensimmäiset olis kaksoset niin siinä menisi tovi harjoitellessa...hieno ja aika harvinainen juttuhan se silti on, onnea teille!!!
ite odottelen jo, että helteet loppuis niin kuin moni muukin..olen ollut kova ottamaan aina aurinkoa ja nauttinut kuumuudesta, mutta nyt ei huvita yhtään mennä ulos...tuskaa on sisälläkin..harmi, sllä nyt sitä rusketusta olis saanut..
hyvän mielen hymyjä kaikille!
pajuska ja aarre rv 8/9+5 (toivottavasti varmistuu seuraavassa ultrassa)
Heippa vaan!
Ihan ensimmäiseksi pahoittelut Sussulle, paljon haleja ja voimia sulle!!!
Jethuu: Onneksi olkoon tuplaonnesta! Minäkin aina oon toivonu kaksosia, mutta meillä niitä ei suvussa ole.
oma napa: vähän on etova olo, muuten ei oireita ole. Joka päivä pelottaa, että mitäs jos vauva kuolee kohtuun. Positiivisesti pitäis yrittää ajatella. Nyt odotan siis innolla ensin Suomen lomaa ja sitten sitä seuraavaa ultraa, joka onkin vasta kuuden viikon kuluttua :-(
karoli ja masuasukki 7+2
uusi helmiodottaja ilmoittautuisi!
Eli terveisia taalta lantisesta Euroopasta, sumuiselta saarelta!
Viikkoja on talla hetkella 9+2 ja ennestaan kotona porhaltaa 2,9 -vuotias poika ja 28-vuotias mies. Itsella ikaa 30v.
Olen seuraillut juttujanne paivittain taka-alalta ja vihdoinkin sain aikaiseksi rekisteroitya itse!
Pahoinvointia on ollut kovasti. Aamusta iltaan.. Ensimmaisen kanssa pahoinvointia ei ollut juuri ollenkaan! No, jospa se pian helpottaisi, kun viikkoja kertyy. Jotain taytyy olla syomassa parin tunnin valein, etta olo helpottaisi...
Katiloa kavin tapaamassa viikolla 8 (taalla tapana) ja han sanoi etta luultavasti vauva syntyy suunnitellulla sektiolla lantion ahtauden takia, mutta laakari tekee myohemmin lopullisen paatoksen. Esikoinen jai jumiin synnytyksessa ja jouduin hatasektioon.
Toissa piti pomolle ja lahimmalle tyokaverille jo kertoa odotuksesta, kun pahoinvointi on ollut niin valtavaa. Muuten vain lahimmat sukulaiset ja ystavat tietavat.
Ensimmaista ultraa odotellessa,
Pearl
Sussu_89 *halaus* Oon todella pahoillani. :' ( Toivottavasti teitäkin onni kohtaa joku päivä..
jethuu: Onnea tuplauutisista!! Tuplasti onnea, tuplasti iloa, tuoko se tullessaan tuplasti kiloja.. No johan oli ontuva onnittelu.. ;) Mutt oikeesti, hyvin te tuutte pärjään. Ja viä kerran ONNEA!! =)
Piipaa: bd öö <--- täällä peukut ja varpaat pystyssä ett kaik olis ok.
( . ): Papakoe oli puhdas, th kyselee tänään lekurilta tarviiko lisänäytteitä ottaa ku jatkuu tuo kummallinen limavuoto. Varovaisen toiveikkaana sanon (tai siis kirjotan) ett verinen vuoto taitaa olla ohitse *koputtaa maalaamatonta puuta*
Tässähän näitä tämän hellepäivän kuulumisia olikin. Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!
Maaret(ti) & örppänä (rv10+4?)
Ohhohh Jethuu!! Wau! TUPLAonnittelut :´) Ihanaa :)
Sussulle suuret pahoittelut :´( :´(
Toivon kaikkea parasta teille jatkossa!!!!
Tervetuloa Pearl :)
Veikkaan että.. Irlannista? Lapsuuden kesät mennyt siellä isoäidin luona :)
Ikävä sinne.. :(
).( tai enemmänkin (.) voi ihan hyvin.
Polttoja alavatsalla ollut mut voi johtua ruuastakin. Ruoka kun on mun arkkivihollinen.
Tää päivä on mennyt kokolailla ihan pieleen. Jääkaappi oli yön raollaan, ruuat meni, bioroskis hajos lattialle, väsyttää enemmän kuin ennen ja muutenkin aikamoinen jorma otsassa.
Itkeminen helpotti, lepo myös :)
Kaikille loistavaa viikojatkoa!!!!
Repohukka ja Wilson K. 7+3
Onnea Jethuulle kaksosuutisista!!! Meillä löytyi ultrasta yksi pienokainen=)
ja Sussulle paljon voimaa ja lohtua =(
Tuli mieleeni Eve Hietamies ja hänen keskenmenonsa, oliko niitä 9 peräkkäistä? Hän oli viimein löytänyt lääkärin jonka teorian mukaan keskenmenot johtuivat veritulpasta napanuorassa tms. ja Eve sai lääkettä joka ohensi verta tässä raskaudessa josta sai terveen pojan ? Luin aikanani hänen kirjansa Puolinainen.
Itse oli tänään sitten vihdoin ensimmäinen neuvola. Oli joku kesäsijainen ja todella verkkainen. Siinä meni kaikkinensa yli tunti höpötykseen. Ja verikoe ei ensin meinannut onnistua ja piti kättä vaihtaa. Hemoglobiini oli yllättävän alhainen..127 kun yleensä huitelee yli 140. Kalkkitabletteja suositeltiin minulle kun en juo maitoa.
Lääkäri on ensi viikolla ja 2.8 NP-ultra.
Olo edelleen hyvä, etovaa oloa ehkä iltaisin, nälkäkin yllättää usein ja väsyttää mutta lomalla on kiva ottaa päikkäreitä=)
Mukavaa oloa kaikille,
limonadi 10+1 (terkkari laittoi lasketuksi ajaksi 6.2 vaikka uä:ssä 5.2 joten pidän tuota 5.2 nyt tarkempana laskettuna aikana...)
On alkanut päänsärky kiusaamaan, eikä lähde oikein millään pois. Ei kestä yhtään olla auringossa tai se alkaa. Muuten ihan ok olo. Se saamarin vuoto jatkuu ilman muutoksia. Ei verta eikä kipuja...
Vähän on pitkä aika odottaa sitä ultraa, kaks viikoa vielä. Kummallista et toi masu on jotenkin kasvanu, ei enää auta kun vetää vatsaa sisään. Mitään ei saa vedettyä sisään.
Kaksoisraskaudesta tuplaonnittelut jethuulle, meillä lähisuvussa on kaksosia parit kappaleet muttei ole kukaan nuorempi sukupolvi onnistunut saamaan pottia.
Sussu89:lle iso hali.
Maaret(ti) saako udella? Tuntuu et olisit samassa tilanteessa kuin minä ja lisäksi raskausviikot tismalleen samat, onko sun vuoto ollu veristä vai ruskeeta ja onko sille mitään syytä löydetty. Mä kun kärsin sellasesta ruskeasta limasta, (ihanaa luettavaa varmaan), ja kaikki kokeet puhtaat yms. Olis kiva tietää miks...
-nelliina- 10+4
Olipas surullinen uutinen, paljon voimia vaikeaan tilanteeseen! kaikkea hyvää teille jatkoon.
Tällasen uutisen jälkeen tuntuu omat vaivat niin pieniltä, ja sitä muistaa kuinka ihmeellinen asia pieni ihmisenalku oikeestaan onkaan. vetää kyllä nöyräksi. enhän minäkään vielä voi varma olla onko kaikki omalla kohalla hyvin, ultraankin on vielä aikaa. eka neuvola on viikon päästä.
tuntuu että kaikilla muilla paikkakunnilla tehdään automaattisesti NP-ultra, kun kerran kaikki on sinne menossa? vai menettekö yksityiselle? täällä ei tosiaan tehdä ku yks ainut ultra viikoilla 10-12 ja se ei edes ole se NP-ultra. harmittaa kun ei niitä tosiaan tuon enempää tehä, eikä oikein rahat riitä yksityiselle...
Väsymys tuntuu luissa ja ytimissä. jotenkin pää ihan tukossa, ei oikein ajatukset toimi tai jotain. yritin tuossa lukea yhtä ihan tuttua enkunkielistä teoriakirjaa, ja eihän siitä tullut oikeen mitään. ei menny juttu jakeluun, ei millään. noh, onneks mulla on tossa monenlaista luettavaa edessä, niin että ehkä joku nyt sitten menis tonne aivoihinkin asti! =)
Helteen keskeltä terkkuja lähettelee,
loviisa rv 7
Päivät menee sängynpohjalla heikon kunnon vuoksi. Töistä olen pois työnantajan luvalla. En tiedä, miltä lääkäriltä saisi sairaslomaa näin kummallisten oireiden perusteella. Pää ei vaan kanna ja siinä se. Se tuntuu painavankin aivan älyttömästi, joten toivon todella, että tämä olisi jotain pikaisesti ohimenevää. Oksenteluhan nyt on aivan normaalia. Ihan hirvittää, miten selviän siihen huomiseen ultraan, kun pitää ensin istua autossa, kävellä kaupungilla ja sitten vielä istua odotusaulassa. Vaikka se on yksityinen lääkäriasema, niin ainakin esikoisen rakenneultraa odotellessa ajat olivat roimasti myöhässä. Mutta niin kovasti tahdon nähdä, onko kohdussa kaikki kohdallaan, etten ultra-aikaa ole ruvennut siirtelemäänkään.
Hanna-äiti 6+6
Voi kuinka ikävää kuulla Sussun tilanteesta. Kaikkea hyvää teille, toivottavasti saatte apua noihin keskenmenoihin, jospa ne pystyisi jotenkin estämään. Todella kauniisti olit kirjoittanut eilisessä ketjussa.
Ja Jethuulle onnea tuplapakkauksesta!
Itse olen voinut tosi huonosti perjantaista alkaen, siksi en ole saanut tännekään kirjoitettua. Lähes koko viikonloppu meni sängynphjalla. Oksentanut en ole, mutta kauhea kuvotus aaltomaisesti aamusta iltaan. Yök.
Pohditaan kovasti mennäänkö ultraan yksityiselle toisen kerran, ensimmäinen käynti kun tuli tehtyä hieman liian aikaisin - olin siis laskenut että oltiin pari viikkoa pidemmällä kuin oltiinkaan (toivottavasti kaikki kuitenkin ok). Toisaalta lähdetään nyt viikonloppuna kahden viikon reissuun, sieltä palatessamme ollaan viikolla 9 tai jotain sinne päin. Siitähän ei ole kauaa kunnallisen ultraan...
Toivottavasti helminauhaporukka nyt pysyy koossa, eikä kukaan enää joudu poistumaan ikävän uutisen takia.
Mukavaa viikonjatkoa!
Ihan ekaks Sussulle kaukohaleja ja voimia suruun! Sanoja ei tällaiseen tilanteeseen tunnu löytyvän...
Jethuulle tupla-onnittelut!!! Hyvin te pärjäätte, rutiinit löytyy pikkuisten kanssa varmasti ja muistatte vaan ottaa kaiken tarjolla olevan avun vastaan, että saatte huilata välillä.
Loviisa harmitteli ultrien vähyyttä; meillä kans vain yksi ultra (juuri rv 12-14), tosin kyllähän sit ultrataan enemmän, jos tarvetta on. Aika hassua, ettei teillä ultrassa katsota niskapussiturvotusta, vaikka se tehdään noilla viikoilla. Olisko kiinni heikosta laitteesta tai ultraajan ammattitaidosta? Pääasia tietty, että siellä näkyy, että pikkuinen on oikeassa paikassa ja syke tikittää ;)
Pearlille tervetuloa kirjavaan sakkiimme! Kiva kuulla sun kuulumisiasi sieltä kaukaiselta sumuiselta saarelta ;)
Oma olo laiska, mutta muuten melkoisen hyvä. Pahaa oloa on ajoittain, mutta se ei nykyään kestä enää koko päivää ;) Neuvola on perjantaina ja NP-ultra 2.8., taisi olla jollakin muullakin samana päivänä. Maha mullakin pömpöttää jo niin, etten saa sitä enää sisään, etenkään illalla. Sen ei ihan vielä tarvis tollai näkyä, kun ei se pikku kaverikaan oo katkarapua isompi... taitaa turvotus (ja ne ylimääräiset 4kg, jotka roikkuvat muistona esikoisen raskaudesta) tehdä tehtävänsä... Ei siinä muuten mitään, mutta alkaa vaatteet kiristämään siinä määrin, ettei tiedä mitä päällä laittais iltaisin. Tietty näillä helteillä sitä ei paljoa tarviikaan ;)
Leppoisaa oloa kaikille ja piipaalle tsemppiä viime hetken odotteluun!
e75 ja " otto-ville" tasan 9
Täällä Tampereella saa valita meneekö np-ultraan viikolla 13 vai rakenneutraan oisko joskus viikolla 20 eli yhden ultran Tre tarjoaa ja ne on noi. SAnoivat etttä jos kaikki ei näykään np:ssä niin sitten tarjotaan myös rakenneultra. Tosin tuttavalle kävi niin että kävivät np-ultrassa ja kaiken piti olla hyvin. Kävivät sitten varmuuden vuoksi rakenneultrassa ykistyisellä ja siellä tulikin todella ikäviä uutisia; kaikki ei ollutkaan kunnossa vaan tietty elin puuttui kokonaan..Tämän vuoksi käymme kaikki ultrat plus ykistyisellä ne mitä kaupunki ei tarjoa.
Kävinpä minäkin lukemassa eilistä ketjua. Pahoitteluni Sussu89. Keskenmeno on kova paikka. Teillähän on nyt kyllä mahdollisuus päästä ilmaisiin tutkimuksiin. Itsellä kun tuli kolme keskenmenoa täyteen, syytä alettiin tutkia keskussairaalan gynepolilla automaattisesti.
Vuoto alko sellasella ruskeella limavuodolla, sitte tuli verta, muuttu sellasex vaaleenruskeex litkux jota työns koko ajan pihalle, taas välissä verta ja taas vaaleenruskeeta litkuu ja nyt ku se o ohi (koputamme puuta) ni tulee vihreetä limaa (melkein ku räkää, yök) pyyhkiessä. Ja se vaan venyy ja paukkuu.. Hyi helv..
Mutt siis, labrakokeita on otettu, katottiin mm. hiiva ja klamydia, kaikki näytteet on puhtaat. Papa otettii kax vkoa sit neuvolassa lekurireisun yhteydessä, siinäkään ei o mitn. Th soitti mulle tänää, oli jutellu lääkärin kanssa joka oli sitä mieltä että seurataan tilannetta. Jos oireet pahenee tai niitä tulee uusia ni sit vaa soitto neuvolaan ja tutkitaan (ehkä) lisää. Kyseessä voi kuulema olla epäspesifi vaginiitti jolloin tulehduksen aiheuttajaa ei pystytä tunnistamaan eikä sitä hoideta näin alkuraskaudessa mitenkään muutenkaan, tai sen käsityxen mä sain. Oletettavasti siit ei sit mitn vaaraa sikiölle o ku ei tarvi hoitaa.. Kylhän tää niin kummaa aikaa on ollu, ei näitten nykysten muxujen raskaudet tälläsiä ollu. Ihan ihmeissään saa olla ja sit ku ei löydy mitn syytä vuoteluihin. Se ärsyttää ja pelottaa. Mutt kyl meil nää raskaudet menee loppuun asti ja hyvin, eix jep! =)
Maaret(ti) & örppänä (rv10+4?)
Ekana:
Sussulle(?) Pahoittelut suru uutisista, noita ei koskaan toivo kenellekkään!
Ja Kukas se onnellinen taas olikaan joka saakin TUPLAT???? Mega paljon onnee hälle!!! Oliko se jethuu??
Ommoo nappoo: Jep se eka neuvola takana, heräsin paniikissa 5 aikaan aamusta, et kääk olenko mä nukkunu pommiin!
No neuvola täti oli just niin mukava kuin ajattelinkin sen olevan. Yritettiin kuunnella sydänääniä doblerilla, mut pöh sintti sukelsi samantien piiloon jonnekkin kohdun syövereihin eikä halunnu kuunneltevaksi. Onneksi alla on se ylimääräinen ultra että tiedän mahassa olevan elämää!!( Vois muuten alkaa paniikki nostaa päätään, hermoheikko kun olen..)
Hemoglobiini olikin sitten tippunut jo 120, ennen 140. ja tod.näk. tippuu edelleen kun sen kanssa on koko elämän ajan painittu.
Painon kanssa kävikin sitten niin, että eka pääsin rimaa rykien läpi, mutta punnitustuloksen perusteella joudun sittenkin jossain vaiheessa sokerirasitus testeihin... Voi vihtori!!
Mites muilla painot? Onko nousseet sitten ihan sikana heti alussa? Mä voin suoraan tunnustaa et tänään viisäri sitten päätti näyttää 79kg!! Ennen raskautta 65-70kg, että siitäpä sitä voipi sitten päätellä millanen valas täällä näppiksen takana kirjoittaa parin kk päästä.. Onneks se täti oli kiltti, eikä marmattanut tuosta painosta mitään. Kerroin kyllä , et olen syönyt kuin hevonen pari viikkoa, koska vatsa huutaa kirjaimellisesti ruokaa. No muutamia herkkuja meni siinä suklaa villityksessä, mut ei nyt niin älyttömästi kuin tuo paino antaa ymmärtää! Ja suvussakin tuo raskausajan pullistuminen on tuttua. kaikilla suvun naisilla paino on noussut sen 15-20kg. ja tosin yhtä vaille ( Oma äiti) ne raskauskilot on lähteneet aika äkkiä synnytyksestä. Et jännityksellä odotellaan.
Ja nyt viimeistään olen sekaisin noista rv viikoista! Neuvolan täti siis laskee kuin laskeekin menkoista, eikä ota huomioon ultrasta saatua aikaa, miksiköhän? Mut mä en nyt rupee taas sitä LA muuttamaan. Mut muutan nyt sitten viikko laskuni sellaisiks, kun millä hänkin ne laskee.
( Jottei taas luulla mun sekoilleen laskuissa, mut mikä tod.näk. tapahtuu sitte tätä menoo kuitenkin..)
Siis Helga & Toukkis rv 10!
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Ei vaan ole oikeen tapahtunut mitään, mistä olis kirjoittanut..
[color=Red]Sussu89: Oikein paljon lohtuhaleja sulle! Toivon jaksamista ja että yritys teilläkin vielä palkittaisiin! <3[/color]
Eilen oli kipuja kohdun tienoolla, mutta kun ei verta tullut ja kivut meni yön aikana ohi, niin toivon että kaikki on hyvin vauvalla. Aina nuo tuntemukset saa miettimään, että mitä ne tarkottaa.. Ikuinen pessimisti kun olen =)
8 päivää neuvolalääkäriin ja 9 päivää nt-ultraan. Jännittää jo nyt! Jos ultrassa on kaikki hyvin, niin rupean jo ostelemaan jotain tulokkaalle. Eilen ostin kyllä jo sellaisen nallepuh-kirjan, johon saa kirjoitella päiväkirjaa ja laittaa esim. ultrakuvia.
Mitenkähän on noitten keskenmenojen kanssa.. Kuinkahan iso osa keskenmenoista tulee verenä yms ja kuinka iso osa ihan huomaamatta?
No, kaunista tiistaita kaikille, tämä lähtee nyt jatkamaan töitä..
Nea ja eskimo 10+5