**lokakuisten tiistai**
Kommentit (25)
Minä heräsin tossa 8 aikaan ku oli niin nälkä. Tytteliki taitaa tuolla nyt äännellä mutta taidan syödä aamupalan loppuu ennenku haen sen sängystä, kun ei kerta itke :)
Siis IHAN luxusta, että ulkona on vaan 21 astetta! Ja sisällä kyllä mittari näyttää 28 mutta ei täällä niin kuuma ole, parvekkeen ovi ollu yön auki niin sieltä on tullu kivasti kylmää ilmaa. Illalla oli melkonen ukkoskuuro, mutta mie vaan nautin (yleensä pelkään ukkosta, mutta nyt olin jo niin täynnä helteitä että en osannu etes pelätä).
Mieliki vähän virkeämpi kun ei helle paahda aivoja. Vaikka silti nukuin yön levottomasti, juoksin varmaan 4 kertaa pissalla ja lisäksi pariin kertaan piti nousta kaivamaan tytön tuttia sängystä. Ja ku ei taho oikein hyvää asentoakaa enää löytyä..
Muutamalla oli tänään nla lääkäri, tulkaahan sitte kertomaan kuulumiset! Minulla on vasta 18pvä että sinne asti ootellaan.
(.) Vauva on alkanu liikkumaan tosi paljon. Yölläki moneen kertaan heräsin potkuihin- oli raukalla vissiin ahasta kun äiti nukku melkein mahallaan. Mutta kylläpä tuntuu nuo kumartelut ikäviltä. Eilen siistin illalla huushollia, ja ku kumartelin pikku romuja lattialta niin tosi inhalta tuntu mahassa. Ja kun imuroi, niin supistelee paljo. Taidan tosiaan siirtää imurihommat miehelle tästä lähin- tietää kylläkin sitä että meillä ei kovin usein sitte siivota :)
Minun äiti ja pari sisarusta tulevat tänään meille lomalle, jee! Päivät onki aika tylsiä ku mies töissä. Mutta nyt iso hätä tuntuu koputtelevan ovelle joten ryysin vessaan.
Jääsydän rv 24!
Eli klo 12.30 menen sinne hammaslääkäriin. Ilmeisesti pitää poistaa kokonaan tuo hammas, kun juurihoitoa eivät kovin mielellään ala raskausaikana tekemään. JA kuinka ollakaan, kun eilen tuon ajan tilasin, niin koko yö meni maha kuralla, kävin varmaan 4 x vessassa. Ja väliajat näin kauheita painajaisia, missä oli vuoroin hulluja hammaslääkäreitä megasuuret tonget käsissään ja vuoroin juoksin jossain metsätiellä, suusta valui verta ja kaikki hampaat heilui ja oli ihan mustat :((( Niin että minäkö en tosissaan pelkää hammaslääkäriä?? Olen jo valmistautunut pitämään siinä huoneen ovella jumalattoman puheen siitä, miten minut pitää puuduttaa megaisoilla annoksille jne. APUA!!!!!!!!!!! Pitäkää kuitenki peukkuja, etten ihan tosissaan kuole sinne :(
Ja tosiaan tuon pelon lisäksi HÄVETTÄÄ mennä, kun hampaat on tosiaan siinä kunnossa, että ne ois pitänyt jo vuosia sitten hoitaa kuntoon.
(.) Mahassa kaikki hyvin ilmeisesti, sen verran kovasti vauveli liikkuu. Taitaa olla perätilassa, kun pää tuntuu kovana möykkynä tuossa tissien alla. Se muuten ahdistaa kumarrellessa aikas pahasti. Mulla on neuvolalääkäri kai vasta joskus heinä-elokuun vaihteessa. Perjantaina saan sinne ajan. Täytyy pyytää sitten uus Panacod-resepti, kun nyt tämän hammassäryn vuoksi loppui edelliset :S Sain niitä siis alkuraskaudessa toistuviin päänsärkykohtauksiin ja se on ylivoimaisesti paras kipulääke minulle.
Jeps, mutta minäpäs lähden aamupuuron keittoon.. vaikka ei oo kyllä vielä muita hereillä kuin minä ku kuopus.
Mukavan raikasta päivää kaikille, täällä on luonto saanut kunnolla vettä viimeyön aikana!
Mianni 25+3
Täällä myöskin nlalääkäripäivä, jeeee:)) Aika on 10:30. Innolla kyllä odotan tuota!!Tuun sitte kertomaan tilannekatsauksen varmaan vasta iltapäivällä, kun en jaksa tulla heti takas kotio vaan meen varmaan äiskälle pitää seuraa ku hällä kesäloma.
Nyt ei ole kahtena yönä ees meinannu vetää suonta *koputtaa puuta* Tosin tosi huonosti olen nukkunut :( Isännällä yskä on AIVAN kauhee ja mä painostin, että on PAKKO mennä uudelleen lääkäriin!!!! Lämpöäkin oli illalla ja tuntuu, että siltä tulee keuhkot pihalle ja yöllä ei saa nukuttua sitten meistä kumpikaan:( Laitoin just tekstarin ja 13:15 hänellä on aika lääkärille, hienoa!!
(.) Vauveli taisi sitten eilen taas kääntyä poikittain (ainakin osittain) tuntui niin komiat potkut niin sivulla-melkein selän puolella :D Eilen tuntui pikkuisen jalkapohja tuosta päältä-harmi vaan kun oli paita eessä enkä ehtinyt oikein hoksaamaan kunnolla mikä on homman nimi ja ku nopeesti vedin sitte paidan ylös niin " motti" oli jo hävinny...
Kaupassa kun käytiin niin alkoi inhottavasti kiristämään navan seudulta, ei oikein ollu kiva kävellä ja matelemalla sitte kävelin autoon...Mahakin oli ihan kovana :( Inhottava!!
Vessassa olen taas juossut pari kolme kertaa yössä. ONNEKS ei oo aamulla töihin menoa niin ei oo niin kovin väliä miten sitä yöllä valvoo. Olisin varmaan nyt kahtena yönä jo mennyt sohvalle nukkumaan tuon isännän yskän vuoksi mikäli en olisi lomalla:)
Kyllä tuli eilen vettä kuin saavista ois kaatanut!!!!! Hyvähän se on, että sitä tulee, mutta kun se on aina sit just sitä kaatamalla satamista. Tänään taas aurinko paistaa niin komeesti :) Kiva!
Tänään sitte haetaan se sänky iltapäivällä, jee:)
Juu mutta nyt lopettelen ja lähden tästä ihan justiinsa laittaan itteeni kuntoon ja tunnin päästä tarvii jo olla kaupungissa:)
Palaillaan ja Iloista päivää kaikille!!
Toivottelee: Je_Ni & Pikku-Isäntä 28+2
Huh huh, että on kuuma. Yöllä oli makuuhuoneessakin +25 astetta ja hikoilutti niin hirveästi. Heräsin jo viiden jälkeen, eikä uni sitten enää tullut. Varmaan tämän päivän lääkäri ja sokerirasitustesti vaikuttivat omalta osalta asiaan. Lääkäri on vasta reilun tunnin päästä ja nyt jo maha kurnii. Miten ihmeessä selviän syömättä sinne asti??
Miten tuo testi Suomessa menikään? Sitä ei taideta tehdä kaikille automaattisesti? Minulle se on tehty molemmissa edellisissä raskauksissa. Mitään muuta syytä ei kyllä ole kuin lievä ylipaino, ja aiemmin sitä ei ole edes ollut niin paljoa kuin nyt. Paino ei ole noussut kummassakaan raskaudessa hirveästi, kakkosta odottaessa ei käytännössä ollenkaan. No, tämä nyt on tällaista surkuttelua kun en millään haluaisi juoda sitä sokerilitkua ;-)
Masussa ollaan aktiivisia, mutta ei ehkä niin aktiivisia kuin edelliset ovat olleet. Tai sitten vaan muistelen niitä loppuviikkojen kunnon potkuja ;-)
On ihana lukea esikoista odottavien tarvikehankintoja.. Muistan tuon kaiken niin elävästi. Minä pelkään, että meille tulee aika kiire kaikkien hankintojen kanssa kun oikeastaan mitään ei ole tehty. Vaatetilanteesta ei ole hajuakaan. Vaunut on suurinpiirtein valittu, väri pitäis vaan päättää ja sitten käydä tilaamassa ne. Hoitopöytää ei ole eikä paikkaa vauvan vaatteille. Apua, kohta iskee paniikki ;-)
Meillä alkaa lauantaina loma. Lähdetään viikoksi reissuun ja sitten mies on vielä reilun viikon kotona. Tuskin maltan odottaa perheen yhteistä aikaa..
Mukavaa päivää kaikille lokamasuille!
mfg ja vaavi 26+4 (taas ihan arvauksella kun ei viikoista ole hajuakaan)
Ihanaa kun eilen satoi!! Käytiin tytön kanssa jo heti kahdeksan jälkeen kaupassa hakemassa maitoa ja kyllä oli ihanan raikas ilma hengittää.
Meillä ei onneksi kuumuus ole tunkeutunut sisätiloihin, yhtenä yönä oli kuuma mutta sitten mies laittoi ilmastoinnista päälle jonkin kesäyön viilennys - jutun. Nyt pitää olla onnellinen, kun panostettiin uuden talon kohdalla noihin teknisiin juttuihin vaikka aluksi marmatin miehelle kun ei jäänyt sisustukseen rahaa;) Sisällä on lämmintä saman verran kuin talvella, joku 20-21 astetta. Se helpottaa kummasti.
Eilen oli muuten taas oikein väsyväsy päivä - en jaksanut tehdä yhtään mitään. Ja sehän vain lisää väsyä. Pitäisi olla touhua koko päivän niin ei ala väsyttää!!
Masussa potkitaan edelleen kovasti, mikä on mukavaa. Muuten ei ole ollut sen kamalan sunnuntain jälkeen mitään oireita (sunnuntaina supisteli kauheasti).
Mies tuossa keikistelee ilman housuja kun kaikki kalsarit on kuulemma narulla kuivumassa ja ihan litimärkinä kun satoi illalla... Pitää mennä silittämään ettei sen tarvi koko päivää noin kävellä.. Ei sen puoleen, ihan hyvältä näyttää...;)
nazu ja vauva2 rv jotain 30
Eilen aloin tekemään päässä listaa asioista, mitä pitäis hankkia ja tosi pitkältä tuntuu, vaikka ostais vaan ihan tarpeellisimman. Muutama vaate on vasta kaapissa, siskolta kyllä saan lainaan ison kasan pieniä vaatteita, kun meidän vauvoille tulee vaan n. 7 kk ikäero ja molemmat tyttäjä. Mutta vaunut, hoitoalusta, lakanat, vaipat (kestovaippoja ajattelin ainakin kokeilla), kantoliina pitäis hankkia... Melkein stressi tässä tulee:)
Olin pe neuvolalääkärillä ja sain lähetteen laboratorioon. Siellä tarkistettiin valkovuodosta tulehdusarvot. Tänään neuvolatäti soitti ja kertoi, että kaikki kunnossa. Hyvä niin, eikä edes hiivaa, se on ollut jo 2 krt raskauden aikana.
Onko teillä " tyttö- tai poikamaha" ? Meillehän sanottiin ultrassa, että se on tyttö, eikä olla sitä pidetty salaisuutena ja kaikki sanoo, että mun maha on selvä tyttömaha, leveämpi ja alempana, kuin poikamaha, vaikka suhteellisen pieni. Eka kun on tulossa, niin ei ole kokemusta kuin tämän mallisesta.
Ootteko löytäny nättejä äitiyskesävaatteita? Mä haluaisin jonkun nätin mekon, joka ois kiva päällä, mutta kaupoissa on vaan tosi rumia tai sit loppunu kokonaan. No kohta kai se helle jo kai loppuu ja ei kai niitä äitiysvaatteita kannata liikaa haalia. Ei edes ole hirveän kaihoisa olo, että kesä jo näin pitkällä, kun kohta tulee syksy ja oma vauva!!
Tänään vaihtu viikot ja alkoi jo 30. vko! Uskomatonta!!
Huh, mansikkaurakka ohi...Kolme laatikollista siivottiin, tehtiin hilloa ja laitettiin pakkaseen. Nyt voi taas talvella herkutella :)
Täällä oli illalla kova ukkonen, mutta siihen se sitten jäikin. Yöllä ei satanut vaan päin vastoin, oli oikein kirkasta. Ilmeisesti etelä-suomessa ollut kova myrsky?!
Vitsit et on inhaa kun supistelee niin herkästi, ei tartte kun asentoa äkisti vaihtaa sängyssä niin maha menee ihan koppuraksi :/Lääkärineuvola oli vasta joskus parin viikon päästä.
Monella oli tänään neuvola, tulkaahan kertomaan kuulumisianne =o)
Mitähän mun piti vielä sanoa...
Miannille voimia hampilekuriin, mä laistin siitä kokonaan vaiks oisin ilmaseks päässyt...Hyi hyi minua!
Hei, mites ne raskauskuukaudet lasketaan? Millä kuulla nyt olen?
PItäis jo muistaa ne, mutta nyt on muutenkin ollut vähän hakusella edes nuo viikot, toisin kun esikoisen odotuksessa...:)
Mulla on torstaina sokrurasituskoe, KÄÄK! Tosi inhottavaa!
Nyt pihalle hetkeksi ennen ruuan laittoa, moikkelis moi!
Camelot 25+5
olet ilmeisesti nyt 7. kuulla. Kyselin itse viime viikolla samaa, kun oli 28+0 ja sain ystävällisen vastauksen, että 8. kuu alkanut. Mutta tiedän, on tosi monimutkaista tää viikkojen ja päivien seuraaminen. Vielä eri maissa lasketaan hieman eri tavalla ne kuukaudet niin sekin vielä päälle!
Viikonloppu meni ulkoillessa ja eilinenkin vielä lomaillessa. Itse en osaa kärsiä helteestä kuin hetkittäin, kun sisällä on kuuma. Muuten tuntuu vaan ihanalta.
Olen kateellinen kaikille lomailijoille, itse kärvistelen koko kesän töissä (elokuun alussa reilu viikko ja satunnaisia päiviä lomaa) enkä malta odottaa äippälomalle pääsyä.
Alisa ja Niina: Kiitoksia tiedoista sokeriarvoihin liittyen. Asun Espoossa ja synnytän Kätilöopiston Haikaranpesässä. Vikat menkat oli jo joulukuussa, mutta mulla on ollut tosi pitkä kierto. Ekassa ultrassa la:ta muutettiin viikolla.
Masu on jo aika valtava. Raskaana olemisessa on monta ihanaa asiaa, mutta myös pientä vaivaa, vaikka hyvin on mennytkin. Kysyisinkin:
Mikä teitä muita eniten tökkii raskaana olemisessa?
Itseäni harmittavat asiat, joita en voi tehdä. Moni harrastus, laitesukellus ja seinäkiipeily esimerkiksi, on saanut jäädä. Isommat eräreissut saavat jäädä tänä kesänä tekemättä. En uskalla lähteä ratsastamaan enkä hyppiä trampoliinilla. Enkä kantaa painavia tavaroita, vaikka välillä olisi tarvetta! Ja tietty olisi joskus mukava juoda muutama siideri. Leffaan meneminenkin on vähän niin ja näin, kun ei meinaa kestää paria tuntia pissattamatta.
Ei sillä, etteikö vauvan saaminen olisi sen arvoista, että näistä asioista voi vuodeksi luopua. Olisi vaan mielenkiintoista tietää, mitä muut kaipaavat entisestä elämästään.
Jaksua ja hyvää oloa,
Ketsup 27+1 (kai)
nyt on sitten keskiraskauden lääkärikäynti takana, ja kaikki hyvin! ihanaa!
sf oli 24,eli juuri keskikäyrällä, sydänäänet hyvät;155, paikat kiinni,onneksi,kun olin supistusten takia vähän jännittänyt että jos onkin jo paljon tapahtunut kohdunsuulla kun kuiteskin uudelleensynnyttäjiä ollaan.
hemppa oli 113, eli taas rautakuurille, paineet hyvät,pissa puhdas, painoa oli tullut,huh,570g/vk,mutta onpa tuota turvotustakin joten se kai selittyy sillä. aika nopsa käynti oli, mutta tärkeintä että kaik ok!
tulehan jeni kertomaan omia kuulumisia lääkäristä myös;)
ja miannille tsemppiä ja sympatiat hammaslääkäristä, täällä käsi pystyssä yhdellä hampilääkärikammoisella.
möhömassu: mekin on mietitty itse tehdä tuon leander-kehdon tyylistä.. mistä löysitte semmoisen metallisoikion siihen yläreunaan? ja oliko hintava? kangasosat kyllä osaisin itse ommella ja muutenkin koota tuon mutta ainoastaan se metalliosa mietityttänyt..
aivan ihastunut tuohon kyseiseen kehtoon kyllä olen ja sitä jo tahtonut pitkään:)
nyt poika huutelee seuraa, täytyypi kiiruhtaa..
hellepäivänjatkoja!
fiikuna ja mytty edelleen 26+6 (varmistui lääkärillä;))
Moi kaikki!
Onneksi ei ole enää niin kuuma. Mulle hyvin riittää toi parikymmentä astetta lämpöä. Eilen ostin alennusmyynneistä pitkähihaisia paitoja kaksi, niitä olis kiva päästä käyttään:) niin, joku kyseli äitiysvaatteista. Hennesillä on kyllä, mutta ainakin täällä Tampereella kokoja on tosi huonosti, lähinnä S ja XS kokoja lähinnä löytyy ja muutenkin ne on silti aika karseita telttamalleja monet.Mutta mä oon tosi kivasti löytänyt ihan " normaalien" puolelta pitkiä paitoja. Hennesillä niitä on ja JC:stä löysin superpitkän paidan, ne oikein kunnolla peffan alle ulottuvat paidat on onneksi muotia ja tulee vielä piteneen mallit syksyyn mennessä, aika hyvä meille, vai mitä??!:)
Niin, Mianniko oli menossa hammaslääkäriin!? Varmista nyt moneen kertaan, onko se hammas todella poistettava vai voisiko juurihoitoa lykätä raskauden jälkeen tehtäväksi. Toi poistaminen kun kuulostaa aika vanhanaikaiselta. Ja kyseles vähän mitä siihen tilalle tulee, tarviiko hammasta, vaikuttaako purentaan ja miten siihen saa mahdollisesti uuden hampaan tilalle..ja millä hinnalla. Vai missäs kohtaa se hammas sulla on? Ja jos jotain poistoa tai mitä vaan tarvii tehdä, niin ei muuta kuin kunnon puudutus, eihän sen jälkeen satu ollenkaan. Vaadit vaan kunnon puudutuksen. Jos yhtään sattuu,niin sanot vaan ja laittavat lisää ainetta (tietty raskauden huomioon ottaen, mutta käsittääkseni vain raskauden eka kolmannes on sitä aikaa kun vältetään mahdollisuuksien mukaan puudutuksia yms.). Koitahan kestää! Sitten kun tuosta käynnistä olet päässyt niin voit onnitella itseäsi!
Myöhemmin kun et enää ole raskaana kannattaa kysellä hammaslääkäriltä esimerkiksi ilokaasussa tehtävää hammashoitoa, tai ihan esilääkityksessä tehtävää hammashoitoa. jopa nukutuksessa tehdään hoidot, saa ainakin kaikki kerralla kuntoon. Vaihtoehtoja on nykyään kyllä, mieluummin toisaalta hoitaa pikkuhiljaa kuin sitten kertarytinällä, siitä kun voi tulla kallista:) Eikä kannata yhtään hävetä hampaiden hoitamattomuutta, hammaslääkärit ja hoitajat ovat varmasti nähneet sata kertaa pahempaa kuin sinun suusi (luulisin:). Tsemppiä sulle!!! Niin, olen töissä hammaslääkärikeskuksessa, siitä tämä jaarittelu aiheesta:)
Mulla on jo ihan iso masu, ja tosiaan kumartelu on inhottavan tuntuista. Varpaiden lakkaaminenkin tuntuu ähistelyltä. Ja aika helposti alkaa kyllä supistaa kun esim. kiipeää rappuja tms. Ja hengästyy tosi nopeasti, ihan loiva ylämäki ja mä jo puuskutan..:)
Sain kassillisen vauvanvaatteita tutulta, ja vaippoja ja liivin suojuksia. Vaatteita alkaa tosiaankin jo olla tarpeeksi!
Hei, äitini on luvannut pinnasänkyostoksille maksumieheksi, ja tietty ahneuksissani havittelen heti tota Stokken sänkyä! onko muilla siitä minkälaista sanottavaa!????? Iso se on vähän, mutta onko kuinka käytännöllinen ja mitä kokemuksia muilla????
No, lähdetään nyt autokauppaan!
Iloista tiistaita kaikille!
terveisin Alisa ja vauva 27+1
Mekin palattiin pk-seudulle, takana neljän päivän reissu Pohjanmaan mummolaan.
Iskiaan kannalta reissu meni huonosti, mutta ikäviä uutisia oli se, että esikoinen 1v4kk kärsii ilmeisesti matkapahoinvoinnista kuten isänsäkin pienenä :( Oksensi kahdesti molemmilla matkoilla. Varsinkin paluumatka oli tosi rankka kun oksennus tuli heti 30 min jälkeen ja sitten piti koko ajan tuijottaa tyttöä että tuleeko lisää. Onneksi nukahti pariin otteeseen tunnin niin ei hänelläkään sinä aikana paha olo varmaan ollut.
Eilen sattui myös inhottava LÄHELTÄ PITI -tilanne kaiken päälle: Mies meni illalla lämmittämään maitopulloa samaiselle esikoiselle ja huusi tytölle että tuu mukaan. Tyttö lähti taapertamaan kohti keittiötä, kun yhtäkkiä kuulin olkkariin aivan hirveän räsäyksen ja paljon lasin helinää... juoksin sitten hätääntyneenä keittiöön, tyttö parkui kuin viimeistä päivää, onneksi ei ollut ehtinyt vielä keittiön puolelle kun astiakaapista oli hyllyn kannatin murtunut ja koko hylly kaikkine lasitavaroineen tuli alas!! Koko keittiö oli ihan lasinsiruissa. Miehelle tuli vain pieniä haavoja, mutta pelkässä vaipassa olleelle 80-senttiselle olisi voinut käydä TODELLA huonosti. Kyllä tuli itselle ihan hysteerinen itku kun tajusin, että ihan parista sekunnista oli kiinni ja vaikka mitä.
(.) - Eipä mitään erikoista, tosi voimakkaiksi on potkut yltyneet ja näkyy selvästi jo vaatteidenkin päälle. Mua vähän alkaa kauhistuttaa, että jos vaikka bussissa tai kaupassa huomaavat että maha hytkyy :o
Mun maha on muuten minusta selvästi TYTTÖMAHA. Lantio on levinnyt kuten esikoisestakin, maha ei ole kovin suuri ja se tosiaankin on aika alhaalla. Muutenkin olen sanonut pariinkin kertaan, että odotan ihan tyttöä, en osaa ajatella että poika tulis. Pitää se ultra tosiaan varata, että tarkastaa tilanteen.
Hokasin muuten eilen että KÄÄK, 25 viikkoa takana, vain 15 edessä! Siis PALJON vähemmän edessä kuin takana, kohta alkaa viimeinen kolmannes. Ei tunnu siltä että aika olisi mennyt kauhean äkkiä, mutta tuntuu jotenkin siltä että vieläkään en ole ehtinyt valmistautumaan mitenkään. Tuntuu että lokakuun alkuun asti on kalenteri ihan täynnä, ja sitten yhtäkkiä se vauva voi jo tullakin. Huh.
Eipä tässä muuta. Kuuma on, mutta en jaksa valittaa, kun ei tätä niin usein tapahdu :) Varsinkin kun itse saa nyt lomailla, työprojekti päättyi sunnuntaihin ja kun kerran ei ole gradun aineistoa niin en pysty sitäkään tekemään.
Hyvää tiistaita kaikille!
Coe rv 25+2
Kaikki oli kunnossa*huoh* Verenpaine 130/72, pissa puhdas ja painoa oli tullut n.600g/vko, mutta mä en oikein luota tuohon punnitukseen tällä erää....Olen aina neuvolan jälkeen käynyt täällä äiskän luona puntarilla ja se on näyttänyt samaa kuin neuvolan puntari. Nyt kävin täällä ja näyttää 1.5kg vähemmän kuin neuvolan puntari. Ihmettelin tosiaan kyllä tuota, että paino olisi noinkin paljon noussut:( Mutta minkäs teet, kun se nyt tuossa kortissa lukee:D
Hemoglobiinia EI MITATTU ja se ihmetytti kyllä! Olisin tietty voinut avata suuni, se nimittäin olisi kiinnostanut, kun olen tuota rautaakin popsinut jo yli 2 viikkoa....No, myöhästä pierasta kun *piip* on housuissa:D
Kohdunsuu oli napakka ja kohdunkaulakin ennallaan, HIENOA!!!! Ja eipä mulla niitä kipeitä suppareita oo ollutkaan eli sen puolen en niin pelännyt tuota, mutta olihan se tosi hienoa, että tsekattiin sekin puoli.
Oli tosi mukava lääkäri. Kyseli ja kertoili kaikenlaista:) Sydänääniäkin kuunneltiin ja mä TAASKAAN en huomannu kysyä sykettä..höh!
Sf mitta oli 26 cm ja keskikäyrillä mennään kuulemma:)
Vauva oli pää alaspäin, hyvä niin, vaikka kyllä hän siellä vielä pyörii miten sattuu.
Näytin 4D kuvaa lääkärille vauvan kasvoista ja hän totesi " Voi miten herttainen:)"
Juu että seuraavaksi sitten mennään lääkäriin synnytystapa-arviointiin joskus rv 36-37....plaah, tuntuu, että sinne on niiiiiiin pitkä aika vielä. Terkkari on seuraavaksi 8.8.
Noista raskauskuukausista niin eilen taisinkin mainita, että alkoi 8. raskauskuukausi (28 viikkoa täynnä sunnuntaina). Näin mä olen käsittänyt, että ne lasketaan....että kun 7x4=28 niin on 7 kuukautta täynnä ja nyt sitte mennään sitä kahdeksatta kuukautta...:)
Eipä tässä nyt muuta...paitsi, ettei niitä kelan päätöksiä tullut vielä tänäänkään!!! No jos huomenna, tai sit tai sit tai sit.....;)
Päivänjatkoja!!
T.Je_Ni 28+2 edelleen
Kyllä mun mielestä mulla on ihan selvä poikamasu :) Pyöreä pallo tuossa edessä, ei niinkään levinnyt sivulle päin.
Ja poikahan siellä tosissaan onkin, että pitänee paikkansa ainakin täällä tuo mahan muoto.
Jaa, että jossain satanut, ei täällä vaan. Eilen illalla oli kyllä kamala tuuli ja näytti, että vois ukkonen tulla mut ei..
Laitoin just koneeseen äippäpakkauksesta sisävaatteet, täytyis jotain kaappitilaa niille järjestää. Tuo meiän vaatehuone on hävityksen kauhistus, jotenkin se on vaan viimenen paikka jota tulee siivottua.
Mulla kans on imurointi sellanen, et vetää vatsan kovaks. Mulla kyllä tuo masu on aika alhaalla ja moni onkin sanonut sitä tyttömasuks.
Ja tuskinpa nuo vatsa/selkälihakset mitkään huiput ovat.
Kyllä mäkin oon miettinyt, et mitä kaikkee voi sitten tehdä, kun ei oo enää masua. Omakotitalon pihalla nyt aina on kaikkee tekemistä, nyt ei hirveesti voi kyykkiä kukkapenkeissä tai leikata ruohoo. Trampoliinikin on multa testaamatta.. Voi tehdä kunnon kävelylenkkejä, olla stressaamatta jokaisesta tuntemuksesta masussa..
Onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista Fiikunalle (jos oikein nimimerkin muistin), helpottavaa varmaan kuulla, et supistelut eivät ole tehneet mitään kohdunsuulle.
Ja tsemppiä hammaslääkäriin, sinä joka sinne olit menossa tänään!!! (on se jännä vaikka lukee tuon pinon niin ei oikein nimet jää mieleen, oisko se sitä raskausdementiaa??)
Taisi muillakin olla lääkärinneuvola tänään, tulkaahan kertomaan uutisia!
Kohta lähetään poikien kaa mun kaverin luo, hänellä on kolme viikkoa laskettuun aikaan:)), oispa jo ittekkin tuossa vaiheessa..
myttynen 27+4
Kiva että monella on mennyt neuvolalääkärit hyvin, itsellänikin on se ensi viikolla. Punnitus tietysti jännittää, kun on turvotustakin aika lailla... Viimeksi neuvolalääkäri ultrasi, olis kiva jos nytkin vähän vilkastais... Laite oli tosin kehno ja lääkäri vasta kuulemma harjoitteli ultraamista, eikä ainakaan osannut sanoa oikein mistään mitään. Mut jos olis vaikka nyt kesän aikana oppinut :) Vaikka kai siellä mun tuurilla on taas joku sijainen.
Mulla ei ole ollut pitkään aikaan mitään kirjoitettavaa tänne, maha kyllä kasvaa ja vauva potkii mutta siinäpä se. Helteet on kyllä vähän lannistaneet meikäläisen, ei oo oikein jaksanu mitään ihmeellisiä touhuta. Vauvanvaatteet sain sentään pestyä, ja totesin että niitä ei juuri enempää tarvita. Sain veljen perheestä aika kasan ja oon koko kesän rampannut kirppiksillä. Huuto.netin kauttakin oon hankkinut joitakin söpöstelyvaatteita. Nyt mua vähän hirvittää että yhdeltä kaverilta olis vielä tulossa vaatteita, sit täytyy jo valikoida että mitä otan kun ei kaappiin enää hirveesti mahdu.
Ei kummempia tällä kertaa, aurinkoista päivää kaikille!
Minea rv 25+1
Minulle hammaslääkäri sanoi juuri, että viisaudenhampaiden poistot tehdään vasta synnytyksen jälkeen tulehdusriskin takia.
Vauva potkii ja myllää illat ja yöt, ja kuumakin on!
t. Patovahti 27+2
Jeni:eikö sun nla korttiin oo merkattu vauvan sykettä? Mulla ainakin on sykkeen paikka siinä ja nyt 2 viimesellä kerralla siihen on merkattu syke. Tarkastapa vielä se kortti :)
Niin..tosta mahan muodosta. Ku minusta tämä maha on samalainen ku esikoiselta, ja esikoinenhan on tyttö. Mutta en mä silti oo huomannu mitenkää että ois levinny sivulle? En tiiä, ehkä hivenen on nyt sellanen eteenpäin kasvava enemmän mitä sivulle :)
Oih, oli IHANA naishammaslääkäri, semmonen joka todella ymmärsi mitä pelkääminen tarkoittaa. Puuduttu tosi hyvin ja varmisteli vähän väliä, että mulla on kaikki ok. Ei sitä hammasta sitten tarvinukkaan poistaa, vaan aloiteltiin siihen juurihoitoa ja nyt siinä on sellainen väliaikainen ratkaisu siihen saakka, kunnes vauva on maailmassa. Sitten lupasin käydä säännöllisesti semmoisen 4-5 kertaa, niin sitten on hammaskalusto suunnilleen kunnossa. Helpotti kyllä paljon, kun sain ekan positiivisen kokemuksen koko paikasta. Viimeksi menin joskus pari vuotta sitten kipupäivystykseen ja kun kerroin hammaslääkärille (vanha mies), että pelkään hirveesti ja tahdon kunnon puudutukset, niin vastaukseksi sain töykeän " ei tämän ole tarkoituskaan olla hauskaa" . Että eipä paljo helpottanu!!!
Ja mulla siis kyseessä ihan tavallinen poskihammas, ei viisaudenhammas.
Mahasta: Minulla oli esikoista odottaessa maha korkealla ja aika kapea. Tuli siis poika. Tyttöjä odottaessa on maha ollut matalalla ja leveä. Samoin on nytkin ja sekin tätä minun tyttöoloa vahvistaa :)
Kukahan se kyseli kolmannen raskauden kohdunsuujutuista.. Ei enää muista. No kuitenkin; mulla oli kolmatta odottaessani kohdunsuu rv 28+2 kiinteä ja kiinni. Rv 30+2 se oli sitten pehmennyt ja sormelle auki. Rv 34+ oli kahdelle sormelle auki, kanava lyhennyt ja erittäin pehmeä. Rv 37+5 on ollut 3cm auki ja rv 39+2 4-5cm auki. Tyttö syntyi 39+4 :D Ja siis mulla oli rv 30 lähtien paljon supistuksia, mutta ei ne kauhean säännöllisiä ollut...
jipii..tänään on nla-lääkäripäivä:)
edelleen kuuma, ja huonosti nukuttu yö takana, jalat kramppaili, asentoa täytyi vaihtaa,tukalan kuuma, piipillä piti juosta ja herätä juomaan.
mutta on tämä massu ja vauva vaan NIIN ihania:)
sisällä 28 ja ulkona 22,yritän nyt tuuletella jos vielä ilma kiertäisi kun ulkona ei niin hirmuisen lämmintä ole.
näin varmaan ekaa kertaa unta vauvasta,pöh,nyt en vaan muista enää mitä siinä tapahtui, synnytykseen liittyi..alkaa jo pyöriä kaikki mielessä.
no juu lähden nyt valmistautumaan lääkäriä varten ja tuun myöhemmin kertomaan kuulumisia:)
ihanaa tiistaita kaikille!
fiikuna ja myttyliini rv 26+6(??)