Mies "pettää" netissä
Oli jättänyt facebook-profiilinsa auki, kun lähti itse ulos, ja siihen tuli viesti eräältä naiselta. No katsoin keneltä viesti oli ja kun en tuntenut naista ja huomasin että olivat keskustelleet aiemmin, niin en voinut olla lukematta viestiketjua taaksepäin.. Kaikenlisäksi muistelin aiemminkin kyselleenii naisesta, koska en tuntenut häntä ja hän kommentoi jatkuvasti mieheni päivityksiä, mutta mies sanoi että oli joku tutun tuttu ja ettei oikeastaan itsekään tunne koko tyyppiä. Uskoin miestäni ja annoin sitten asian olla.
No... olipahan sitten kuitenkin viestitellyt todella paljon ihmisen kanssa jota ei edes tunne. Ja viestien sävy ei ollut mitenkään kaverellinen, vaan törkeetä flirttiä oli puolin ja toisin. Oli puhetta alastonkuvista, siitä miten on harmi että voivat vaan virtuaalisesti flirttailla ja unelmoida ym ym.. Viesteistä päätellen mieheni oli useamman kerran ottanut itse yhteyttä daamiin.
Nyt en oikein tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Kerroin miehelleni asiasta heti kun hän tuli kotiin. Itketti, ja mies sanoi olevansa pahoillaan. Sanoi että halusi vaan testata omaa viehätysvoimaansa. Väitti että flirttailu oli jäänyt viestien tasolle, eikä häntä oikeastaan kiinnosta enää jutella koko naisen kanssa. On kyllä sattumalta kuulemma törmännyt kyseiseen neitiin, ei vaan muistanut koska viimeksi... Muita vastaavia juttuja ei kuulemma ole ollut...
Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Tai ylipäänsä mitä mieltä ihmiset on tuollaisesta nettiflirttailusta? Meillä ei ole mennyt kovin hyvin viime aikoina, on pienet lapset ja molemmat ajoittain tosi väsyneitä ja hermot kireillä, mutta en siltikään olisi uskonut miehestäni moista :/
Kommentit (56)
Käykää homma perusteellisesti läpi keskustelemalla. Kun mies nyt tietää, että tiedät nettiflirttailusta ja että ovat tavanneet "sattumalta" ihan tosielämässäkin, niin suosittelen ihan suoraa avoimuutta. Kerrot siis, että olet jutellut asiasta esim. täällä netissä /kavereiden kanssa, ja kaikki ovat sitä mieltä, että hommassa on jotain enemmänkin. Et jaksa urkkimista ja vakoilua etkä asiaa pysty mieheltä puristamaan, jos tämä ei halua olla rehellinen. Toisaalta vaikka hän olisi koko ajan rehellinen, et todennäköisesti usko, kun on osoittanut selvästi, että voi valehdella. Tämä on lähtötilanne. Kysy mieheltä, mitä hän haluaisi tässä tilanteessa tehdä ja että ylipäätään ymmärtääkö, miten hirveää on, kun parisuhteelta on mennyt luottamus. Voit antaa esimerkkinä sen, että meni mies mihin tahansa tilaisuuteen, joudut aina miettimään, onko hän tällä kertaa rehellinen vai ei.
Oma rehellinen mielipiteeni on, että et pääse tuosta yli ilman ammattiapua. Vaikka mies tajuaisikin, miten pienestä se luottamus menee, niin itse et pysty sitä luottoa häneen palauttamaan vaikka kuinka yrittäisit. Kyllä tuossa on käytävä läpi kaikki parisuhteenne karikot ja matkalla mietittävä, onko tämä enää yrittämisen arvoinen juttu. Mies laittoi lumipallon vierimään eikä kumpikaan teistä pysäytä sitä, ellette tee yhteistyötä ja saa apua sivullisilta.
Vielä korostan, että on aivan sama, onko miehellä ollut fyysistä suhdetta kyseiseen naiseen vai ei, koska et voi tietää totuutta eikä mies pysty mitenkään sitä vakuuttamaan. Ehkä on hyvä, että tilanne meni tähän, koska nyt teidän on pakko hoitaa parisuhteen ongelmat tai todettava, ettei suhteenne ole pelastamisen arvoinen.
No voi herranjestas mitä vastauksia! Miehesi ainoa väärä teko oli, että jätti facen auki ja aiheutti siten sinulle pahaa mieltä.
Eihän tuo nyt niin vakavaa ole jos hakee hiukan piristystä arkeensa flirttailemalla netissä. Tai miksei vaikka livenäkin. Se tuo vaan mukavasti piristystä ja sitten jaksaa taas paremmin sitä omaa arkeaankin.
Ei pidä olla niin nipo. Ei toista voi omistaa! Sanot vaan miehellesi että hoitaa piristyksensä jatkossa varovaisemmin, ettei loukkaa sinua.
Mies on pahoillaan kun jäi kiinni. Hetken voi olla sun mieliksi ja sitten alkaa taas säätäminen. Nää on niitä miehiä jotka vonkaa suomi24 tai herkussa.
Sinuna kyllä jättäisin koko ukon. Luotto mennyt.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 09:58"]
No voi herranjestas mitä vastauksia! Miehesi ainoa väärä teko oli, että jätti facen auki ja aiheutti siten sinulle pahaa mieltä.
Eihän tuo nyt niin vakavaa ole jos hakee hiukan piristystä arkeensa flirttailemalla netissä. Tai miksei vaikka livenäkin. Se tuo vaan mukavasti piristystä ja sitten jaksaa taas paremmin sitä omaa arkeaankin.
Ei pidä olla niin nipo. Ei toista voi omistaa! Sanot vaan miehellesi että hoitaa piristyksensä jatkossa varovaisemmin, ettei loukkaa sinua.
[/quote]
Toista rakastava ihminen ei tee noin. Sinä taidat olla näitä naisia jotka antaa kaiken anteeksi ettei vaan mies lähde. Tiedoksi vaan tuollainen käytös kielii siitä, että ei kyllä yhtään kunnioita puolisoaan ja viisveisaa hänen tunteistaan.
Ap rikoit luottamuksen vakoilemalla miestä! Miten mies voi koskaan luottaa sinuun?
Ex teki samaa. Haki naista sekä virtuaalisesti, että real life ja aina oli syynä se, että joku ymmärsi häntä paremmin kuin minä. Nyt olen tosi onnnellinen, kun seurustelee ja elää egonkohottamis-elämäänsä jossain muualla.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 10:13"]
Ap rikoit luottamuksen vakoilemalla miestä! Miten mies voi koskaan luottaa sinuun?
[/quote]Mitä vakoilemista siinä on, että toinen jättää koneen auki ja katsoo mitä siinä on???
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 10:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 10:13"]
[/quote]Mitä vakoilemista siinä on, että toinen jättää koneen auki ja katsoo mitä siinä on???
[/quote]
Ei tosiaan hirveästi tarvinut urkkia, kun kannettava oli auki keittiön pöydällä.. No nyt mieheni sitten sanoi että tavallaan toivoikin jäävänsä kiinni. En kyllä oikein ymmärrä motiivia. Asia kuulemma vaivannut häntä, mutta miksi ei sitten kerro siitä itse, vaan haluaa että pahimmalla mahdollisella tavalla selviää? En tiedä onko kuviossa vielä paljon mitä en tiedä.. Mies kertoo jutelleensa irl naisen kanssa joku aika sitten, mutta nähneensä hänet vielä sen jälkeenkin sattumalta, mutta ei ole enää halunnut jutella. Vakuuttaa ettei kasvokkain tapahtunut mitään, oli lähinnä kiusallista.. Mene ja tiedä sitten. Pitää sulatella ja miettiä asiaa. Edelleen vaikuttaa jotenkin ylimieliseltä.. Ihan kun ois tyytyväinen kun on käynyt niin kun on käynyt, siis kun huomasi olevansa haluttava jonkun muunkin mielestä.
No millaisia ne viestit sen naisen kanssa olivat, oliko niissä jotain suoraa virtuaaliseksiä, siis esim. sellaista kuvailua mitä kumpikin haluaisi toiselle tehdä, oliko kuvien tai videoiden lähettelyä tms? Vai mihin tyyliiin ne juttelivat siellä facessa, jos se noin vakavaa sitten on? Kehuiko miehesi naista, haukkuiko sinua, vai millaista se juttu oli?
Vaikea käsittää, millaisesta viestinnästä saa draaman aikaan. Mitä miehesi on sanonut puolustukseksi? Onko teillä millainen seksielämä yhdessä, nautitteko molemmat toisistanne?
Ahaa, eli olivat siis koittaneet tavata livenä ja miettineet ja suunnitelleet varmaan seksiä, jos tilanne olisi johtanut siihen kemioitten puolesta. Ja miehen mukaan ei siis mennyt seksiin, no se on miehen tarina. Ja että kiusallista oli ollut...no sekin kuulostaa siltä, että molemmilla on ollut odotuksia, niin kuin treffeillä usein on ;)
Kannattaa ottaa siihen naiseen yhteyttä ja kysyä hänen näkemystään asiasta. Voi olla eri kertomus kuin miehelläsi. taitaa olla kevättä rinnassa ukollasi ;)
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 10:50"]
No millaisia ne viestit sen naisen kanssa olivat, oliko niissä jotain suoraa virtuaaliseksiä, siis esim. sellaista kuvailua mitä kumpikin haluaisi toiselle tehdä, oliko kuvien tai videoiden lähettelyä tms? Vai mihin tyyliiin ne juttelivat siellä facessa, jos se noin vakavaa sitten on? Kehuiko miehesi naista, haukkuiko sinua, vai millaista se juttu oli?
Vaikea käsittää, millaisesta viestinnästä saa draaman aikaan. Mitä miehesi on sanonut puolustukseksi? Onko teillä millainen seksielämä yhdessä, nautitteko molemmat toisistanne?
[/quote]
Oli avautunut meidän ongelmista, asia joka loukkasi ehkä eniten... Oli myös kehunut naista vuolaasti, unelmoivansa seksistä tämän kanssa jne. Nainen myös kertoi haluavansa seksiä mieheni kanssa. En jaksanut lukea kaikkia viestejä, niitä oli tosi paljon, saattoi olla myös jotain kuvailua olla siitä mitä haluaisi toiselle tehdä.. Kuvien lähettelystä juteltiin myös, joka oli kuulemma "läppää", sitä ei mieheni mukaan kuitenkaan tapahtunut.
Seksin kanssa on ollut ongelmia muutaman vuoden ajan, sen takia tällaiset ahdistaa ehkä vielä enemmän. Mutta ihme kyllä viime kuukausien aikana seksi on ollut ehkä parasta sitten alkuaikojen. En tosiaan oikein ymmärrä missä mennään...
[quote author="Vierailija" time="28.04.2013 klo 10:55"]
Ahaa, eli olivat siis koittaneet tavata livenä ja miettineet ja suunnitelleet varmaan seksiä, jos tilanne olisi johtanut siihen kemioitten puolesta. Ja miehen mukaan ei siis mennyt seksiin, no se on miehen tarina. Ja että kiusallista oli ollut...no sekin kuulostaa siltä, että molemmilla on ollut odotuksia, niin kuin treffeillä usein on ;)
Kannattaa ottaa siihen naiseen yhteyttä ja kysyä hänen näkemystään asiasta. Voi olla eri kertomus kuin miehelläsi. taitaa olla kevättä rinnassa ukollasi ;)
[/quote]
Tuskin nainen kertoo totuutta sen enempää kuin miehenikään... Muutenkin tulee sellainen olo että olen hullu kilariämmä jos otan siihen yhteyttä. Ehkä vaadin kuitenkin että mies poistaa hänet kavereistaan. Tuntuu tyhmältä vaan vaatia sellasta, jos mies ei itse sitä halua.
Edelliset kaksi viestiä siis ap:lta...
Lähetä sinä facebookissa sille naiselle viesti jossa kerrot nähneesi koko viestiketjun ja että miehesi tunnusti kaiken. Jos nainen vastaa viestiisi ja kertoo jotain mitä miehesi ei ole kertonut niin siinähän se selviää.
Lisäksi vaatisin miestä poistamaan naisen kavereistaan ja laittamaan sen eston että nainen ei voi ottaa mieheesi yhteyttä facebookissa.
Kokemusta nimittäin on.. tai oikeastaan minun mies ehdotteli naisella ja nainen pisti vastan, mutta parin viikon päästä he törmäsivät kännissä baarissa ja lopputulos on varmana arvattavissa. Kuulin tuosta tapauksesta tuon naisen ystävältä (pieni paikka juorut leviää), mieheni ei muista mitään koko illasta mutta mogasi sen verran että tunnusti että on pannut samaa akkaa joskus 3 vuotta aikaisemminkin.
Nykyään nainen on estänyt mieheni viestit facebookissa ja pyytänyt minulta anteeksi.
Mitenköhän ap:n parisuhteelle kävi? Ja "käräyttäjien"?
Itse olen myös kärvistellyt vastaavassa tilanteessa. Hävettää tunnustaa, että vuosia. Alkoholi on myös mukana kuvioissa. Jossain vaiheessa oli ihan antabuskin käytössä. Reilu 10 vuotta sitten kertoi itse pettämisestä. Sinisilmäisenä olin keskittynyt opintoihini ja hänellä oletin olevan työkiireitä ja -stressiä. Ilmeisesti "hoidatti" stressiä ja ahdistusta alkoholin lisäksi chattaamalla Suomi24:lla, josta sitten tarttui haaviin joku naimisissa ollut sarjapettäjä.
Jossain vaiheessa huomasin, että sama homma jatkuu edelleen. Ajattelin myös, että "käräytän". Viritin käyttäjätunnuksen ja kirjauduin sisään, kun tiesin mieheni olevan linjoilla. Ensimmäisenä huomasin, että olen "privamagneetti", koska miesten ja naiseksi itsensä ilmoittaneiden välillä oli määrällisesti huikea epäsuhta. Mieheni ei ollut yksi heistä. Myöhemmin selvisi, että oli sammunut. Joka tapauksessa minulle jäi pskat fiilikset. Jotenkin säälittäviä ihmiskohtaloita.
Myöhemmin löysin itseni lukemasta "Idiootit ympärilläni" -kirjaa. Siinä oli esimerkki "vihreän" ihmisen toiminnasta. Vaimo valitti miehen jättävän töistä kotiin tultuaan perheensä huomiotta ja vain pelaavan tietokoneella. Mies kuunteli ja alkoi sen jälkeen huomioida perhettään kotiin tultuaan laittamalla ruuan valmiiksi. Vetäytyi myöhemmin pelaamaan tietokoneella. Eli muutti käytöstään sen verran, että perheessä säilyi sopu, mutta ei luopunut pelaamisesta. Samaa kuviota toistaa myös mieheni. Minä valitan ja mies muuttaa hetkeksi käytöstään, mutta ei esimerkiksi luovu alkoholista, vaikka tietää itsekin, että mopo todennäköisesti lähtee käsistä jossain vaiheessa.
Mitään auta kieltää, poistaa kaverilistalta jne. Sitten oot vaan hysteerinen nainen, muistaa takuulla jatkossa sulkea kaikki yksityiset juttunsa, poistaa viestit ym.
minä oisin ollu sanomatta mitään ja jatkanut urkkimista..
Miehet on tollasia, lähestulkoon kaikki :/