Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omaehtoinen työnhaku? Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
27.04.2013 |

Tuleeko työkkäristä niitä työhönosoituksia kotiin? Vai saanko hakea tai olla hakematta työpaikkoja, ihan omantunnon mukaan? En saanut kuin soittoajan syyskuulle. Ja luulin että pistävät mut heti virkailijan juttusille tai vähintään väsäämään just jotain netti-cv:tä vai mikä se on mistä kovasti kohistiin? Tuntuu, että ei työkkärin väkeä oikein kiinnostanut edes mun tilanne. Jossain päivystyksessä kävin näyttämässä työtodistusta ja se nainen pauhasi että tulin väärään paikkaan ja kysyi jatkosuunnitelmista. Iski sitten ajan syyskuulle kun olen hakenut opiskelemaan, niin sitten tiedetään pääsinkö vai en.

En tiedä tällaisista mitään kun olen viimeksi ollut työtön 10 vuotta sitten.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyisin enää juoksuteta työkkärissä. Väkeä on siellä liian vähän, asiakkaat hoitaa asiansa verkossa. Koska työkkäriä haukuttiin vuosia tehottomaksi, siellä ryhdyttiin tekemään sitä, mitä asiakkaat haluaa eli antamaan kassalle lausuntoja rahanmaksuun.

Työttömänä saat nyt olla aika rauhassa, kunnes tulee 500 päivää täyteen. Töitä ei tarjota, koska työttömät on niin moneen kertaan valittaneet, että niistä tulee vain ongelmia.

PS, yhdellä virkailijalla on reilusti yli 200 asiakasta.

Vierailija
2/4 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:18"]

yhdellä virkailijalla on reilusti yli 200 asiakasta.

[/quote]Mut päädyinkö minä edes kenenkään asiakkaaksi, kun näin siis vain tuon päivystystyypin? Ennen muinoin kun jäi työttömäksi, sai heti ajan omalle virkailijalle ja sitten vielä joutui johonkin työnhakukoulutukseen tms muistaakseni olen sellaisessa istunut opiskelun jälkeen kun jäin työttömäksi. Kyllä ovat ajat muuttuneet! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuli vähän sellainen olo että eipä noiltakaan mitään palvelua saa, mutta toisaalta tämä "kesäloma" sopii mun suunnitelmiin paremmin kuin hyvin... ap

Vierailija
4/4 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.04.2013 klo 23:18"]

yhdellä virkailijalla on reilusti yli 200 asiakasta.

[/quote]Mut päädyinkö minä edes kenenkään asiakkaaksi, kun näin siis vain tuon päivystystyypin? Ennen muinoin kun jäi työttömäksi, sai heti ajan omalle virkailijalle ja sitten vielä joutui johonkin työnhakukoulutukseen tms muistaakseni olen sellaisessa istunut opiskelun jälkeen kun jäin työttömäksi. Kyllä ovat ajat muuttuneet! ap

[/quote]

Enää ei ole varaa omaan virkailijaan. Yleensä ensikäynnillekin  soitetaan käymään, ei noin vain mennä eli työkkäri ottaa yhteyttä. Vain ne asiakkaat, jotka erityisesti pyytävät saada palvelua, sitä saavat, muut saa olla rauhassa. Tietty niitä työtarjouksia tulee, mutta ei niitä ehditä kontrolloimaan.