Paineen tunne jaloissa yöllä
Aina kun näen painajaisia, herään siihen että jaloissa on kipua ja paineen tunnetta. Onkohan kyse levottomista jaloista vai voiko olla jotain muuta?
Kommentit (10)
Levottomat jalat ei ole paineen tunnetta vaan jalkoja kihelmöi niin että ei pysty pitämään paikoillaan. Onko sinulla verenpaine ja sokeri kunnossa?
Mulla on levottomat ja kuumat jalat. Vaikea kuvailla tunnetta. Unta ei meinaa saada kun hieron ja liikuttelen jalkoja edes takaisin. Sellainen painava, kirjaimellisesti levoton olo.
Joskus auttaa kun laitan tyynyn jalkojen alle, jotta saavat olla koholla.
N26
Vierailija kirjoitti:
Levottomat jalat ei ole paineen tunnetta vaan jalkoja kihelmöi niin että ei pysty pitämään paikoillaan. Onko sinulla verenpaine ja sokeri kunnossa?
On verenpaine ja sokerit kunnossa. Voisikohan johtua siitä että verenpaine on alhainen?
Minulla on stressaamiseen liittyviä jalkaoireita. Verensokeri on tarkistettu joten ei ole sitä. Olen itse diagnosoinut itselleni hyperventilaation. Kun olen stressaantunut, alan hengittää pinnallisesti. Vedän lyhemmin ja terävästi sisään ja puhallan pitemmästi ulos. Näin syntyy aikaa myöten elimistöön hiilidioksidin puute josta on seurauksena monenlaisia vaivoja. Löysin kerran asiaa koskevan suomenkielisen lääkäreille tarkoitetun artikkelin, en jaksa etsiä sitä mutta jos jotain kiinnostaa niin siinä oli niitä vaivoja listattuna. Ja toinen mikä kannattaa tarkistuttaa jalkojen tapauksessa on hemoglobiini ja ferritiini.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on stressaamiseen liittyviä jalkaoireita. Verensokeri on tarkistettu joten ei ole sitä. Olen itse diagnosoinut itselleni hyperventilaation. Kun olen stressaantunut, alan hengittää pinnallisesti. Vedän lyhemmin ja terävästi sisään ja puhallan pitemmästi ulos. Näin syntyy aikaa myöten elimistöön hiilidioksidin puute josta on seurauksena monenlaisia vaivoja. Löysin kerran asiaa koskevan suomenkielisen lääkäreille tarkoitetun artikkelin, en jaksa etsiä sitä mutta jos jotain kiinnostaa niin siinä oli niitä vaivoja listattuna. Ja toinen mikä kannattaa tarkistuttaa jalkojen tapauksessa on hemoglobiini ja ferritiini.
Lisäys, kun olen hankkiutunut eroon stressistä ja muutenkin yritän tarkkailla etten hyperventiloi, olen päässyt suurin piirtein oireista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on levottomat ja kuumat jalat. Vaikea kuvailla tunnetta. Unta ei meinaa saada kun hieron ja liikuttelen jalkoja edes takaisin. Sellainen painava, kirjaimellisesti levoton olo.
Joskus auttaa kun laitan tyynyn jalkojen alle, jotta saavat olla koholla.N26
Mulla tuota tunnetta esiintyy tosiaan vain silloin kun herään kesken unien, ehkä kerran viikossa. Ei ole levotonta oloa muuten eikä pakottavaa tarvetta liikutella jalkoja.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Joskus auttaa kun laitan tyynyn jalkojen alle, jotta saavat olla koholla.N26
Magnesium auttaa. Ainakin mulla.
Veritulppa? Tosin kipu on järkyttävä
Minulla levottomiin jalkoihin auttaa rasvaaminen tai suihkutus viileällä vedellä. Pohkeet tulivat kipeiksi kun sain vereenpainelääkkeet.
Tunne on jaloissa polvista alaspäin, lähinnä pohkeissa. Olisi kiva kuulla kokemuksia.