Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vl ja ehkäisy

Äiti - 87
05.07.2020 |

Onko täällä vluskovia, jotka ehkäisee salaa?

Mieheni ei hyväksy ehkäisyä ja itsekin asian kanssa paljon kamppaillut. Nyt alkaa omat ajatukseni pyöriä liikaa tämän asian ympärillä ja pelottaa tulla raskaaksi.
Haluan olla vl ja haluaisin ehkäistä. Tässä on ristiriita.
Pelkään mitä muut ajattelevat jos saisivat tietää.

En siis ehkäise, mutta haluaisin tietää onko salaa ehkäiseviä vlia.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näille sanoo että ehkäisy on syntiä joku lahkojohtajako? Sellaista ei missään maailman opuksessa lue?

Vierailija
22/35 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin myös keskeytettyä yhdyntää?

Oletko puhunut miehesi kanssa? Onko hän ehdoton, vai ymmärtäisikö jos kertoisit ahdistuksestasi.

Muuthan asiasta ei tiedä ellei toinen teistä kerro, enkä usko että kukaan kehtaa kysyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit niellä satsit

Vierailija
24/35 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks tälläsestä edes puhutaan vuonna 2020? On paljon pahempaakin kuin omasta terveydestä huolehtiminen. Ehkäisy on henkkohtainen asia ja siihen on oikeus. En ole lestadiolainen, mutta uskova kuitenkin. Ennen ei ollut vaihtoehtoja, nyt on. Ei ole mikään pakko tulla raskaaksi, jos ei halua. Mies ymmärtää tai on ymmärtämättä. En edes antais sellaselle miehelle, joka kieltäytyy ehkäisystä.

Vierailija
25/35 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näille sanoo että ehkäisy on syntiä joku lahkojohtajako? Sellaista ei missään maailman opuksessa lue?

Samaa ihmettelen. Joku perustelu olis paikallaan.

Vierailija
26/35 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei hyväksy ehkäisyvälineiden käyttöä, niin voisitko ottaa käyttöön ns. varmat päivät? Apuna voi käyttää (voithan?) ovulaatiotikkuja ja kehon lämpötilan mittaamista, jos haluaa pelata varman päälle. Käytännössä siis seksiä harrastetaan tarpeeksi kaukana ovulaatiosta. Kai sinä itse kuitenkin saat päättää, minä päivinä suostut seksiin?

Vierailija
27/35 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit niellä satsit

Sä voit aloittaa Suomen-kiertueen, jonka aikana nielet kaikkien halukkaiden lastit. Torin kulmalle vain odottelemaan halukkaita. Menet onnibussilla, niin kustannukset pysyy aisoissa. Ei sulla muutakaan näin kesällä, tai koskaan, ole.

Vierailija
28/35 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi ei hyväksy ehkäisyvälineiden käyttöä, niin voisitko ottaa käyttöön ns. varmat päivät? Apuna voi käyttää (voithan?) ovulaatiotikkuja ja kehon lämpötilan mittaamista, jos haluaa pelata varman päälle. Käytännössä siis seksiä harrastetaan tarpeeksi kaukana ovulaatiosta. Kai sinä itse kuitenkin saat päättää, minä päivinä suostut seksiin?

Varmoja päiviä olen käyttänyt, silti on raskaaksi tulemisen pelko taustalla.

Seksiin pakottamista ei ole.

Vierailija
29/35 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varmat päivät ei muka olisi ehkäisyä mutta kierukka on? Hanki kunnollinen ehkäisy, se ei ole miehen asia millään tavalla. Niin muutkin vl-parit toimivat, joissa vain toinen haluaa ehkäistä. Ehkäisyä haluava käyttää ehkäisyä. Se, joka ei ehkäisyyn suostu puolestaan on käyttämättä. Yksinkertaista.

Vierailija
30/35 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen. Joku perustelu olis paikallaan.

Ei kukaan kieltämällä kiellä. Tämä on kehotus. Ja sanotaan että kaikki lapset ovat jumalan lahjaa ja nämä lahjat otetaan avosylin vastaan.

Uskovilla on erilainen omatunto kuin "ei uskovilla". Ja tämä omatunto ei salli ehkäisyä, se tekee syntisen olon. (Tiedän että tätä ei ymmärrä täällä moni koska vluskovilla on erilainen omatunto, kuin muilla uskovilla tai ei uskovilla)

Ajat muuttuu, mutta usko pysyy samana ajan muuttuessa. Siksi nykyäänkään ei hyväksytä ehkäisyä vl piireissä. Ja kyllä minäkin olen sitä mieltä että ehkäisyä ei pitäisi käyttää. Siksi tämä asia onkin minulla niin pelottava ja suuri. :(

Vierailija
31/35 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten inhottava puheenaihe.

Tuollaiset ovat jokaisen hen.koht. asioita.  Kuvottavavaa, että on tuollaisia uskontoja,  joissa toisten sukupuolielämää vahditaan!!  Kaikenlaisia, sairaita  lahkoja niitä onkin.

Ei sitä vahdita. Uskotaan vaan, että ehkäisyä ei tule käyttää. Kukaan ulkopuolinen ei sitä tiedä jos et kerro ja ei varmasti myöskään asiasta kysy. Ongelma ehkä on että mies ei halua ehkäisyä ja nainen haluaa ja samalla ei halua.

Voi kuule, kyllä vahditaan. Jos ei vatsa ala pyöristyä soveliaan ajan kuluessa edellisestä, voidaan jopa ruveta kyselemään, "miten on uskosi laita?" - koska oikea uskova tekee lapsia vähintään kerran kahdessa vuodessa.

Vierailija
32/35 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy on jokaisen henkilökohtainen asia, siitä ei tarvitse kertoa edes miehelle. Nollalinja.fi:n mukaan ehkäisyn kieltäminen on seksuaalista väkivaltaa

Keho on sinun, ei hänen, ei yhteisön.

Vierailija
33/35 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkup kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi varmat päivät ei muka olisi ehkäisyä mutta kierukka on? Hanki kunnollinen ehkäisy, se ei ole miehen asia millään tavalla. Niin muutkin vl-parit toimivat, joissa vain toinen haluaa ehkäistä. Ehkäisyä haluava käyttää ehkäisyä. Se, joka ei ehkäisyyn suostu puolestaan on käyttämättä. Yksinkertaista.

Mutta jos mieskin on sitä mieltä että jos käyttää ehkäisyä ei ole uskovainen. Ja tätä en millään voi hyväksyä.

Vierailija
34/35 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin on muutama vl-perhe, joissa on noin 5 lasta. Jos ei ehkäisisi, olisi ainakin tuplamäärä.

Vierailija
35/35 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi miten inhottava puheenaihe.

Tuollaiset ovat jokaisen hen.koht. asioita.  Kuvottavavaa, että on tuollaisia uskontoja,  joissa toisten sukupuolielämää vahditaan!!  Kaikenlaisia, sairaita  lahkoja niitä onkin.

Ei sitä vahdita. Uskotaan vaan, että ehkäisyä ei tule käyttää. Kukaan ulkopuolinen ei sitä tiedä jos et kerro ja ei varmasti myöskään asiasta kysy. Ongelma ehkä on että mies ei halua ehkäisyä ja nainen haluaa ja samalla ei halua.

Voi kuule, kyllä vahditaan. Jos ei vatsa ala pyöristyä soveliaan ajan kuluessa edellisestä, voidaan jopa ruveta kyselemään, "miten on uskosi laita?" - koska oikea uskova tekee lapsia vähintään kerran kahdessa vuodessa.

Minä varmaan vastaisin, että eihän Jumalakaan tehnyt kuin yhden...