Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

--------Tammikuiset 06 kesähelteissä--------

10.07.2006 |

Hei,

en löytänyt tämän viikon listaa, joten aloitan nyt ma-ti välisenä yönä.

Oltiin tänään vihdoin neuvolassa ja mitat oli huimat 11850g ja 71cm. Täällä siis hilluu kunnon sumopainija. Sanoivat neuvolassa että voin aloittaa kiinteiden antamisen kaksi kertaa päivässä. Nyt olen antanut kaksi viikkoa kiinteitä kerran päivässä. Kiva kun voi antaa jo noita kiinteitä, sillä imetys ei enään onnistu istualtaan, joten hankala kaupungilla löytää imetyspaikkaa makuultaan.

Liikkuminen on jo parempaa eli enemmän kääntyillään ja heilutaan muutenkin. Nämä helteet kyllä saaneet pojan hiukan ärtyisäksi, mutta otetaan päivä kerrallaan.

Ei täällä mitään ihmeempiä. Suomen kesä on ihana!

T.äitee ja Titus-mussukka

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siro poika meillä, 66,5cm ja tasan 7kg. Mutta ei kai tässä syytä huoleen. 7kk kohdalla kuitenkin kontrolli. Meidän ongelmaksi on tulossa öisin hääräily ja syömättömyys. Ollaan syöty jo monta kk kiinteitä ja kaikki menee jo mukavasti mutta nyt ilmeisesti hampaiden takia on heittäytynyt ihan mahdottomaksi, joskus ei koko päivän aikana kuin juo vain maitoa, ja mua ahdistaa! Tuntuu, etten saa ruokittua lastani, kun on niin hoikkakin :(

Yöt on kans ihan mahdottomia, kääntyy unissaan mahalleen ja alkaa häärätä ja vahingossa sitten herää ja muutenkin touhuaa kaikkea maan ja taivaan väliltä. Oisko syynä tämä että on keksiny konttausasennon ja ryömimisen? Että pitää sitten yölläkin kelailla näitä uusia juttuja..

No, täytyypä mennä puuhailemaan ja nauttimaan hiljaisuudesta pojan nukkuessa. Me asutaan ihan pohjoisimmassa Lapissa joten meitä ei oo helteet vaivannu :)

Terkuin Tiia ja Joona

Vierailija
42/45 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, meidän poika siis syntynyt jorvissa, espoossa. (5.1)

mites teille muille joilla ISOJA vauvoja on kommentoitu tätä kokoa?

Välillä ärsyttää kun kaikki, ihan kaikki kommentoivat pojan kokoa..sanovat jopa läskiksi, mikä mun mielestä tarpeetonta, onhan poika iso, nyt 6kk 10,5 kg ja 72cm, mutta ei sentään läski, ainakaan mun mielestä kukaan vauva ei oo läski, vauvat on pullukoita tai pyöreitä ;)

mausi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun turkasen nopeat nakkisormet =) !!

Juu siis 19.1. kävin myös minä synnyttämässä ja tälläkin kertaa Hyvinkään sairaalassa. Laskettuaika oli 21. eli pari pv " etuajassa" . Kovasti jännättiin kuinka käy, kun itse oon syntynyt 16. ja mies 20.1. ,mutta onneksi tyttönen sai oman syntymäpäivän. Esikoinen taas on syntynyt puoli tuntia ennen hääpäiväämme eli meillä on kaikki juhlat kutakuinkin samassa ryppäässä.

Vettä on meidänkin neidille annettu ja hyvin tuntuu pullosta hanavesi maistuvan.

Vierailija
44/45 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neillä neiti tuli 6kk ikään tiistaina. Eli 11.1.06 siis syntynyt. Pitkähkö tyttö, 71cm ja 8295. Isoveljensä linjoilla menee.. mutta muutaman sentin lyhyempänä kuitenkin.

Ryömiminen sujuu jo. Viime päivinä opittu taito. Rauhallinen tyttö, niin rauhalliseen tahtiin myös ryömii:) Osaa kyllä, jos haluaa. Konttausasentoon noustaan jo myös. Toivottavasti nyt ei olis kiire neidillä päästä liikkeelle.. .

Syöttötuolissa istuminen sujuu kuin siinä olisi aina istunut, ja onkin niitä lempi puuhia.

Uusia ruokalajeja on pikkuhiljaa maisteltu, kun iho on herkkis muutenkin. Mutta 4kk ikäisestä kiinteitä on kuitenkin saanut.

Meidän puolivuotias on hymytyttö, kaikilla kahdella hampaallaan:)

eeviliina: meillä kanssa tuo aurinkovarj ihan ehdoton ja kovassa käytössä! Mitä nyt onnistuin omani jo rikkomaan.. ei meinaan mene enää kiinni! Eli kotikäytössä vaan:)

G.Yöunet: Meillä NOIN 20.30-6.30, ja syödään sillä välillä kerran, varsin aamulla. Maitoa uppoaa silloin lähes 2dl, eli nälkäänsä syö.

G.Uusivauva: Meillä näillä lapsilla lähes 6v ikäeroa. Ei edes ollut puheissa kolmonen. Aika näyttää kuin käy. Synnyttäminen ei miun juttu.. joten pakko päästä niistä traumoista aina ennen kuin tulee edes mieleen uusi vauva.. Eli ei vauvakuumetta täällä:) Nautin tuosta ihanuudesta nyt täysillä mikä jo on:)

Millamalla: Myö onkin synnytetty samassa sairaalassa. Ja 19.1, illalla, päästiin myö kotiin! Pakkasta oli yli -30 silloin:) Ja meille tulossa tuo Libero-body tässä lähiviikkoina. Vaikka näkyy paikallisessa kaupassa olevan tarjous että 2paketilla sen saisi.. . Varsin söpö on:) Tytölläkin menee hyvin:)

G.vesi: Meillä juodaan vähän. Reissussa tarjoan kitinään.. ei kyllä uppoa:) Ihan kylmää kraanavettä olen laskenut pulloon ja siitä sit.. .

Mahara

Vierailija
45/45 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehkä muistaakin minut odotuspuolelta. (Meidän poika syntyi joulukuun puolella). Eilen täytti 7kk. Konttaa, nousee seisomaan tukea vasten, kovasti keskustelee. Iloinen on ja välistä suuttuu mukamas tosissaan. Kuulostaa kiroilevan.

Mahara kertoi noista syömiskuvioistaan. Meillä menee aika tasan samalla kaavalla. Hän ja vikli kertoivat hörppyytävänsä vettä kupista kiinteiden yhteydessä. HIENOA! Mulla on ollut tapana lopetella tuttipullotouhut n. 8-9kk iässä, ja on tosi paljon helpompaa hoitaa se homma, kun vauva on jo tottunut juomaan kupistakin.

Harso toisella kädellä alle, sillä tottumattoman vauvan suu hieman falskaa (siksi vedellä on hyvä harjoitella). Kaikki mun lapset on ainakin tosi paljon tykänneet hörppyytellä, se on vähän kuin leikkiä.

Kaikki vaan innolla kokeilemaan kupista vettä!