Miespari sai kirkkovihkimisen Sievissä
Kalajokilaakson digilehden ylivoimaisesti luetuin uutinen päättyvällä viikolla kertoi Sievin kirkkoherran Anita Leppälän suorittamasta samaa sukupuolta olevan parin kirkkovihkimisestä. Sitä on lukenut yli 3 000 lukijaa.
Tämäkö on siis Kirkon virallinen kanta?
Onko asiasta uutisoitu muissa medioissa, ylläoleva kappale on ainoa tekstikappale joka Kalajokilaakso-lehden artikkelista aukesi maksumuurin takaa.
Miespari vihittiin kirkossa ja siitä tulee pieni uutinen paikallislehteen ja sitäkään ei pääse lukemaan ostamatta paikallislehden digitilausta? Kirkkoon kuuluu suuri osa suomalaisista, tälläisestakin voisi tiedottaa sen sijaan että lehdet täytetään uutisilla joilla lietsotaan kapinoita.
Kommentit (31)
Mikä on kirkon virallinen kanta??? Ihmisillä on oikeus tietää se. Erosin kirkosta ja haluan tietää mikä on nyt kirkon virallinen kanta. Miksi tätä asiaa salaillaan?
Otsikko on muuttunut matkan varrella. Kyse on ollut kirkollisesta vihkimisestä.
Onneksi tuo sukupuolinen poikkeavuus on vielä mitättömän pieni asia ja niitä epänormaaleja on hyvin vähän normaaleihin heteroihin verrattuina.
Ne poikkeavat tosin yrittävät kaikin keinoin normalisoida epänormaalia suuntautumistaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älkööt ihminen erottako!
Hah hah, nykypäivän menoa kun kattelee, niin. Ei kyllä päde alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Sievi ole lestojen luvattua aluetta? Mitenkähän niiden suu nyt PANNAAN?
😲😒😁😣😕😉😜🤐🤑😤
Mitäs siitä. Kaikki ovat iloisia parin onnesta.
Reisjärvi ja Sievi ovat maamme lestadiolaisimmat kunnat. Ihan oikein heille, että näkevät vähän muutakin elämää kuin sitä lesta-aatetta, suurperhe-meininkiä ja vaimon alistamista.
Vierailija kirjoitti:
Hei tässä toinen avioparista. Ensinnäkin olemme tasa arvoinen maa ja meillä on kans oikeus kirkkollseen vihkimiseen jos itse pappi hyväksyy ja tässä tapauksessa pappi itse halunnut ja ollu kunnia. Toiseksi emme ole mitään maajusseja. Ig. ruzzlis voi käydä katsomassa kuinka kauniita ihmis sieluja ollaan. Ja kolmanneksi kannattaa jättää omaan arvoonsa tollaiset että Hyi tälläistä kuraa ja kannattaako. Todellaki kannattaa meilläkin oikeus rakkauteen. Mutta on ihmisiä jotka ovat vielä sielä syvässä luolassa että ei ymmärrä. Minä kiitän onnitteluista ja ihanaa loppu kesää kaikille 🥰
What? Ja tasan olet.. Opettele edes kirjoittamaan ja käy yläaste loppuun.
kirkolliseen
tasa- arvoinen
ihmissielu
tällaista
loppukesä
Lopunaikoja eletään Sievin suvessa koittaa syksy ....
Ei mitään synnintuntoa, ei Jumalan Sanaa kohtaan auktoriteettia. Papin vannomat vihkimysvalat unohdetaan ja Raamatun Sana muutetaan uuteen vapaaseen muotoon. Tästä seuraa myös se, että Jumalan Sana muokataan oman tahdon mukaan.
Synnin palkka on kuolema, Jumala Armahtaa katuvaa ja synnintunnossa kulkevaa ihmistä. Jumala Vapauttakoon Anitan Askeleet Kristus Kalliolle Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta Ylistämään ja Kiittämään ! Hänen teoistaan puhumaan ja todistamaan elävästä uskostaan Jeesukseen Kristukseen. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Lopunaikoja eletään Sievin suvessa koittaa syksy ....
Ei mitään synnintuntoa, ei Jumalan Sanaa kohtaan auktoriteettia. Papin vannomat vihkimysvalat unohdetaan ja Raamatun Sana muutetaan uuteen vapaaseen muotoon. Tästä seuraa myös se, että Jumalan Sana muokataan oman tahdon mukaan.
Synnin palkka on kuolema, Jumala Armahtaa katuvaa ja synnintunnossa kulkevaa ihmistä. Jumala Vapauttakoon Anitan Askeleet Kristus Kalliolle Vapahtajaamme Jeesusta Kristusta Ylistämään ja Kiittämään ! Hänen teoistaan puhumaan ja todistamaan elävästä uskostaan Jeesukseen Kristukseen. Aamen.
Ei ole mitään näyttöä, että mitään Jumalan sanaa olisi olemassakaan.
Aah, kristinusko, aate muuttuu sen mukaan mikä on yleisesti suosittu suhtautuminen asioihin. Eli toisin sanoen, millä saadaan pidettyä ihmiset kirkon riveissä. Vähän veikkaan, että Raamattu on eri mieltä siitä, että naispapin on ok vihkiä miespari, mutta sitähän luetaan muutenkin kuin piru konsanaan.
Itse olen toki sitä mieltä, että ammatit eivät ole vain toiselle sukupuolelle sallittuja ja tasa-arvoinen avioliittolaki astui meillä nolottavan myöhään voimaan. Olen myös sitä mieltä, että ev.lut.kirkko pitäisi erottaa valtiosta ja laittaa samaan riviin muiden uskontojen kanssa.
Onnea avioparille joka tapauksessa <3