Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta tulee mummo! Aika sokki päällä, myös tyttärellä sillä on jo kuudennella kuulla ja sai vasta eilen tietää asiasta.

Vierailija
05.07.2020 |

Näimme viime kuussa ja ei mitään vauvamahaa, tiukka mekko päällä! Oireitakaan ei kuulemma ole ollut, eilen oli sitten verisen vuodon ja selkäkipujen takia hakeutunut päivystykseen.
Niin ja tytär on siis 22, mikään teiniraskaus tämä ei ole :) Tyttären avomies on myös mielissään asiasta vaikka sokissa tietenkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon nuorelle parille ja mummille!

Vierailija
2/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä on sentään 3 kuukautta tottua ajatukseen, ja valmistautua vauvan tuloon (jos kaikki menee hyvin).

Ajattelepa tapauksia, joissa ensimmäinen merkki raskaudesta on se, kun synnytys käynnistyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitini on saanut aina jälkikäteen, siis vauvan jo synnyttyä, kuulla ekaa kertaa siitä että olen saanut lapsen. Ei ole nähnyt siis kertaakaan raskauksien aikana tai tiennyt raskaudesta, kun ei oikein ole kiinnostunut aikuisista lapsistaan.

Äitini on vastannut vauvauutiseen yhdellä sanalla: JAA.

Ei onnittelua, ei shokkia, ei innostumista.

Ap on selkeesti hyvää mummoainesta! Mun oma äiti on todella paska mummo, mutta niin oli äitinäkin. Onnea ap!

Vierailija
4/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille kaikille! Mutta teiniraskaus se on kuitenkin nykymittapuun mukaan, sillä teini-ikä lasketaan 25 ikävuoteen asti tänä päivänä. Aivot kun kehittyvät sinne asti.

Vierailija
5/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ylläri! Meni lähitulevaisuuden suunnitelmat uusiksi. Onko töissä vai opiskeleeko?

Vierailija
6/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin otsikon: Minusta tulee mummo. Aina seisokki päällä.

:D

Vierailija
7/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan ylläri! Meni lähitulevaisuuden suunnitelmat uusiksi. Onko töissä vai opiskeleeko?

Hän on kampaaja mutta nyt jää varmaankin pois työelämästä joksisikin aikaa. 

Aloittaja

Vierailija
8/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellainen vastuuton tuleva äiti se siellä. Kyllä kuudennella kuulla pitäisi jo jotakin aistia, vaikka vatta ei olisikaan näkyvä.

Vierailija
9/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sai tietää raskaudestaan vasta kun synnytti ja lähti sairaalaan vielä baarin terassilta :( Oli ylipainoinen ja epäsäännölliset menkat niin ei ollut ihmetellyt myöhästyneitä menkkoja  ja vauvavatsa oli uponnut sinne muiden muhkuroiden sekaan. Olin viereisessä pöydässä ja muistan ikäni kun nousi seisomaan, sytytti tupakan ja sanoi " Mun on pakko mennä sairaalaan ai v""u!"  Selkää pidellen siitä sitten lähti, pyörällä. Luultiin että se umppari tai pissatulehdus ja tulee myöhemmin takaisin. No ei tullut.

Oli  päivystyksestä ohjattu suoraan synnärille.  Koska oli haissut kaljalta niin lastensuojelu oli tietenkin puuttunut asiaan. 

Vierailija
10/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että tuli jotenkin ilmi ja toivottavasti vauva on terve! Näin se elämä yllättää. Kiitos ap kun jaoit uutisen meidän kanssa. Tuli hyvä mieli :)

Vierailija
11/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovanan positiivinen yllätys vaikka sokkireaktion aiheuttikin läheisille. Onnea tulevalle mummille!

Vierailija
12/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan... piti kirjoittaa. Edellinen...

Vierailija
13/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellainen vastuuton tuleva äiti se siellä. Kyllä kuudennella kuulla pitäisi jo jotakin aistia, vaikka vatta ei olisikaan näkyvä.

Äitini sai tietää veljestäni vasta synnyttäessään. Oli hyvin laiha nainen,  rinnat mallia paistetut munat eikä mitenkään näyttänyt odottavalta äidiltä. Veli syntyi  vuonna 79, äiti oli juuri täyttänyt 18. Naimisissa kuitenkin isän kanssa jo. Myöhemmin äiti sitten stressasi hirveästi että mitä jos sama tapahtuu uudelleen ja vähällä olikin tapahtua sillä kun odotti minua sai tietää asiasta vasta viikolla 17 tai 18. Edelleen oli laiha, jotain veristä vuotoa jonka tulkitsi kuukautisiksi  ja täysin oireeton. Raskaus selvisi kun sai rajun pissatulehduksen ja pyysi raskaustestiä samalla. Niin ja minä synnyin vuonna 82, ei ilmeisesti vielä ollut testejä apteekeissa vaan piti mennä lääkäriin pissimään purkkiin...

Vierailija
14/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuttu joka jossain kahdeksannella kuulla muun sairaalareissun yhteydessä sai kuulla olevansa raskaana. Eihän sitä uskoisi mutta näin voi olla.

Vierailija
15/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea teille kaikille! Mutta teiniraskaus se on kuitenkin nykymittapuun mukaan, sillä teini-ikä lasketaan 25 ikävuoteen asti tänä päivänä. Aivot kun kehittyvät sinne asti.

Teini- ikä on edelleen sanaan teen päättyvä ikä, eli 13- 19 v.

Vierailija
16/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siskoni oli käynyt terveyskeskuksessa kovan närästyksen, päänsärkyjen  ja  ummetuksen takia lääkäri oli kysynyt siskon valtavasta vatsasta ja saanut kiukkuisen vastauksen " se on läskiä!" Sisko ja äiti ovat oikeasti todella omenalihavia, siksi minäkään en ihmetellyt siskon muhkeaa pötsiä vaan ajattelin että söisi vähemmän karkkia.  Sisko on aika lyhyt ja lopulta nurkan takaa tuli ensin maha ja sitten sisko, mutta kukaan ei silti tajunnut... lääkärit vain määräsivät lääkkeitä "jännityspäänsärkyyn ja ummetukseen", toisin sanoen sisko siis veti jos jonkinlaista nappia ja päälle poltti askin päivässä. Että hyvin meni!

Synnytys sitten käynnistyi kun oli ollut kaverillaan muuttoapuna. Lapsivedet meni  kotona mutta luuli pissanneensa, soitti ambulanssin ja synnytti sinne ambulanssiin. 

Vierailija
17/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisilla en ihmettele, että raskaus saattaa mennä pitkälle ennen huomaamista. Kaksi opiskelukaveria sai lapsia opiskeluaikana ja kummankin kohdalla epäilin, että olisivat raskaana, mutta en ollut todellakaan aivan varma ennen kuin itse ottivat puheeksi.

Vierailija
18/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisilla en ihmettele, että raskaus saattaa mennä pitkälle ennen huomaamista. Kaksi opiskelukaveria sai lapsia opiskeluaikana ja kummankin kohdalla epäilin, että olisivat raskaana, mutta en ollut todellakaan aivan varma ennen kuin itse ottivat puheeksi.

Rakenteella on merkitystä.

Äitini oli hyvin hoikka ja kuudennella kuukaudella raskaana eikä kukaan huomannut mitään.

Paljon onnea aloittajalle! :)

Vierailija
19/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielikö joku tosiaan tuollaisen provon.

Vierailija
20/23 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini- ikä on edelleen sanaan teen päättyvä ikä, eli 13- 19 v.

Voi sinua. Lue tue edellinen ja mietipä uudelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan