Kokkauksesta tietävät, HELP!!!! Ruokaan tulee 1 kokonainen muskottipähkinä. Paljonko sen tilalle tulee laittaa jauhettua muskottipähkinää?
Koska kaupasta ei löydy kokonaisia muskottipähkinöitä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Mihin ruokaan? Outoa. Kokonaisia ei kaiketi saa myydä ku käytetty huumaukseen.
Kyllä niitä myydän, ostan aina niitä. Ap, ehkäpä vähän vajaa yksi teelusikallinen, älä kukkuraa laita.
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia kaikille vastauksistanne. Kokeilen laittaa 2 teelusikallista.
AP
Vierailija kirjoitti:
Maustevalmistaja McCormickin sivuilla taas sanotaan näin
Nutmeg: 1/2 nutmeg = 1 teaspoon ground nutmeg.
Eli 2 teelusikallista vastaa yhtä kokonaista...
https://www.mccormick.com/articles/lifehacker/the-measurements-to-conve…
Eeeeeeiiii!!!
Jos panet kokonaisen muskottipähkinän ruokaan, siitä irtoaa makua oletettavasti sopivasti. Veikkaan että Jamiekin käyttäisi pähkinää tuolla tavoin _useampaan_otteeseen_.
Oikeasti, usko että muskottia ei tarvitse jauheena paljoa!
Muutenkin maustamisessa tulee käyttää omaa makuaistia! Voi olla että jos kaivat jostain mökin maustelaatikosta 10 vuotta vanhat muskotit, niin mauste on lähinnä härskiintynyt ja mauton. Tuoretta kunnon tavaraa tarvitsee vähemmän kuin kuivunutta vanhaa, noin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin se kokonainen siihen ruokaan pannaan? Eli siis lilluuko kokonaisena liemessä mukana, vai raastetaan/jauhetaan itse?
Raastetaan
Johonkin isoon määrään juomaa vois tulla kooonainen mausteeksi. Ei voi korvata vaiheella.
Kyllä tuo tonttujen näkeminen varmaan pitää paikkansa! Eikä siihenkään tarvita kovin suurta määrää. Minä kerran ripottelin vahingossa aamiaisjogurttini päälle muskottipähkinää kanelin sijaan - ei siis varmaan lähellekään kokonaista teelusikallista - ja tyhmyyttäni söin jogurtin tuosta huolimatta. Pahaa oli, ja minulla oli hyvin kummallinen olo koko päivän. Päätä särki, pyörrytti ja oksetti.
Kannattaa olla varovainen muskotin kanssa! Minun maustekaapistani se lensi roskiin tuon sattumuksen jälkeen.
Ruoka on varmaan jo syöty. Miten kävi? Pystyikö sitä syömään?
Mulle ainakin tulee ruokapaketissa kokonaisia muskottipähkinöitä.