Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerätään tähän ketjuun TYÖHAKEMUSTEN KLISEISIÄ LAUSEITA

Vierailija
05.07.2020 |

"Olen sosiaalinen ja tulen toimeen ihmisten kanssa"

"Olen joukkuepelaaja, mutta myös itsenäinen työskentely onnistuu"

--> eikä mitään esimerkkejä tukemassa väitteitä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos hakemuksestasi AP. Valitettavasti valinta ei juuri tällä kertaa kohdistunut sinuun.

Vierailija
2/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hakemuksestasi AP. Valitettavasti valinta ei juuri tällä kertaa kohdistunut sinuun.

Saitteko monta hyvää hakemusta, jotka olisivat kaikki varmasti sopineet teille?

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen kiltti, iloinen ja kuuliaisa.

Vierailija
4/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teillä hommii olis?

Vierailija
5/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhakemuksessa pitää olla mainittuna kaikki ne asiat, jotka on työpaikkailmoituksessa. Jos ne kaikki perustelisi, ei yksi sivu riittäisi, jolloin menisi automaattisesti ö-mappiin liian pitkänä hakemuksena.

Vierailija
6/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen reipas ja itseohjautuva

Vierailija
7/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään mitä firmanne tekee eikä minulla ole kokemuksia työnkuvan kaltaisista töistä, mutta olen nopea oppimaan.

Vierailija
8/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei koskaan lue toisten hakemuksia, joten miten näitä voisi tietää?

Pistäkääpä arvon rekrytoijat ensin ne omat ilmoituksenne kuntoon ennen kuin nauratte hakijoille, tai vielä pahempaa, valituille.

Suurin osa töistä ei ole "mielenkiintoista ja haastavaa" eikä tilannetta paranna yhtään se, että jättää paikan keskeisimmät työtehtävät kokonaan mainitsematta. Ei ole siinä kohtaa työntekijän vika, että rekry epäonnistuu.

Vierailija
9/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22-vuotias reipas ja oma-aloitteinen nainen.

😂 😂 😂

Vierailija
10/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa pyydettiin kerran hakemukseen jälkikäteen liitteeksi kuvaa. Laitoin kuvan, ei kuulunut enää mitään... Vähän eri, mutta tuli mieleen.

Vierailija
11/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuotahan se on, kun näin se joka paikassa opetetaan. Ne samat liirumlaarumit sinne pitää kirjoittaa, kun rekrytoijat eivät muusta mitään ymmärrä. Hauskinta on minusta se rekrytoijien typeryys, että hakemuksen alkuun pitää muka kertoa itsestään ja motiivistaan hakea paikkaa, mutta sitten ihmetellään, jos joku heti alkuun kertoo olevansa kotiäiti. Eikö se nimenomaan ole sitä itsestään ja motiivistaan kertomista parhaimmillaan, mutta rekrytoija ällistelee, mitä ihmettä minä tällä tiedolla teen. 

Vierailija
12/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisimmän työpaikkani sain kuivan asiallisella hakemuksella, jossa ei ollut yhtään yltiönaminamipositiivista innostuneisuutta eikä perusteetonta itsekehua.

No, se oli vuosituhannen vaihteessa, 1900-luvun puolella.

Vierailija
13/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa oli jo kaksi ominaisuutta, jotka kirjoitin viime hakemukseeni. Siksi, että liittyivät työtehtävään ja ovat merkittäviä ominaisuuksia minussa. Miksi jättäisin jotain olennaista itsestäni kertomatta vain siksi, että moni kirjoittaa samankaltaisia hakemukseensa?

Vierailija
14/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pitäisi olla vahva valinta ja etsitty henkilö.

Niinku tässä:

"Ikävä kyllä et tällä kertaa ollut jatkoon valittujen joukossa. Jatkoon valitut henkilöt onnistuivat vakuuttamaan meille olevansa kokonaisuutena vahvempi valinta.

Vaikka et ollutkaan tähän tehtävään etsimämme henkilö, niin toivomme, että jatkossakin olet kiinnostunut avoimista tehtävistä XXX:ssä."

Vierailija
15/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa oli jo kaksi ominaisuutta, jotka kirjoitin viime hakemukseeni. Siksi, että liittyivät työtehtävään ja ovat merkittäviä ominaisuuksia minussa. Miksi jättäisin jotain olennaista itsestäni kertomatta vain siksi, että moni kirjoittaa samankaltaisia hakemukseensa?

Niinpä. Ja jos työssä pitää osata toimia sekä ryhmässä että itsenäisesti, miten omaperäisellä tavalla se sitten voi edes kertoa. Ensin ohjeistetaan, että pitää vastata ilmoituksen vaatimuksiin ja kertoa hyvistä ominaisuuksistaan työntekijänä, mutta sitten kun teet juuri niin, se onkin kliseistä. Ei ihmiset niin paljon toisistaan kuitenkaan eroa, joten mikä ongelma tämä nyt on. 

Vierailija
16/16 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laita omiin hakemuksiini mitään ylimääräistä. Mahdollisimman napakasti sen miksi haen paikkaa, mikä siinä kiinnostaa ja mitä minä voin tarjota työnantajalle. Väännän kyllö yhtä hakemusta pahimmillaan viikon, että varmasti saan siihen juuri ne asiat joilla tulisin valituksi. Mutta loppuun sorrun aina laittamaan jonkun kliseisen ”odotan innolla mahdollisuutta päästä kertomaan lisää haastattelussa.” tai jotain muuta vastaavaa turhaa ja ilmiselvää.

Olen tähän mennessä yhtä kertaa lukuun ottamatta päässyt haastatteluun, joten ilmeisesti mielikuvituksen puute ei ole syy olla kutsumatta haastatteluun.