Mistä näitä lintsareita oikein riittää..???
Minulla on kollega, joka lintsaa tavalla tai toisella vähintään päivän viikossa. Joko on "sairaslomalla", "lapsi on sairas" (yleensä perjantaisin) tai sitten "tekee etätöitä". Tai jos tulee töihin, käy parturissa työajalla, kaupassa, parin tunnin lounailla jne. Yksi päivä kertoi olevansa kotona kun heille tuli joku puutarhasuunnittelija käymään. WHAT?
Toinen tuntemani henkilö on pois töistä kun "lapsi on sairas". Noh, kävi ilmi että tämä lapsi ei ole sairas eikä edes kotona vaan sukulaisella hoidossa. Tämä henkilö sitten vietti ansaittua vapaapäivää kotona. En voi ymmärtää.
Kommentit (3)
En minäkään oikeita lintsareita ymmärrä. Onneks meillä on ymmärtäväinen pomo jolla on itsellä myös pieniä lapsia. Tosin meillä on nuorin 5v mutta siltikin joutuu jatkuvasti säätämään työvuorojen suhteen. Välillä on miehen kanssa päällekkäin iltavuoro joten olen sitten saanut vaihdettua ne tai joskus olen saanut hoitajan kotiin.
joskus saattaa olla muitakin menoja. On vaikka vanhempainvartti ja joutuu lähtemään 2tuntia ennen tmv..
joskus on pomo kehottanut pitämään pekkasen jos sattuu olemaan hiljaisempi päivä.
joskus olen saanut päivän vapaaksi(pekkasena) kun kävin hoitamassa virastoasioita.
mun mielestä erittäin hienoa työnantajalta olla joustava. Jollakin on ollut joskus sellanen elämäntilanne että pystyy tekemään pelkkää aamuvuoroa joten hänet on siirretty muille osastoille. Missä milloinkin tarvii. Ei olla potkimassa pois talosta.
Kaikki varmaan luulevat että minäkin vain lintsailen, käyn erinäisissä paikoissa työpäivän aikana tai joudun lähtemään joskus aiemmin, nämä yleensä lapsiin liittyviä asioita. Mutta kukaan muu kuin pomo ei tiedä sitä, että teen usein esimerkiksi perjantai-iltaisin kotona töitä ysiin asti illalla, tai puoli sunnuntaita. Päivittäistyöt pitää hoitaa ja niihin kuluu yleensä pari tuntia päivässä, pitkät projektit ja seurannat voi mainiosti tehdä milloin vain, vaikka kolmelta yöllä jos ei saa unta. Myös lasten sairastaessa en ole vielä kertaakaan ottanut vapaata vaan teen etänä minkä pystyn, koko maailmassa ei nimittäin ole henkilöä joka tuuraisi minua eli siellä ne hommat odottaisivat jos en niitä tekisi. Ja minusta tämä on mukavaa, voi täydellisesti määrätä työn määrän ja työajan. Yleensä toki olen toimistolla klo 8-16 koska täällä on kivaa.
Jos on mahdollisuus etätöihin., niin miksi sitä ei hyödyntäisi?