Kuka tai mikä on sun elämän ankeuttaja? Mikä on sun tapa suhtautua asiaan?
Kommentit (18)
Vanhemmat. Tapa suhtautua on välien pitäminen etäisinä ja antaa kaiken paskan valua kuin vesi hanhen selästä ja olla kuuntelematta kaikkea millä provosoivat.
Yritin miettiä vastausta, mutta en keksi mitään pahaa. Olen tyytyväinen lähes kaikkeen ja tiedän, että omalla toiminnallani on suurin vaikutus elämäni hyvyyteen. En syyttele muita tahoja, sillä se ei auta.
Onni on täysin omissa käsissä ja jos en jollekin mitään mahda, niin hyväksyn asian ja pärjään.
Ihmiset. Ylipäätään ihmiset. Mitä vähemmän ihmisiä, sitä vähemmän ankeutta. Välinpitämättömyys toimii hyvin.
Työ varhaiskasvatuksessa.
Paska työ, paska palkka, paskat työolot, paskat työkaverit, paska pomo, paska ilmapiiri, paskat ylenemismahdollisuudet, paska lapsiaines, paska sisäilma, paskat työsuhde-edut.
Suhtaudun siihen olemalla itse paska, joka ei vasn välitä.
V*nhoillislestadiolaisuus oli totaalinen ankeuttaja. Oli todella helpottavaa ja vapauttavaa päästä niistä jokaista tekoa vaanivista ja juoruilevista, ilkeistä ihmisistä eroon!
Veikkaan, että tämä viesti ei pysy tässä kauaa.
Olen vl ja minulla ei niinkään itse usko ole ankeuttaja vaan ehkäisykielto vanhoillislestadiolaisuudessa. Itse olen tätä pohtinut jo monta vuotta. Nyt pystyn sanomaan tästä jo miehelleni ilman itkua, mutta mies ei tätä vielä hyväksy. 😞
Ajattelen tässä enemmän muita kuin itseäni. Jos alan ehkäistä, miten ympäristö tähän reagoi kun saavat tietää. Haluan olla vl, mutta lapsia en enää haluaisi! Niitä on nyt 7.
Äiti - 87 kirjoitti:
Olen vl ja minulla ei niinkään itse usko ole ankeuttaja vaan ehkäisykielto vanhoillislestadiolaisuudessa. Itse olen tätä pohtinut jo monta vuotta. Nyt pystyn sanomaan tästä jo miehelleni ilman itkua, mutta mies ei tätä vielä hyväksy. 😞
Ajattelen tässä enemmän muita kuin itseäni. Jos alan ehkäistä, miten ympäristö tähän reagoi kun saavat tietää. Haluan olla vl, mutta lapsia en enää haluaisi! Niitä on nyt 7.
Miksi ihmeessä sinun alapään asiat kuuluisi kellekään muulle kuin sinulle itsellesi? Menet vaikka yksityiselle lääkäriasemalle ja laitatutat ehkäisykapselit etkä sano kellekään mitään. Toinen on se, että lopetat seksin miehesi kanssa. Sillä tavalla niitä lapsia ei tule kun seksiä et harrasta. Minun äiti on kova uskovainen ja se sanoi että seksi ei kuulu avioliittoon, sillä tehdään lapset, ei muuta. Olet lapsesi tehnyt. Nyt loppuu seksi teidän talossa.
Isäni, on omat epäilykseni ettei ole biologinen.
Käyn vanhemmillani harvoin.
Käyttäytyy vähemmän masentavasti kun vierailee meillä vs. me vierailemme hänen luonaan.
Yritän nopeasti unohtaa ne hänen mielipiteensä ja keskustelut. Ja olla hiljaa, jotta keskustelu masentavista aiheista ei jatku.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat. Tapa suhtautua on välien pitäminen etäisinä ja antaa kaiken paskan valua kuin vesi hanhen selästä ja olla kuuntelematta kaikkea millä provosoivat.
Aloittajalla vain toinen vanhempi, joka leskeksi jäätyään on terrorisoinut meidän lasten elämää monin eri tavoin :( Purkaa kaiken turhautumisensa meille / meihin, koska omia ystäviä ei ole. Pois nukkuneen vanhemman vuoksi olen koettanut jaksaa sietää, mutta missä mene raja? Tuntuu erittäin raskaalle olla toisen pahan olon kaatopaikka, kun omakin elämä on juuri nyt varsin rankkaa. Viikon verran olemme olleet pitämättä yhteyttä toisiimme, kun yhteenoton seurauksena päätin ottaa etäisyyttä. Vanhempi laittaa syyllistäviä viestejä, sillä yhteenoton syy oli hänen mielestään vain minun - jälleen kerran...
ap
Vierailija kirjoitti:
Yritin miettiä vastausta, mutta en keksi mitään pahaa. Olen tyytyväinen lähes kaikkeen ja tiedän, että omalla toiminnallani on suurin vaikutus elämäni hyvyyteen. En syyttele muita tahoja, sillä se ei auta.
Onni on täysin omissa käsissä ja jos en jollekin mitään mahda, niin hyväksyn asian ja pärjään.
Onneksi minun ei tarvitse olla katsomassa läheltä kun elämä näyttää sinulle mitä se on kun p*skaa sataa niskaan vaikka kuinka yrität taistella vastaan. Ei kukaan täältä raakileena pois lähde
Muistisairas äitini. Ei hän tahallaan ole vaikea, hän oli kaikinpuolin ihana ihminen ennen sairastumista, mutta sairaus aiheuttaa hänelle harhakuvitelmia ja samojen kysymysten toistamista minuutin, parin välein. Se vie minusta kaikki voimat.
Äiti - 87 kirjoitti:
Käy salaa laittamassa se 5 vuoden kapseli. Se ei näy ja ehkäisee huolettomasti. Toisaalta kaikille ei hormoonit sovi.
Äiti - 87 kirjoitti:
Vastuullinen vanhempi lopettaa lisääntymisen kun on tunne, että lapsiluku on täynnä, tai jos resurssit loppuvat - sanokoot uskonto mitä tahansa. Toivottavasti tämä äiti -87 keksii keinon saada ehkäisy toimimaan. On kammottavaa, jos ihmisten keksimät mielivaltaiset säännöt hallitsevat omaa elämää noin isossa määrin, vielä 2000-luvulla...
Alkoholisti. Ei pidetä mitään yhteyttä. Puolisoonsa kyllä ja mietitään miten tämä pärjää juopon kanssa päivästä toiseen, kun ei uskalla lähteä tai soittaa apua kun juoppo riehuu.
Myös lapsipuolen äiti aiheuttaa stressiä. Saa pitää lapsensa mt-ongelmistaan huolimatta, isäpuoli näyttää hoitavan lapsen kokonaan äidin nukkuessa ja pelatessa. Lapsi vaikuttaa suht tyytyväiseltä, mutta äitinsä jatkuvasti torjutuksi tuleminen tekee itsellenikin pahaa. Kun sossu soittaa, ollaan niin äitiydelle omistautunutta että.