Miksi jotkut luulevat, että kaikki työttömät saa toimeentulotukea?
Kommentit (6)
On paljon helpompaa luulla asioita kuin tietää.
Koska kaikki työttömät, jotka ovat oikeutettuja toimeentulotukeen, sitä saavat. Se edellyttää, että on peruspäivärahalla, tilillä ei ole pätäkkäään ja kotona ei vieressä kellota työssäkäyvä. Kerrotko esim. miksi minun puolisoni pitäisi saada toimeentulotukea, kun minä tienaan 4000e/kk ja meillä on tilillä puoli miljoonaa? On kyllä peruspäivärahalla.
Ne, jotka eivät saa itse mitään, luulevat, että joku saa hirveän isot tuet! Kasvoin leskeksi jääneen äitini kanssa. Meillä oli talo ja hieman metsääkin. Kävin koulut lähinnä 70-luvulla. Emme saaneet sossusta mitään, koska omistimme asuntomme ja muutakin, mutta tuloja ei ollut kummoisesti.
Ysärillä joku sanoi, että joku saa kaikki yksinhuoltajan tuet. Mitähän ne oli?
Nykyään saa sentään asumistukeakin, jos omistaa asuntonsa (mahdollisesti).
Joskus sekoitetaan työmarkkinatuki ja toimeentulotuki. Niiden säännöt on joskus olleet lähellä toisiaan. Ja ovat kai vieläkin vanhempansa kanssa asuvan nuoren kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki työttömät, jotka ovat oikeutettuja toimeentulotukeen, sitä saavat. Se edellyttää, että on peruspäivärahalla, tilillä ei ole pätäkkäään ja kotona ei vieressä kellota työssäkäyvä. Kerrotko esim. miksi minun puolisoni pitäisi saada toimeentulotukea, kun minä tienaan 4000e/kk ja meillä on tilillä puoli miljoonaa? On kyllä peruspäivärahalla.
No ei kai tässä nyt siihen otettukaan kantaa että pitäisikö saada vaan siihen että miksi kaikki luulevat että jokainen työtön saa?
Toimeentulotuellako ihmiset paikkaavat korkeita vuokriaan? Ihan vilpittömästi mietin, kun naapurikaupungissa kaupungin vuokrasäätiönkin asunnot ovat todella kalliita. Kai sielläkin työttömät jossain asuvat.
Näköjään voisin itsekin saada vajaat 80€ toimeentulotukea.
Jotkut luulee sitä ja jotkut luulee tätä, ei siinä sen kummenpaa ole.