Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummu 60v osti i phonen :)

Vierailija
25.04.2013 |

On kuulema niin kätevä ja helppo.

ihan naurattaa kun itsellä käytössä vanhan mallinen nokia näppäimillä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla töissä vastaava puhelin, vanhimmat meillä on 66v ikäisiä eikä kukaan huomannut heille sanoa, että ovat liian vanhoja.

Vierailija
2/17 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone on oikeasti helppokäyttöinen! Jos yhtään haluaa käyttää puhelimella nettiä (lukea uutisia, käyttää sähköpostia, kuunnella musiikkia, maksaa laskuja), niin kyllä suosittelen... Plus tietysti monet muut sovellukset, mitä siihen saa... Saa toki android-puhelimiinkin yhtälailla, mut musta iphone on vaan selkeämpi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos osti omilla rahoillaan niin mitä sitten ?

Vierailija
4/17 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että puhelimen osti mummu ja oikein älypuhelimen. Jo on aikoihin eletty. Ei minun nuoruudessani vaan.

Vierailija
5/17 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä siltä poiskaan oikein voi ottaa?

Vierailija
6/17 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nama sallitut ikarajat julkaistu jossain kirjassa? Vahan valia kysellaan minkaikainen voi kayttaa tata takkia tai tuota mekkoa ja ajatelkaa nyt mita nain nelikymppisen paalla!

Vierailija
7/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se paljon kivempi naureskella, kun ei ne mummot osaa käyttää älypuhelimia, eikä maksaa laskujaan netissä, ei hoitaa muitakaan pankkiasioita, ei vakuutusasioita....ei mitään.... on ne mummot vaan niin onnettomia ja kokoajan niitä pitää olla neuvomassa,,,,,,ja kun 60-vuosias ei ede oo mikään vanha vielä...hei haloo!!!!

Vierailija
8/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukki 80 vee kohkaa uudesta 920 Lumiastaan :D

Vierailija
9/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 00:15"]

[/quote] Ja me ukin kanssa voisimme haastaa palstan nuoret kaikkitietavaiset kilpailuun siita kuka osaa kirjoittaa ihan oikealla mustekynalla kaunokirjoitusta. Toiseksi jaisitte ja me sentaan hallitaan sekin tekniikka taman uuden ohella. Kenelle nyt voisi vahan naureskella?

t. tykkaan autollakin ajella eika yhtaan pelota.

Vierailija
10/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 00:53"]

[/quote] Ja me ukin kanssa voisimme haastaa palstan nuoret kaikkitietavaiset kilpailuun siita kuka osaa kirjoittaa ihan oikealla mustekynalla kaunokirjoitusta. Toiseksi jaisitte ja me sentaan hallitaan sekin tekniikka taman uuden ohella. Kenelle nyt voisi vahan naureskella?

t. tykkaan autollakin ajella eika yhtaan pelota.

[/quote]

Nyt nostit kyllä kierroksia ihan turhaan! :D

Nostin ukin 80 vee (siis lasten ukki) esimerkiksi samalla tyylillä kuin ap kirjoitti mummusta 60 vee ihan vain esimerkiksi siitä, että myös oikeasti vanhat voivat aivan sujuvasti käyttää uutta tekniikkaa.

Minäkin olen opetellut koulussa kaunokirjoitusta mustekynällä.

Vierailija
11/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 02:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 00:53"]

[/quote]

Ja me ukin kanssa voisimme haastaa palstan nuoret kaikkitietavaiset kilpailuun siita kuka osaa kirjoittaa ihan oikealla mustekynalla kaunokirjoitusta. 

[/quote]

Minäkin olen opetellut koulussa kaunokirjoitusta mustekynällä.

[/quote]

Onko täällä jotkut viiskymppiset vai vielä vanhemmat kohkaamassa hieman teitä iäkkäämpien kännykänkäytöstä ja tekniikka valinnoista?

Vierailija
12/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopilla 86 v. on iPad ja se osaa vieläpä käyttää sitä aika hyvin. Välillä unohtuu salasanat ja käyttäjätunnukset, mutta unohtuuhan ne nuoremmaltakin.

Vierailija
13/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, mun miesystävä on 57 ja sillä on iPhone, mulla vaan E7 ja iPad ja ikää 42. Siis ihan liian vanhoja kaikkeen!!

Vierailija
14/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh. 60 v on vielä työelämässä! Aika iso osa joutuu jo duunin takia käyttämään ko. vehkeitä.

Vierailija
15/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 00:07"]

Olisihan se paljon kivempi naureskella, kun ei ne mummot osaa käyttää älypuhelimia, eikä maksaa laskujaan netissä, ei hoitaa muitakaan pankkiasioita, ei vakuutusasioita....ei mitään.... on ne mummot vaan niin onnettomia ja kokoajan niitä pitää olla neuvomassa,,,,,,ja kun 60-vuosias ei ede oo mikään vanha vielä...hei haloo!!!!

[/quote]Ai, kahdeksan vuoden päästä olen niin vanha köpö ap.n mielestä, että ei voi älypuhelimia käyttää.

Nyt on kyllä Lumia vain, mutta ehkä saan sitten Nokian puhelimia käyttää 60v vanhuksenakin. 

Pitääkö jo alkaa arkkurahoja säästämään, kun tässä romahdus tapahtuu kohta vanhukseksi

n52v

Vierailija
16/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2013 klo 03:17"]

Onko täällä jotkut viiskymppiset vai vielä vanhemmat kohkaamassa hieman teitä iäkkäämpien kännykänkäytöstä ja tekniikka valinnoista?

[/quote]

On. 

Ajattelitko ehkä itse olla vanhenematta kokonaan?

Jos olet nuorempi, niin hyvä - ehdit hyvin vielä vaikka opetella yhdyssanoja.

Vierailija
17/17 |
26.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän 60-vuotias ole vielä vanha! Sen ikäiset ovat vielä työelämässä mukana ja useimmille on jokapäivästä puuhaa niin tietokoneiden kuin älylaitteidenkin käyttö. Sitä paitsi nykyiset 60-vuotiaat näkyvät pitävän itsestään niin hyvää huolta, ettei nyt puhuta ollenkaan harmaahapsisista, koukkuselkäisistä köpöttelijöistä.

Minun tätini on 62-vuotias ja työelämässä. Hän on pienikokoinen, simpsakka nainen, joka peittoaa lenkillä puolet nuoremmatkin (mot: minut). Hänellä on älypuhelin, tabletti ja läppäri. Olemme skypellä (!) yhteydessä viikottain. Hän työskentelee ympäristössä, jossa käsitellään herkkiä lääketieteellisiä laitteita, joiden nimiä en osaa edes ääntää. Hänen vastuualueeseensa kuuluu uusien työntekijöiden perehdytys näiden laitteiden käyttöön sekä säännöllisesti koulutuksissa ja kursseilla käyminen.

Äitini lähenee tuota 60 ikävuotta. Hän on asiakaspalvelutyössä, johon kuuluu yhtenä osana ihmisten neuvominen tietokoneiden käytössä. Hänkään ei ole ulkoisesti mummu.

Ymmärrän kyllä, että nuoren ihmisen näkökulmasta heidän ikäisensä ihmiset vaikuttavat vanhoilta, mutta minä hämmästyisin vasta, jos minun isoäitini haluaisi oma-alotteisesti hankkia esim. iPadin. Hän on 88-vuotias. Hämmästys johtuisi hänen suhtautumisesta nykylaitteisiin, ei iästä. Siis miksi eivät hänen ikäisensä voisi haluta ja käyttää vaikkapa älypuhelinta. Mummoni on oikein terävässä kunnossa kyllä muuten, mutta tykkää toistaiseksi lukea uutiset perinteisesti sanomalehdestä ja pelata korttia vanhanaikaisesti korttipakalla - ei siihen tehdyllä pelisovelluksella.