Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa palstalaisista on vanhoja koulukiusaajia, jotka harjoittavat palstalla lajiaan

Vierailija
05.07.2020 |

Myös minun äitini sopisi täydellisesti joukkoon. Äitini mielestä se, joka ahdistuu kiusaamisesta on syypää omaan oloonsa eikä hän ole koskaan osoittanut minkäänlaista välittämistä mun mieleni pahoittumiselle siitä, jos joku, etenkin hän itse, on ilkeä minulle. Mutta otsikko liittyy siis siihen, että palstalla vastataan usein täysin tavallisiinkin aloituksiin hirveän ilkeästi ja hyökätään aloittajan kimppuun. Esim. jos miettii, saisiko parrkisakon kumottua, ilkeillään heti, että mokasit ja sun pitää se maksaa, vaikka se väite ei perustuisi mihinkään. Sosiaalinen ihminen sanoisi, että voi harmi, kun sait parkkisakon, kun vielä maksoit pysäköinnin, toivottavasti se kumotaan! Jos siis ei omaa kokemusta, jolla puhua. Näin esimerkkinä.
Jokainen tietää varmasti omakohtaisia aloituskokemuksia, joissa kiusaajat saapuvat haukkumaan ja arvostelemaan.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sen asenteen pitää olla se, että kun jonkun kiltin mitta täyttyy, niin se kiusaaja lähtee, ei tietenkään toisin päin! Ois kivaa savustaa porukalla ne kiusaajat piis täältä. Tai opettaa tavoille.

Ap

Vierailija
42/44 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin tapauksia, jotka ei tarkoita pahaa, mutta teksti kummiskin satuttaa joitakuita.

Tekstistä on kummiskin vaikea hahmottaa toisten mielialoja.

On tietysti, mutta osa töykeistä viesteistä on sellaisia, että jos sanoja ei ymmärrä pahoittavansa kuulijan mielen, niin olisi korkea aika opetella ymmärtämään. Esim. se, että mokasit ja nyt sun pitää maksaa. Vaikka en sanoisi, että mokasin ja ei todellakaan välttämättä tartte maksaa. Niin miten tuollainen kommentti olisi voitu kirjoittaa hyvää tarkoittavasti?

Ap

Itse en suhtautuisi moiseen kommenttiin vakavasti.

En mäkään suhtautuisi muualla, kuin palstalla. Olen saanut elämäni aikana todella paljon loukkaavaa kommentointia JA se on vaikuttanut elämääni. Joten mulla on vain mitta aivan täynnä.

Ap

Kannattaisi, sitten luopua tästä palstasta, jos vaikeaa tekee.

Minusta tuokin on kiusaajan kommentti. Miksi minun pitäisi luopua palstasta siksi, että mulla on mitta täynnä huonoa käytöstä? En luovu. Ennemmin arvostelen sitten huonokäytöksisiä. Mitta täynnä tarkoittaa sitä, että en jaksa enää sivuuttaa ja niellä sellaista. Ei sitä, ettenkö kestäisi sellaisen kuulemista. Mutta satuttaa sellainen aina kuitenkin.

Ap

En tarkoittanut pahalla tuota. Tästä näet kuinka vaikeaa on kirjoittaa tänne satuttamatta toisia. Tunteet ei näy. Itse tulkitsin, että sinä olet aivan loppu näihin tyyppeihin niin voisit paremmin olla lukematta toisten kommentteja.

Se millaisista kommenteista motivoiduin kirjoittamaan ovat siis oikeasti ilkeitä kommentteja, eivät sinun kommenttisi tyyppisiä, joten nou hätä sikäli. Eikä minua olisi se parkkisakkoasiakaan niin paljon kiusannut, ellen tietäisi, että palstalla ikävästi toimivat pystyvät paljon isommissakin asioissa olemaan todella häijyjä ja mulla vain on mitta täynnä sitä. En tajua, miten moni muu keskustelija vain vaikenee, eikä anna takaisin samalla mitalla. Mä koitan antaa ja moni kiusaaja aina aneleekin mua lopettamaan sen, vaikka heillä itsellään olisi valta poistua ketjuistani.

Ap

Mä ajattelen, että nämä hurjimmat kommentit ovat teineiltä, joilla on vielä kasvamisen varaa. Suosittelen sinunkin ajattelevan samalla lailla.

Suomessa on niin paljon jästejä, joita kannattaa jättää oman onnensa nojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin tapauksia, jotka ei tarkoita pahaa, mutta teksti kummiskin satuttaa joitakuita.

Tekstistä on kummiskin vaikea hahmottaa toisten mielialoja.

On tietysti, mutta osa töykeistä viesteistä on sellaisia, että jos sanoja ei ymmärrä pahoittavansa kuulijan mielen, niin olisi korkea aika opetella ymmärtämään. Esim. se, että mokasit ja nyt sun pitää maksaa. Vaikka en sanoisi, että mokasin ja ei todellakaan välttämättä tartte maksaa. Niin miten tuollainen kommentti olisi voitu kirjoittaa hyvää tarkoittavasti?

Ap

Itse en suhtautuisi moiseen kommenttiin vakavasti.

En mäkään suhtautuisi muualla, kuin palstalla. Olen saanut elämäni aikana todella paljon loukkaavaa kommentointia JA se on vaikuttanut elämääni. Joten mulla on vain mitta aivan täynnä.

Ap

Kannattaisi, sitten luopua tästä palstasta, jos vaikeaa tekee.

Minusta tuokin on kiusaajan kommentti. Miksi minun pitäisi luopua palstasta siksi, että mulla on mitta täynnä huonoa käytöstä? En luovu. Ennemmin arvostelen sitten huonokäytöksisiä. Mitta täynnä tarkoittaa sitä, että en jaksa enää sivuuttaa ja niellä sellaista. Ei sitä, ettenkö kestäisi sellaisen kuulemista. Mutta satuttaa sellainen aina kuitenkin.

Ap

En tarkoittanut pahalla tuota. Tästä näet kuinka vaikeaa on kirjoittaa tänne satuttamatta toisia. Tunteet ei näy. Itse tulkitsin, että sinä olet aivan loppu näihin tyyppeihin niin voisit paremmin olla lukematta toisten kommentteja.

Se millaisista kommenteista motivoiduin kirjoittamaan ovat siis oikeasti ilkeitä kommentteja, eivät sinun kommenttisi tyyppisiä, joten nou hätä sikäli. Eikä minua olisi se parkkisakkoasiakaan niin paljon kiusannut, ellen tietäisi, että palstalla ikävästi toimivat pystyvät paljon isommissakin asioissa olemaan todella häijyjä ja mulla vain on mitta täynnä sitä. En tajua, miten moni muu keskustelija vain vaikenee, eikä anna takaisin samalla mitalla. Mä koitan antaa ja moni kiusaaja aina aneleekin mua lopettamaan sen, vaikka heillä itsellään olisi valta poistua ketjuistani.

Ap

Mä ajattelen, että nämä hurjimmat kommentit ovat teineiltä, joilla on vielä kasvamisen varaa. Suosittelen sinunkin ajattelevan samalla lailla.

Suomessa on niin paljon jästejä, joita kannattaa jättää oman onnensa nojaan.

Mä en ajattele :( Minusta ne ovat suunnilleen ikäisiltäni naisilta, joiden elämä ei ole mennyt toivotulla tavalla ja kos ta vat sen muille. Mulla on silti mitta täynnä heitä ja haluan HEIDÄT pois palstalta. Toki en pidättele hengitystäni sitä odottaessani, mutta silti. Tai sitten opettaa, jos en voi poistaa. Koska mitä he siitä saavat, että ilkeilevät muille? Ei se oma elämä siitä parane. Varsinkin, kun se toinen eiole ollut ilkeä ENSIN. Mitä ilkeääon kertoa, ettei siivoa tai on rasittunut lapsistaan tai että haluaa aiheettoman parkkisakon kumottua? Mitä sellaista siinä on, mikä loukkaa heitä? Ei mitään.

Ap

44/44 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä heille myös on, että tällaisiin aloituksiin eivät koskaan kommentoi mitään, joka kumoaisi väitteen. Ovat olevinaan iloisia, koska emme tiedä, keitä he ovat, emmekä voi osoitella heitä nimillä. Ovat siksi muka salassa ja turvassa.

Ainoa vaan, että eihän se todellisuutta muuta. He ovat siitä huolimatta juuri niin vaillinaisia, kuin ovat.

Röh röh nyt aikuinen ihminen. Kyllä me kius.aajat olemme omia itsenämme täällä muistelemassa menneitä ja jakamassa kertomuksia. Siinä olet oikeassa (löytyi edes joku, mikå sinulta onnistuu), ettei monikaan meistä häpeile toimintaamme, vaan reippaasti kerromme oman näkökantamme asioihin. Kyllä parhaat naurut sai aina vahingonilosta. Hyvää päivänjatkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän