Sinä noin 40-vuotias, tunnetko olosi vaivautuneeksi jos...
Sinä noin 40-vuotias, tunnetko olosi vaivautuneeksi jos sinua nuorempi asiakaspalvelija teitittelee sinua?
Itselleni ainakin tulee melko ikäloppu fiilis. Mielestäni tavanomaisessa, arkisessa asiakaspalvelutilanteessa pitäisi teititellä vain n. eläkeikäisiä vanhuksia.
Kommentit (43)
En, mutta olen sellaisessa duunissa jossa teititellään. Pidän teitittelyä kohteliaisuutena.
En. Mun mielestä teitittely kuuluu asiakaspalvelussa normaaliin puheeseen muiden paitsi ihan teinejen välillä.
Teitittelen itse luonnostaan niitä joiden arvelen siitä pitävän. Teitittelen sujuvasti takaisin jos joku minua teitittelee vaikka kannatan sinuttelua ihan kaikkien kesken.
En kuitenkaan yhtään pidä siitä että minua teititellään Suomessa, se on muisto yhteiskunnasta jossa ihmiset olivat eriarvoisia suhteessa toisiinsa. Esim. vanhusten kunnioitus ei ole kiinni teitittelystä vaan kohtelusta yleensä, teitittely vaan etäännyttää.
Tunnen. Vituttaa ankarasti. Alle seitsemänkymppisten teitittely pitäisi lailla kieltää.
Enemmän vituttaa se kun asiakkaat tädittelevät minua, 22-v nuorta asiakaspalvelijaa lapsilleen. Tai jos joku kanssa-asiakas rouvittelee ruokakaupassa.
Teitittely vaivaannuttaa minua siitä huolimatta, että olen itse hoitaja, ja teitittelen lähes kaikkia potilaitani (en lapsia). Koen teitittelyn jotenkin epämiellyttävän mielisteleväksi. Muodollinen, vakava, asiallinen, etäinen.
Hoitokontekstissa ok, kun iholle tulijan ei tarvikaan olla tuttavallinen ja rempseän rento, mutta kaupan kassalla vaivaannuttaa.
En tunne. En ylipäänsä ajattele mitään muuta kuin sitä, että siinä asiakaspalvelija yrittää parhaansa mukaan palvella minua. En ikinä nolaisi häntä loukkaantumalla tällaisesta normaaliin etikettiin kuuluvasta asiasta. Ei meistä kukaan ole ajatustelukija, ja minä olen hänelle muutenkin vain asiakas satojen ja satojen joukossa, joten turha pillastua siitä, että minua teititellään vaikka ei ois pakko hei. ;)
Enemmän vituttaa se kun asiakkaat tädittelevät minua, 22-v nuorta asiakaspalvelijaa lapsilleen. Tai jos joku kanssa-asiakas rouvittelee ruokakaupassa.
No vähän kieltämättä särähtää kyllä korvaan. jotenkin se nykypäivänä tuntuu vähän ylikohteliaalta. iäkkään ihmisen teitittely kuuluu asiaan, mutta ei 4-kymppinen ole vielä iäkäs. Aika harvoin kyllä mua teititellään...
Minä 35-vuotias tunnen vain, että näemmä minua pidetään nyt aikuisena.
Ei tule :) Olin juuri Lontoossa ja asiakaspalvelijat sujuvasti sanoivat madam tai ma'am.
hotellin vastaanottovirkailijana teitittelin kyllä jokaista asiakasta joka vaikutti olevan likellekkään täysikäinen.
Minä teitittelen aina minua vanhempia asiakkaita. (heitä onkin paljon, olen vasta 24.) Kohtelias tapa enkä halua ottaa sitä riskiä että asiakas loukkaantuisi jollen teitittelisi. Tutut asiakkaat välillä rouvittelevat. Hyvällä käytöksellä pääsee pitkälle. :)
Teitittely on kohteliasta ja normaalia käytöstä asiakaspalvelutilanteissa ja muutenkin palveluammateissa. Itse pidän teitittelystä ja joskus jopa hieman loukkaannun hiljaa mielessäni, jos joku sinuttelee palvelutilanteessa. Koen, että en ansaitse hänen mielestään teitittelyä, joten sen vuoksi hän sinuttelee. Sukulaisia tai tuttuja puolestaan ei mielestäni kuulu teititellä Suomessa.
Minä tykkään teitittelystä. Ja minua saa varsin mieluusti rouvitella ja täditellä. En kyllä osaa ottaa pahalla tytöttelyäkään, sitä kuitenkin kuulee nykyään turhan harvoin :)
^ja siis minä eli kommentoija nro 15 on vähän päälle kolmekymppinen.
teitittelen aina lääkäreitä, koska arvostan heitä.
En todellakaan tunne vaivautuneeksi vaan juuri normaaliksi. Minua pitääkin teititellä. Sen sijaan joidenkin opiskelijoiden "sättely" särähtää korvaan pahasti. Jotain on vialla kun yliopisto-opiskelijat tulevat vastaanotolle, lysähtävät pyytämättä tuoliintakki päällä, lippis päässä ja kahvimuki kädessä ja sättelevät tuntematonta tentaattoria.
Olis kyllä parempi, jos mua puhuteltais kolmennessa persoonassa. " Haluaako rouva maistaa uutta Linkosuon limppua, hän saattaisi pitää siitä?". Vasta silloin tuntisin itseni arvokkaaksi. Teitittely on niin passé.
Tunnen, mutta ajattelen myös, että teitittelijä on saanut myös hyvän kasvatuksen. ;)