Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko huomanneet, että iso osa ihmisistä on tosi töykeitä?

Vierailija
05.07.2020 |

Vai olenko vain liian herkkä?

Kun ajat autolla rajoitusten mukaan joku roikkuu takapuskurissa kiinni ja ohittaa lopulta mielenosoituksellisesti ja kiilaa eteesi. (Tapahtunut itselle monesti 40km/h ja 60km/h teillä)

Kaupassa ei anneta tietä toiselle, koukataan eteen aina kun mahdollista ja jätetään kärryt poikittain käytävän tukkeeksi. Sitten suututaan kun yrität siirtää niitä. (Tapahtui minulle eilen lauantairuuhkassa, oma vika toki kun menin kiireisimpään aikaan).

Ei katsota yhtään ympärilleen ja ajatella toisia. Yksi päivä ikean aspassa hyväkuntoinen nuorimies oikein juoksi vapautuneelle penkille istumaan vaikka vieressä seisoi nainen viimeisillään raskaana selkäänsä pidellen.

Ikävä kyllä tähän keksisi vaikka kuinka paljon esimerkkejä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut kyllä. Olisi tavallaan kaunis ajatus ajatella, ja pitkään ajattelinkin, että eihän ihmisestä nyt voi päätellä pitään kaasuttamisen tai huonon markettikäytöksen perusteella. Mutta mitä olen sitten omassa elämässä tuntenut lähemmin ihmisiä, jotka tekevät näitä asioita, niin onhan ne tosiaan aika töykeitä ja itsekkäitä lähemmin tunnettuna myös. Esim. kaikista tapaamistani kaasuttelijoista vain yksi on muussa elämässä mukava ihminen. Hänellä kyse on enemmän siitä, että on hoitanut niin korkeita tehtäviä että se ajankäytön maksimaalinen tehostaminen vuotaa vähän kaikkeen.

Vierailija
2/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä sanaa töykeä, vaan itsekäs ja ajattelematon. Ei vaan jakseta saati osata katsoa ympärilleen. Fokusoidaan vapaaseen penkkiin, eikä hahmoteta kokonaisuutta niin kuin viimeisillään raskaana olevaa naista. Kohtaamiset vieraiden ja tuttujen kanssa on sama kuin laittaisit kasan yksivuotiaita möyrimään hiekkalaatikolle. Joku saattaa olla luonteeltaan toiset huomioiva ja joku taas heiluu lapparinsa kanssa suuna päänä kaikkien yläpuolella. 

Jos on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia. Se on kamalan harmillista, mutta jos nyt joku suuttuisi minulle kärryn siirtämisestä kaupassa kieltäisin vain tiukasti tekemästä samaa toista kertaa. Puhuttelen tuollaisia kuin kouluttaisin koiraa. Selkeys ja käskevä puhetyyli ratkaisee ne tilanteet. Ei siinä kannata ryhtyä odottamaan, että toisella raksuttaisi korvien välissä yhtään mitään minkä sinä tajuat hetkessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että kyseinen myyjä oli hyväkuntoinen?

Vierailija
4/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ja erituisesti ihmettelen tuota kauppakäyttäytymistä, kun jätetään kärryt keskelle käytävää ja sitten suututaan, jos niitä siirtää. Sitten on näitä, jotka jää just jonkun hedelmävaaan eteen somettamaan tai muuten vaan seisomaan. Sitten kun pyydät anteeksi, kun haluat päästä ohi, niin siitäkin suututaan, kun et viitsi odottaa, että hän tekee valintansa.

Vierailija
5/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut.

Vierailija
6/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nykyisin ei välitetä mistä ovesta mennään sisään ja mistä ulos. kunhan vaan nopeasti pääsee. niin kaupoissa kuin liikennevälineissäkin.

Vierailija
7/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

T. Asiakaspalvelija

Vierailija
8/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussipysäkkien penkeillä istuvat aina nuorimmat ja terveimmät. Sairaat ja eläkeläiset seisovat vieressä.

Muuten en jaa käsityksiäsi, koska mielestäni valtaosa ihmisistä on fiksuja ja kohteliaita. 

Vierailija
9/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele "iso osa ihmisistä". Mulle se on yli puolet, joten en allekirjoita väitettäsi.

Vierailija
10/10 |
05.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut ja erituisesti ihmettelen tuota kauppakäyttäytymistä, kun jätetään kärryt keskelle käytävää ja sitten suututaan, jos niitä siirtää. Sitten on näitä, jotka jää just jonkun hedelmävaaan eteen somettamaan tai muuten vaan seisomaan. Sitten kun pyydät anteeksi, kun haluat päästä ohi, niin siitäkin suututaan, kun et viitsi odottaa, että hän tekee valintansa.

Tuollaisille ajattelemattomille ja töykeille ihmisille ei tarvitse nöyristellä ja pyydellä anteeksi. Itse kysyn ihan suoraan että "meneekö sulla koko päivä" käskevällä äänensävyllä tympeä/vihainen ilme naamalla. Äkkiä tulee se "joo ei tässä mee sori kamalasti ajatuksissani vaan nyt vaan tässä näin" ja tadaa homma etenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi