Voiko akateeminen
olla ystävä tavallisten ihmisten kanssa, vai laskeeko se minun statusta. olen vasta valmistunut, enkä oikein vielä tiedä miten sijoittaisin itseni yhteiskunnassa.
olen kuitenkin akateeminen ja haluaisin että minä erottuisin jotenkin.
kuinka erotan tällä palstalla, ketkä eivät ole akateemisiä.
Kommentit (7)
Aloita vaikka kirjoittamisesta. Tee se oikein.
Ei sun rakas ap tällä palstalla asiasta tarvi murehtia, koska täällä ollaan anonyymeinä. Eli ei-akateemisen seuran tahra ei yhdisty sinun nimeesi, vaikka täällä erehtyisitkin keskustelemaan tavallisten amiskoulutuksen saaneiden sossuäitien kanssa.
Mutta sitten livemaailmassa katsot aina ihmisestä ensin että millainen lisä sun imagoosi hänen seuransa on, ja kylmästi hylkäät ei-toivotut tapaukset. Varakkaat, akateemiset ja muuten vaan hienostuneet kannattaa hyväksyä seuraan, niin jotain "hienojen ihmisten" tyylikkyyttä ehkä tarttuu sinuunkin ;-)
Varmimmin tulet ap elämässäsi onnelliseksi, kun hengaat vain muiden akateemisten ja etenkin itseäsi fiksumpien seurassa. Muista haukkua usein ja hienostuneesti duunareita, amk:n käyneitä, kouluttamattomia, työttömiä ja muita itseäsi huonompia, se nostaa statustasi ja lisää onnellisuuden kokemuksia elämässäsi.
Muista myös osoittaa ei-akateemisille sukulaisillesi heidän paikkansa sinuun nähden. Ja muista painostaa ja pakottaa omat lapsesi akateemiselle uralle, jottet joudu heitä häpeämään.
Suosittelen sinua katkaisemaan välisi kaikkiin ihmisiin, joiden koulutustaustasta et ole täysin varma. Tarvittaessa voit pyytää todistukset nähtäviksi, jotta voit varmistua riittävästä koulutuksesta.
Tämän lisäksi sinun tulee rajoittaa sosiaalinen elämäsi korkeakulttuurilaitoksiin ja vierailla niissä mielellään vain hyvin taustoitetusta seurassa. Varmuuden vuoksi suosittelen myös olemaan tervehtimättä ja, luoja paratkoon, tutustumatta ihmisiin, joiden koulutustausta on sinulle epäselvä.
Kun pääset työelämään, varmista selustasi tekemällä taustatutkimusta. Älä ainakaan puhuttele assistentteja, sihteerejä sun muuta rupusakkia työpaikalla.
Näillä ohjeilla varmistat asemasi ja menestyksesi akateemisessa elämässä.
Ehkä just rikkaan ammattiurheilijan kanssa voisi olla ystävä, mutta ei missään tapauksessa muun kuonan.
Merkkinä akateemisuudesta voit pitää ylioppilaslakkia päässä koko ajan, kesät, talvet. Tosin tiedän kyllä, että kaikki yo:t eivät ole akateemisia, mutta jotenkin tuo lakki tuo sellaisen keveän sivistyksen leiman pukeutumiseen. Muista myös viljellä sivistyssanoja esim. kassalla, niin tietäävät, että "tässä asioi nyt akateeminen"
Kai akateemikko nyt akateemikon tuntee?